י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ומי יוצר הבעיות בקואליציה

סכסוך מר בליכוד > הח"כ מגלה: "נתק מוחלט. אפילו לא שלום"

הח"כ הכי ביקורתי בליכוד, דוד ביטן מעניק ראיון שבו הוא מתייחס להכל ומגלה כי בשבוע הבא יקיים פגישת פיוס עם ראש מפלגתו נתניהו, לעומת זאת עם סגן ראש הממשלה הוא בנתק ממושך על רקע הביקורת שלו נגד קידום הרפורמה כפי שהתנהלה | והאם לדעתו הממשלה תמלא את ימיה

סכסוך מר בליכוד > הח"כ מגלה: "נתק מוחלט. אפילו לא שלום"
דוד ביטן ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דוד ביטן שידוע כמי שאומר מה שהוא חושב בלי להתבלבל ובלי לחשוב מה יגידו ומה יהיו ההשלכות לדבריו, מעניק ראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום' ומתייחס ליחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקר בחריפות את שר המשפטים יריב לוין. על התדמית שנוצרה לו הוא אומר: "אני לא עוקץ, אני מבקר".

על יחסיו עם ראש הממשלה נתניהו שעלו על שרטון בעקבות הביקורת החריפה שלו נגד הרפורמה ועוד מהלכים של הממשלה כמו תקציב המדינה שעבר לפני שבועיים, אומר ביטן: "בשבוע הבא נעשה פגישה ליישר את ההדורים".

ויש שלו בטן מלאה בעיקר על השר יריב לוין שהגיע למקום השני בפריימריז, לעומת ביטן שהגיע למקום ה-17. לדבריו: "לוין הלך חזק מדי עם הרפורמה. זו היתה טעות אסטרטגית וטקטית. צריך תיקון במערכת המשפט, אבל המהירות יצרה בצד השני חומת מגן שקשה להתמודד איתה. יש לזה השלכות ביטחוניות, מדיניות, כלכליות וחברתיות".

כשנשאל האם הוא גרם נזק לליכוד? "בוודאי". קובע ח"כ דוד ביטן, "הליכוד נפגע מזה". עם זאת הוא מצהיר: שהרפורמה "לא מתה, יעבירו משהו ממנה אבל לא משהו דרמטי".

נתק עם יריב לוין: "לא אומר לי שלום. לא צריך"

בעקבות הביקורת החריפה שהוא משמיע, לוין ניתק עמו קשר: "אנחנו לא מדברים. לא מתַקשרים". מספר ביטן ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום'. "אני לא יס־מן של אף אחד. לא על כל דבר שהוא אומר אני צריך להגיד אמן. יש לי ביקורת. אמרתי אותה בתקשורת. מאז הוא לא אומר לי שלום. לא צריך".

לדבריו הנתק נמשך "חודשיים וחצי. נתק מוחלט. אפילו לא שלום. כשדיברנו הוא אמר לי 'תן לי להעביר את הרפורמה בקריאה ראשונה', והבטיח שאחר כך נשב ונתייעץ. בסוף המשיך הלאה בלי להתייעץ. הבנתי שאין לי עם מי לדבר. אל תשכח שבזכותי הוא בכנסת. אני תמכתי בו בתחילת הדרך", טוען הח"כ.

גם על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יש לו ביקורת: "הוא אדם שיוצר בעיות בתוך הקואליציה. רוצה להצליח בתפקיד על חשבוננו".

מי עומד מאחורי הסמסים המשמיצים נגד יועץ נתניהו

בראיון ל'ישראל היום' מתייחס ביטן לפרסום של עמית סגל השבוע כי שיגר הודעות משמיצות נגד יועצו הקרוב של נתניהו איקי כהן: "אני לא קשור לזה, לא ביקשתי את זה, לא עשיתי את זה". טוען חבר הכנסת בתוקף למרות שהוא חתום על הזמנת ההודעות. "אני לא שלחתי את זה. זו לא השיטה שלי, אני לא שולח הודעות מהסוג הזה. אני בתהליך בירור. לא ידעתי מזה".

יצוין כי באותו הקשר אמר ביטן בראיון אחר לגלי צה"ל: "זה נעשה ממחשב כלשהו, לא מהטלפון האישי שלי. אני לא קשור לזה. המסרונים נעשו ממספרים שהמטה שלי רכש בפריימריז, אני מאוד מצטער שזה קרה אבל לא ידעתי על זה ואני נגד".

לסיום הוא נשאל אם הממשלה תמלא את ימיה? על כך השיב ביטן: "כל הממשלות בשנים האחרונות מכהנות בממוצע שלוש שנים. אני לא מאמין שנשלים קדנציה, אבל אחרי שהעברנו תקציב לשנתיים נתקדם לממוצע. מה יהיה אחר כך? לא יודע".

דוד ביטן בנימין נתניהו יריב לוין ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד