יום שלישי, 28.05.2024 שעה 22:02

שר ההגנה של הנבחרת וצומת הדרכים בחיפה

פיינגולד רץ הכי הרבה במונדיאליטו, מאמניו צופים לו עתיד מזהיר וב-20:30 הוא ינסה להעפיל עם ישראל לגמר מול אורוגוואי. אין לו חוזה לעונה הבאה

|
עיליי פיינגולד  (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
עיליי פיינגולד (אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

כשהיה בן 13, אז באקדמיה של מכבי נתניה, עיליי פיינגולד חלם להגיע לנבחרת ישראל. בשבועות האחרונים המגן בן ה-18, נתנייתי במקור, נמצא בארגנטינה ועושה חיל עם חבריו בנבחרת ישראל עד גיל 20, תחת הדרכתו של אופיר חיים במונדיאליטו. בחצי הגמר, שיתקיים הערב (חמישי) ב-20:30, תפגוש נבחרת ישראל את אורוגוואי, שחלפה על פני ארה"ב כשניצחה אותה 0:2.

לפני כמעט שנה, נבחרת ישראל עד גיל 19 הגיעה לגמר היורו, שם פגשה את אנגליה, אחרי שעברה את צרפת ואחרות. גם אז, אופיר חיים עמד על הקווים והימם את כולם בדרכו. פיינגולד רשם במדיה 19 משחקים והוסיף למאזנו שער, בניצחון 0:2 על איי-פארו במסגרת מוקדמות אליפות אירופה של שנתון 2004. רגע לפני המפגש המסקרן מול אורוגוואי, פיינגולד רושם לעצמו רזומה לא רע, כשהוא מחזיק ב-32 הופעות במדי הנבחרות הצעירות.

"מדובר בילד צנוע ונבון", מספר ל-ONE סאלח חסארמה, מאמנו לשעבר בנבחרת ישראל עד גיל 16. "ראית מהרגע הראשון באיזה שחקן מדובר. הוא מקצוען, הוא משקיען והוא חדור מטרה. העבודה הקשה שלו אז וגם היום מוכיחה כמה רצון יש בו להצלחה. יש לו הרמות טובות מאוד בתפקיד שלו. זה תורם מאוד לקבוצה בה הוא משחק. אני מאוד מקווה שימשיך בדרך הזו כי אני צופה לו עתיד מזהיר".

עילי פיינגולד (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)עילי פיינגולד (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

בגיל שש החל פיינגולד לשחק כדורגל עם חבריו לשכונה עד רישומו באקדמיית הכדורגל של היהלומים. את משחקו הראשון ערך ב-4 בינואר 2012 כשמכבי נתניה פגשה את הפועל עירוני ערערה וניצחה אותה 3:5 במסגרת ליגת ילדים טרום ג'. אחרי שמונה שנים בנתניה, שם גדל והתפתח, עבר להפועל רעננה לעונה אחת ומשם היה לו קרש קפיצה לירוקים מהכרמל. העונה (2022/23) הניף עם חבריו לקבוצה את צלחת האליפות.

גל ברשאן, מאמנו לשעבר בהפועל רעננה, התייחס אף הוא לשחקן בדבריו ל-ONE: "עיליי פיינגולד הוא אישיות ממזרית יוצאת דופן, ווינר מטורף, שחקן מאוד ערמומי ופיקח מאוד, תחבולן. טכניקה ומהירות מחשבה ברמות הגבוהות ביותר. כשהגיע להפועל רעננה, היינו צריכים ללמוד אותו והוא אותנו. מההתחלה הבנת שיש לך בידיים שחקן עם הרבה כישרון וחריג לגילו. הוא שחקן שהתעצב תוך כדי תנועה והפך לקבוצתי יותר. אנחנו רואים איך האישיות שלו התעצבה עוד יותר כשהגיע למכבי חיפה. חוויה לראות אותו".

