הטלטלות שעבר ענף המסעדנות בשנים האחרונות מעלות את הצורך בהתאמות למציאות החדשה בשטח. כשאנשים מבלים פחות במסעדות יוקרה ומעדיפים מקומות אטרקטיביים יותר לכיס, המסעדות עורכות שינויים כדי למשוך את הקהל בדרכים מגוונות. בשלוש מסעדות כאלה - שתיים חדשות ואחת ותיקה, העיצוב הוא חלק אינטגרלי מהזהות והמודל נע בין בר אוכל לבילוי יומיומי, אוכל רחוב ממותג בקפידה או אירוח של פופ-אפ אמנותי מוגבל בזמן.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> עיצבה את חדר הרחצה בהשראת דמות דיסני האהובה עליה 

>> הכריות שלכם מצהיבות? תעשו את זה אחת לחודש

 

מַחְנה אסאדה, ירושלים

מקום קטן ואינסטגרמי בשוק רווי

כבר בכניסה לשוק מחנה יהודה, על רחוב אגריפס בירושלים, מריחים את ריחות הצלייה של מחְנה ASADA - מותג "סטריט פוד" חדש שמגיש מנות בקר 100 אחוז ואגיו. "יצרנו משהו חצוף ובולט במקום קטנטן בשוק שרווי במקומות של אוכל", אומרת חופית בוהדנה, מייסדת ובעלים של ״המטבחון״, מומחית למיתוג ופיתוח קונספטים לעסקים קולינריים. החלל במקום חולק בצורה של חצי מטבח פתוח חצי סגור, כדי שהקהל יוכל לחוות את מי שמכין את הסנדוויצ'ים אבל לא קרוב מדי, וקיר כוח ממותג, מואר ובולט שבאמצעו דלת נועד לצילומים לאינסטגרם. כדי להתאים לקונספט ולאווירת השוק נבחרו חומרים כמו עץ להצגת התפריט הידני, פריטי ביגוד לעובדים, מוזיקה מתאימה ואריזות בגלילים קשיחים ששימשו גם לעיצוב המקום ויישארו הלאה ככלי שיווקי. המשקאות המוגזים הונחו בכניסה כאלמנט צבעוני מושך עין. כיאה לעידן הפוסט קורונה החלל תוכנן לנוחות השליחים, עם גישה נוחה ומהירה לאסוף את האוכל וללכת. "האתגר היה לייצר משהו בולט ואינסטגרמי במקום סופר קטן, והצבע מחפה על תקציב מוגבל. בנייה של מקום בראייה הוליסטית יוצרת לא רק מקום יפה, אלא נכון, עם חוויה חושית וזכות קיום לטווח ארוך", אומרת בוהדנה.

אגריפס 80 ירושלים

מסעדות מחנה אסאדה (צילום: גיל אבירם)
מסעדת מחנה אסאדה בירושלים | צילום: גיל אבירם
מסעדות מחנה אסאדה גזוז (צילום: גיל אבירם)
צילום: גיל אבירם
מסעדות מחנה  אסאדה (צילום: גיל אבירם)
צילום: גיל אבירם
מסעדות, ג, מחנה אסאדה גזוז (צילום: גיל אבירם)
צילום: גיל אבירם
מסעדות, ג, מחנה אסאדה אריחים (צילום: גיל אבירם)
צילום: גיל אבירם
מסעדות, ג, מחנה אסאדה קיר כוח עם דלת (צילום: גיל אבירם)
אפילו יש קיר רקע לצילומים | צילום: גיל אבירם
מחנה אסאדה אריחים (צילום: גיל אבירם)
צילום: גיל אבירם

 

Primo By silo, חולון

אוכל איטלקי וחלל לכל הבליינים

בר האוכל האיטלקי שנפתח השנה במתחם פארק פרס הוא הבייבי החדש מבית "סילו", וגם נמצא סמוך לו ברחבה. הבר הגדול והדומיננטי של פרימו חושף מטבח פתוח עם טאבון איטלקי ורוד במרכז החלל, ולידם חדר יינות מיקבי בוטיק מקומיים ואיטלקיים. המנות של השף אופיר וידבסקי מדגישות תוצרת חקלאית מקומית טרייה, בשרים, דגים, פירות ים וחיבור לחומרי גלם מאיטליה, ואת הכל מלווים קוקטיילים איטלקיים קלאסיים. את המקום, שבו גם עמדת די.ג'יי קבועה, עיצבה שני רינג והוא שואב השראה ממסיבת רחוב איטלקית, כשהמפות המשובצות מופיעות בדמות טפטים שאיירה  האמנית הדס חיון, צלחות קיר מספרות סיפור בהמשכים, גם באמצעות איורים של חיון, ואריחים חתוכים ביד משבצים את קירות החדר הפרטי.

עיטורים של המאיירת קטי קנבסקי משרטטים את שביל הכניסה ואת העמוד המרכזי שבחלל וגופי תאורה מודרניים מאזנים את אווירת הטיח הרוסטי. המסדרון המוביל לשירותים משלב מתכונים איטלקיים ותמונות פולארויד של סבתות איטלקיות מבשלות, חיפוי עץ פסים תמונות וגובלנים מחנות יד שנייה. מעל הבר במראה החלודה, שמחופה אריחי פורצלן ירוק כהה, זרי פרחים מיובשים תלויים הפוך בין מנורות טראצו ורוד. במרפסת המקורה פינות ישיבה ושולחנות, וקיר גלריה יוצר אווירה ביתית ונעימה. חדר יין פוטוגני במיוחד כולל מוטות ברזל שחורים שמחזיקים את היינות מרצפה לתקרה, ובמרכז מנורת זכוכית מורנו כתומה לאווירה. "יופיו של החלל הוא ביכולת לקבל אליו את הבליינים בכל מצב - רשמי יותר או פחות, על הבר הארוך או בפינת ישיבה נעימה במרפסת, חגיגה בחדר הפרטי או שולחן חברים במרכז החלל. הכול יכול להתקיים במקביל באווירת מסיבה", אומרת רינג.

שדרות ירושלים 216 חולון

מסעדות פרימו עיצוב שני רינג (צילום: אמיר מנחם)
פרימו ביי סילו בחולון, עיצוב שני רינג | צילום: אמיר מנחם
מסעדות פרימו עיצוב שני רינג (צילום: אמיר מנחם)
צילום: אמיר מנחם
מסעדות פרימו עיצוב שני רינג (צילום: אמיר מנחם)
צילום: אמיר מנחם
מסעדות, ג, פרימו עיצוב שני רינג (צילום: אמיר מנחם)
צילום: אמיר מנחם
מסעדות, ג, פרימו עיצוב שני רינג (צילום: אמיר מנחם)
צילום: אמיר מנחם

 

ק-פה האנוי, תל אביב

פופ-אפ אומנות מרפאת וציורי גוף

במסעדת ק-פה האנוי בתל אביב נפתח בימים אלה פופ-אפ אמנותי שיתארח בה עד סוף חודש יוני. האמן הרב תחומי דור פרידריך הוסיף למקום - הצבעוני גם ככה - ציורי קיר, ציורי מראות וחלונות בקווים מרגיעים, שהם חלק מהאומנות המרפאת שלו, כדי שמי שמגיע יוכל לקבל השראה ולמצוא הרמוניה דרך הדפוסים המיוחדים והאמנות שיצר למקום. ק-פה האנוי קמה לפני שש שנים ונחשבת למוסד קולינרי לאוכל וייטנאמי שפוגש אוכל צרפתי עם השראות ישראליות, עם בר אלכוהול וקוקטיילים. המסעדה מתבססת על פילוסופיה של מקום המשלב אמנות ברמה עולמית עם אווירה שמחברת בין עולמות התרבות, אומנות, עיצוב וקולינריה, ומקשר בין אנשים שחווים חוויה קולקטיבית לצד אוכל שמאפשר לכל אחד להרגיש במזרח הרחוק.

המיקום בכיכר רבין השוקקת מושך למקום אנשים מכל סוג ללא קשר לדת, גזע ומין, והשפיעו על עיצוב בסגנון תאטרלי, צבעוני ומאוד תרבותי. "כדי ליצור ניגודיות ועניין ולהבליט את האומנות, הרבה מהציורים על החלונות, על המראה ועל הקירות הם בשחור לבן", מסביר פרידריך, שחוקר הרמוניה בתוך כאוס, ביטוי וריפוי דרך אומנות, ומייחל לעורר השראה ולתת גישה לחיבור, התרחבות, שייכות והזדהות דרך סדנאות ציור אבסטרקטיות, הפקת מוזיקה, עריכת וידיאו ומופעי פסנתר לייב. מדי שלישי מתקיים מופע פסנתר ומדי רביעי מופע ציורי גוף בברMooshoo  שנמצא בקומה התחתונה של המסעדה. המנהלת האמנותית של הפרויקט היא Anna Barthes.

מלכי ישראל 3 תל אביב

מסעדות קפה האנוי תל אביב (צילום: יחצ)
קפה האנוי בתל אביב | צילום: יחצ
מסעדות, ג, קפה האנוי תל אביב (צילום: יחצ)
צילום: יחצ
מסעדות, ג, קפה האנוי תל אביב (צילום: יחצ)
צילום: יחצ
מסעדות, ג, קפה האנוי תל אביב (צילום: יחצ)
צילום: יחצ