התאריך שבו תחסכו 800 דולר ואיך להימנע מעוקץ: עצות הזהב של המומחים לחופשה הנכונה

עונת התיירות בפתח, ובדיוק בזמן שאתם פותחים את האתרים השונים ושולפים את כרטיסי האשראי - הבאנו לכם הסודות של המומחים • שאלנו את בכירי ענף התיירות מה הם הטיפים החשובים שיעזרו לכם לחסוך כסף, להימנע מעוקצים ולנפוש בצורה בטוחה בקיץ הקרוב

איי סיישל (ארכיון). צילום: איי.פי

עונת החופשות בפתח, בגדי הים יוצאים לאוורור וכולם עסוקים במרדף אחרי כרטיסי טיסה, חדרי מלון וכל שאר ההיבטים החשובים לחופשת החלומות: בדיוק עכשיו זה הזמן לשמוע את כל הסודות של המומחים לחופשה הנכונה, הבטוחה והכיפית. "ישראל היום" ערך משאל בקרב בכירי ענף התיירות והתשובות לפניכם.

נדב חנין, סמנכ״ל שיווק ודיגיטל אל על: "ממליץ להשוות מחירים,  כשמדובר בטיול משפחתי - עדיף לבחור בטיסה ישירה ולהיות רגועים לגבי פספוס הקונקשיין או חשש לגבי אובדן מזוודה בדרך. לדעת שהטיסה נוחה וללא הפתעות. בנוסף, עם ילדים ומשפחה לעיתים התוכניות משתנות ולכן כדאי להיות בראש שקט. ניתן להשתמש בשירות אל על פרוטקט שמאפשר תוספת גמישות לכרטיס הטיסה, בין היתר גם ביטול הנסיעה מכל סיבה שהיא״.

הילה הרמולין רונן סמנכלית שיווק ומכירות של ישראייר: ״כדי ליהנות מהמחיר הטוב ביותר לחופשה בחו"ל מומלץ לרכוש חבילה של מלון וטיסה יחד ולא לפצל. אצלנו לדוגמה, מי שרוכש חבילה, היא כוללת טרולי במשקל של עד 10 ק״ג לכל נוסע ללא עלות. חשוב לזכור שבקניית חבילה דרכינו אתה מקבל מענה שירותי לכל בעיה מרגע ההזמנה״.

נתב"ג. "כדאי להקדים ולהזמין" (ארכיון), צילום: קוקו

תמר גרזון, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל של ארקיע: ״כשמדובר בנופש משפחתי לא כדאי לחכות לרגע האחרון. ביעדי נופש, כגון; יוון, שארם וקפריסין, בתי המלון הטובים, עם פארקי מים, במיקום טוב על בסיס הכל כלול - נסגרים מהר למכירה או שמעלים מחירים בעקבות הביקושים הגדולים. גם לגבי שעות הטיסה של חברות התעופה - כשמדובר במשפחה עם ילדים חשוב לטוס בשעות נוחות (לא מוקדם מדי בבוקר בהלוך ובחזור).

גל גרשון, מנכ"ל סאן דור: ״אני ממליץ בעת רכישת כרטיס הטיסה, לבדוק היטב מה כלול במחירו. בנוסף, למי שטס ליעדי נופש קרובים, לארוז מעט דברים ולטוס עם טרולי. בסאן דור יצאנו לאחרונה בהטבה: שולחים את הטרולי לבטן המטוס ומקבלים שובר של 15 דולר מתנה למימוש בטיסה הבאה".

אלון נטע, מנהל מסחרי אייר פראנס KLM ישראל: ״כיום ניתן ליהנות מיותר נוחות, מקום ופרטיות במטוסים רחבי הגוף על הקו לתל אביב בטיסות של חברות KLM ואייר פרנס. כדאי להזמין מראש את כרטיסי הטיסה וכך ליהנות ממחירים אטרקטיביים ולבדוק את משקל המזוודות המותרות בכרטיס הטיסה, משקל הטרולי בקבוצת אייר פראנס KLM מאפשר עד 12 קג".

יאן פולמן, מנהל מכירות של אמריקן איירליינס בישראל: "מומלץ לעקוב אחר המבצעים השונים שמוצעים באתר האינטרנט של חברות התעופה ולבחון את היתרונות שבהצטרפות לתוכניות הנאמנות שמציעות חברות התעופה המעניקות הטבות וקדימות בעלייה למטוס, ובשידרוגים. כמו כן, מומלץ להגיע לשדה התעופה כ-3.5 שעות לפני ההמראה, להזמין כרטיסים ישירות דרך חברת התעופה עצמה ולבחור מושבים מועדפים מראש"

ראדו אנדרש, מנהל תקשורת ארגונית בכיר בחברת Wizz Air: "וויז מעודדת את הנוסעים לרכוש כרטיסי טיסה ישירות מאתרי ואפליקציות חברות התעופה, שם הם יכולים ליהנות מההנחות האטרקטיביות ביותר על כרטיסי טיסה ושירותים נוספים. בדרך הזו, לחברות התעופה יש קשר ישיר ללקוחות הקצה והן יכולות לטפל בכל היבט של הנסיעה המתוכננת, בייחוד בחופשת הקיץ עם האתגרים הגלובליים שעומדים מול כל עולם התעופה"