ברשאן ואחרים לא סתם מעידים עליו כי מדובר בילד שמוכיח את עבודתו הקשה על כר הדשא. כך, למשל, נתוניו בנבחרת מעידים על שחקן ששוטף את המגרש. בין השחקנים שמחזיקים בנתונים הטובים עד כה במונדיאליטו, עיליי פיינגולד עם שלושה נתונים מרשימים. הוא השחקן שרץ את המרחק (הכולל) הכי ארוך (60.19 ק"מ), הוא השחקן שעושה הכי הרבה ספרינטים (290) והוא השחקן שמבקש הכי הרבה את הכדור (299).

עילי פיינגולד במדי הנוער של מכבי חיפה (עמרי שטיין)עילי פיינגולד במדי הנוער של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

עומרי שחם, מאמנו של פיינגולד ברעננה כשעלה אליו מקבוצת נערים ב' לקבוצת נערים א' סיפר עליו ל-ONE: "עיליי שחקן מאוד אינטליגנט. מקצוען אמיתי, אוהב מאוד את המשחק ורוצה ללמוד כל הזמן. פייטר. מגן ימני מודרני, מאוד יצירתי בהתקפה מצד אחד מצד שני מאוד מאופק בהגנה וקורא סיטואציות ברמה הכי גבוהה".

אחרי שנתיים בקבוצת הנוער של מכבי חיפה, ובימים בהם אמרו עליו כי יהיה מחליפו של סונדגרן בבוגרים, מסאי דגו, שמונה למאמן קבוצת הבוגרים, יצטרך יחד עם צוותו המקצועי להחליט מה עושים עם המגן המצוין שהוכיח את עצמו הן בכרמל הירוק, הן בנבחרת ישראל עד גיל 19 שהגיעה לגמר היורו והן בשבועות האחרונים במסגרת המונדיאליטו שמתקיים בארגנטינה. למגן הצעיר אין חוזה לעונה הבאה ומאמנו האחרון יצטרך להכריע – האם להחתים אותו ולתת לו צ’אנס, להוציא אותו להשאלה, לתת לו ללכת למקום אחר תמורת דמי השבחה או שאולי פיינגולד יבחר לצאת לחו”ל.

מסאי דגו. יצטרך להחליט על עתידו של פיינגולד (עמרי שטיין)מסאי דגו. יצטרך להחליט על עתידו של פיינגולד (עמרי שטיין)

אלון חרזי, שאימן בעבר את קבוצת הנוער של מכבי חיפה ותחתיו עבר פיינגולד, סיפר ל-ONE שהמגן המתין בסבלנות לרגע בו יוכל לקבל את הדקות הראויות לו על המגרש. "זה קרה בהדרגה. נקרא לזה מבחן היכולת. בגלל שהיה צעיר מהשאר בשנתיים, חובת ההוכחה עליו התבשלה לאורך זמן. הייתה תקופה שהחלפנו את כל ההגנה והגיע הרגע של עיליי. אני יכול להגיד שהיכולת שלו לא הפתיעה בכלל. תמיד היה איפה להשתפר וכל אחד בקבוצה קיבל ממני את הביקורת שהיה צריך לקבל".

עודד ברנע, מאמן קבוצת נערים ב' של מכבי חיפה בעונה החולפת ומי שהיה למאמנו בקבוצת נערים ג' במכבי נתניה ואחד מהמאמנים הראשונים שליוו השחקן מספר ל-ONE: "מדובר בשחקן ברמה גבוהה במיוחד, האיכויות הבולטות שלו הם טכניקה מעולה, יכולת קריאת שטחים ברמה הכי גבוהה שיש וכושר גופני מצויין. בנוסף מדובר בשחקן מאוד לא אנוכי שמשחק בשביל הקבוצה, הוא תמיד מאוד אהוב בחדר ההלבשה וזה מאוד בולט בטורניר הנוכחי. אני אישית צופה לו עתיד אירופי מזהיר".

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */