הקהל במכבי ת"א צהל ביציעי יד אליהו לאחר ה-79:90 הערב (חמישי) על הפועל ת"א במשחק הראשון בסדרת גמר הפלייאוף. הצהובים הוליכו לאורך כל המשחק, וניצלו הופעה פחות טובה של יריבתה העירונית בשביל לעלות ל-0:1, וכעת הם רחוקים רק משחק אחד מזכייה באליפות. המשחק הבא בסדרה ייערך ביום ראשון הקרוב בהיכל הדרייב אין, ובו החבורה של דני פרנקו תקווה להראות יותר טוב, ולכפות משחק שלישי ומכריע.
ווייד בולדווין (14 נקודות ו-9 אסיסטים) הוליך חמישה שחקנים צהובים שקלעו בספרות כפולות. לורנזו בראון (7 אס'), ג'ייק כהן (5 אס' ו-5 ריב') ובונזי קולסון (6 ריב') קלעו 13 כל אחד. בצד השני, ג'ורדן מקריי קלע 18 נקודות עבור הפועל ת"א, אך זה כאמור לא הספיק עבור האורחת. למרות בידוק קפדני בכניסה, אוהדי האדומים הדליקו אבוקות כמה שניות לאחר הפתיחה, מה שהוביל לעצירת המשחק למספר דקות.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
רחוק ניצחון אחד מזכייה באליפות. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א עודד קטש אמר בסיום: "יצא לי לאמן בהפועל, אני יודע מה המשמעות של אליפות מבחינתם, בטח דרבי. אני חושב ששתי הקבוצות רצו מאוד את הניצחון. מנענו מהם את כל הנקודות הקלות שהם עושים בדרך כלל. יש לנו מה להשתפר, במיוחד הגנתית".
על הדברים שעבדו לקבוצתו: "שיחקנו נכון, ידענו להתקיף ועשינו עבודה טובה על הגארדים שלהם. הם קבוצה מאוד מוכשרת, אבל ידענו שהמפתח הוא בריבאונד ובהגנה. בסך הכול אני מרוצה מהמשחק שלנו. המטרה היא להשלים זכייה באליפות ביום ראשון, לא הולך להיות קל".
ווייד בולדווין: "ניצלנו את האנרגיות שקיבלנו מהקהל, השתטחנו על הפרקט בשביל הניצחון. עכשיו צריך להשלים את העבודה במשחק השני כדי להשלים את אחת מבין שלוש המטרות שלנו העונה – זכייה באליפות. אנחנו רוצים לסגור את העניין בדרייב-אין, הפסדנו שם משחק צמוד במהלך העונה, ואנחנו רוצים לנצח הפעם".
בתוך כך, אם הצהובים אכן ינצחו במשחק מספר 2 ויזכו באליפות ביום ראשון, המינהלת שוקלת לדחות את טקס ההנפה, מחשש להתפרעות של אוהדי הפועל ת"א. במינהלת יקיימו התייעצות עם המשטרה על מנת לקבל החלטה בנושא.