"מחסור בחדרים ביעדים הפופולאריים", האקרופוליס באתונה (ארכיון), צילום: אורן בן חוקון

טלי נוי, סמנכלית שיווק ומכירות של חברת איסתא: ״חופשות הקיץ הן לרוב חופשות משפחתיות ולכן הטיפ הכי טוב שיש לי לתת הוא לא לחסוך בסוכן מקצועי. חופשה משפחתית בקיץ זה אירוע שאסור לטעות ורק סוכן מקצועי ידאג לחופשה שתתאים בול בתאריך, במחיר ובקונספט ולא לשכוח ליהנות״.

גיורא מנדל, מייסד ומנכ"ל חוליו: "הדרך הכי פשוטה לחסוך כסף על חופשות הקיץ היא להפגין גמישות בבחירת היעד והתאריכים. ככל שנגיע לחודשי החופש הגדול, בהם הביקושים והמחירים גבוהים, יתפרסמו גם דילים של הרגע האחרון לאותם היעדים, שזולים בעשרות אחוזים מהמחיר המקורי".

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "רכשו ביטוח נסיעות כדי להגן על עצמכם מפני אירועים בלתי צפויים כמו ביטולי טיול, מקרי חירום רפואיים או אובדן מזוודות. הזמינו אותו בסמוך להזמנת החופשה כי כך תגנו על עצמכם בתקופה ביטוחית ארוכה יותר, אם קורה משהו חלילה לפני הנסיעה, בלי לשלם דולר יותר. זה יכול לחסוך הרבה מאוד עוגמת נפש ולהקל ברגעים לא צפויים".

בועז יעקבי, סמנכ"ל שלמה סיקסט: "ההמלצה שלי היא להזמין רכבים כמה שיותר מוקדם. יש מחסורים בעיקר ברכבי וואן והכי חשוב – לא להתפתות למחירים נמוכים באופן חריג שמוצעים באתרים שונים ולא מוכרים. לפעמים שווה להשקיע עוד כמה שקלים כדי לקבל שירות ברמה גבוהה ולדעת שהכל יעבוד בצורה מושלמת, שירות לקוי יכול לפגום באופן משמעותי בטיול".

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "הטיפ הכי חשוב לחסכון בהזמנת החופשה לקיץ - הוא שאין נוסחה מדויקת וכל מקרה לגופו. לפעמים משתלם להזמין בנפרד את הטיסה והמלון ולפעמים כחבילה, לפעמים זמן רב מראש ולפעמים דווקא ברגע האחרון. עקבו לאורך זמן אחרי המחירים כדי לדעת מתי הכי משתלם להזמין, ובכל מקרה תמיד השוו בין כמה שיותר חברות. עם עליית הדולר והאירו, משתלם יותר להזמין דרך חברות ישראליות שהתשלום בהם נעשה בשקלים".

"ביעדים מורכבים, כדאי לדבר עם סוכני נסיעות", תאילנד (ארכיון), צילום: משה שי

עמית גולדברג, מנכ"לית טרווליסט: "בשביל למצוא את החופשה האידיאלית לקיץ הקרוב, כדאי להתייעץ בקבוצות ולשמוע על המלצות ודילים, כמו קבוצת הפייסבוק 'אחי סגור לי טיסה' לדוגמא. טרם ההזמנה, כדאי להשוות מחירים ולבדוק חבילת נופש ליעד, שמוזילות לרוב עלויות של לינה וטיסה. מומלץ גם להזמין מספק ישראלי כך שההזמנה תהיה כפופה לחוק הגנת הצרכן".

אסף דניאל מנכ"ל הדקה ה-90: "הטיפ שלנו, שעולה בכל שיחה שעוסקת בהזמנת חופשת קיץ משפחתית הכוללת טיסה ומלון, ביעדי הביקוש כרתים, רודוס, קוס, אתונה ואנטליה, הוא להקדים ולהזמין את החופשה כבר בימים אלה. ככל שנכנס לחודשי השיא, יולי–אוגוסט, יאזלו החדרים במלונות המבוקשים על ידי הקהל הישראלי. על אחת וכמה, כשמדובר בחדרי משפחה בהרכבים של זוג +2 או זוג +3".

אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של סיטונאית התיירות קווי חופשה: "כסיטונאי תיירות שמחזיקים מלאי לא מבוטל של חדרים שנרכש עוד בתחילת השנה ביעדי הביקוש, יש לנו כחברה את האפשרות לשמור על הלקוחות שלנו מבחינת מחיר, וגם לספק להם את החדרים המבוקשים. לכן משפחות שייבחרו להזמין ישירות אצל סיטונאי תיירות יוכלו להבטיח לעצמם את המחיר הטוב ביותר בכל נקודת זמן ולא פחות חשוב מכך להבטיח לעצמם כתובת ונגישות להזמנה בכל רגע נתון".

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף: "השנה הראשון בספטמבר יוצא ביום שישי, ומשפחה שתזמין לדוגמא חופשת קיץ משפחתית באנטליה ל 4 לילות, ותהיה מוכנה לוותר על היום הראשון של החזרה למסגרות תחסוך סכום מטורף של 700-800 דולר לאותה חופשה שבוע קודם לכן. בנוסף ישראלים שיטוסו בתאריכים אלה יהנו משדה פחות עמוס וסיכוי נמוך יותר לעיכובים בטיסות."

ניר מזור, סמנכ״ל קשרי תעופה: ״חשוב להזמין את החופשה בחברות תיירות מוכרות, ולא באתרים לא ידועים בכדי למנוע עוגמת נפש ולגלות שההזמנה לא קיימת, וכמובן לקרוא את האותיות הקטנות - יחסוך לכם כסף, לרבות תוספת תשלום על כבודה ותוספות נסתרות. בכל מקרה, מומלץ מאד לעשות ביטוח לתאריכי הנסיעה, כדי שאם יקרה משהו שמאלץ ביטול – יהיה ביטוח. בדרך כלל מבטחים שלושה חודשים לפני הטיסה״.

חופי כריתים, יעד מבוקש, צילום: Getty Images

אופיר דנאי, מנכל חברת אופרן: ״למרות שיש היצע גבוה מאשר בשנה שעברה, גם השנה קיים מחסור משמעותי ברכבים גדולים בכל אירופה, בדגש על המדינות הדרומיות (איטליה, קרואטיה ,יוון ,צרפת ,פורטוגל וכו'), ולכן אני ממליץ להזמין רכב כמה שיותר מוקדם, בנוסף היתרון במקרה של ביטול שההזמנה נעשית דרך חברה ישראלית הוא שהלקוח נהנה מחוק הגנת הצרכן".

רויטל בן נתן, מנכ"לית אופקים תיירות ונסיעות: "ליעדי הפרימיום המעט יותר מורכבים אנו ממליצים להזמין דרך סוכני הנסיעות, יש להם ידע רב והכרות עם היעדים, חברות התעופה, שדות התעופה, שעות טיסות, סוגי המטוסים וכך הם יכולים להתאים הכל לצרכי הלקוחות בצורה הנכונה ביותר. סוכני הנסיעות יכולים לתת את הערך המוסף גם בהזדמנויות ובהטבות מול חברות התעופה שמנסות להנגיש מחלקות הפרימיום והעסקים לקהל רחב יותר, לעיתים בתוספת תשלום נמוכה יחסית".

יוני וקסמן, המשנה ליו"ר אופיר טורס: ״אנשים התרגלו לבדוק טיסות בנפרד, ומלונות בנפרד- לא תמיד זה זול יותר, צריך לקחת בחשבון את התוספות שחברות התעופה לוקחות על הכבודה. לאחרונה כבר לא נותנים לעלות עם טרולי למטוס, אלא עם תיק גב בלבד, דבר שגורם להרבה בלבול. תמיד עדיף לבדוק באתרים הישראלים אחר דילים שכוללים את הכבודה בטיסות, העברות ומלון״.

"אפשרות לחופשה רב-דורית", אוניית נופש (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

אודי שנבל מנכ"ל חברת סנורמה, נציגת המכירות של רויאל קאריביאן בישראל: ״הטיפ שלי, בעיקר בתקופה של אינפלציה ושער דולר גבוה, הוא לשקול גם אפשרות של שייט משפחתי, הנותן תמורה גבוהה ביותר בהשוואה להרבה חופשות יבשתיות ברמה של 5 כוכבים ומעלה. חופשת שייט כוללת את כל הארוחות לאורך היום, בידור ועוד. בנוסף, יש חיסכון ונוחות גם בנושא הכבודה - לא צריך לשלם על משקל עודף ולא צריך לעמוד בתורים ארוכים בנתב"ג".

גיל גמליאל, סמנכ"ל חוויית לקוח בדיזנהאוז גרופ המפעילה את חברת קרוזיט מקבוצת דיזנהאוז: "היום הקרוזים הם היעד עצמו ומעניקים עולם תוכן רחב המאפשר הגעה ליעדי אגן הים התיכון לצד חוויה קולינרית משובחת. העובדה שאחת האפשרויות היא יציאה מנמל חיפה, כעת כשרוב החבילות לחופשות בקיץ כבר נחטפו, קרוז משפחתי רב-דורי הופך לאופציה נהדרת הכוללת אטרקציות על האוניה לכל המשפחה, טיולים יומיים ובסוף היום חזרה לאוניה שמשמשת כמלון צף".

עוז גור, מנכ"ל Holidayfinder: "תהיו גמישים ותזמינו מוקדם. עדיין אפשר למצוא הרבה הזדמנויות לקיץ הקרוב. כדי למצוא אותם חשוב להיות גמישים ולעשות חיפוש רחב ככל האפשר של יעדים ושל תאריכים ולא להתמקד ביעד ספציפי. כדאי להזמין את החופשה כמה שיותר מוקדם כדי ליהנות ממחירים טובים יותר ומזמינות של המלונות הטובים שברגע האחרון כבר יהיו מלאים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר