לאחר יומיים של מגעים כושלים בניסיון לפתור את סערת הכרטיסים לדרבי התל-אביבי, בית הדין של איגוד הכדורסל התכנס היום (רביעי) על מנת להכריע ולשים סוף לסאגה שמעיבה על האירוע הגדול של העונה בליגת העל - משחק מספר 1 בגמר הפלייאוף, שייערך מחר (חמישי, 21:15). לאחר יותר משעתיים של דיון, התפשרו הצהובים והבטיחו כי יעבירו את 1,500 הכרטיסים למי שיוחלט בידי דייני בין הדין ובידי המינהלת.
כזכור, תובע איגוד הכדורסל עו"ד איתמר ליפנר החליט להעמיד את מכבי ת"א לדין על כך שלא העבירה עד כה לידיה של הפועל ת"א את מכסת 1,500 הכרטיסים לקהל החוץ לקראת המשחק. בנוסף, התובע איים כי אם מכבי ת"א תתמיד בסירובה - היא מסתכנת בהפסד טכני, אף בסוף כאמור, הצהובים חזרו בהם ויספקו את הכרטיסים עד השעה 14:00 היום.
3 צפייה בגלריה
הדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
הדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
הדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
(צילום: נמרוד גליקמן)
בדיונים נכחו מנכ"ל מינהלת הליגה שלומי פרי, היועץ המשפטי של מינהלת הליגה עו"ד חגי אשלגי, יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי ויו"ר הפועל ת"א רמי כהן. הצהובים טוענים כי הם אינם יכולים לקחת אחריות בטיחותית על האירוע, נוכח מקרים קודמים שבהם הושלכו אבוקות מיציעי קהל החוץ באולם מנורה-מבטחים במשחקים מול הפועל ת"א והפועל חולון, וכי רשת ההפרדה שנועדה לעצור את האבוקות עלתה באש.
בפתיחת הדיון אמר תובע האיגוד איתמר ליפנר: "כל ההתנהלות היא בלתי הולמת עד עכשיו. התקנון לא קובע מועדים, הסעיף הזה הוא סעיף סעד, אין מועד לכמה זמן צריכה קבוצה להעביר כרטיסים, כי אף לא חשב שקבוצה לא תעביר כרטיסים".
הדיין תגר עמיאל השיב: "למה צריך לדון בזה עכשיו אם אפשר לתקן את ההפרה הזאת ברגע שהקבוצה תביא את הכרטיסים, ולבינתיים תתנו קנס על תנאי. למה שלא נשב אחרי המשחק ונראה אם הקבוצה מסרה את הכרטיסים או לא?". לכך השיב ליפנר: "לא רציתי לדון בזה בדיעבד, כי התחושה שלי שכל הצדדים טיפסו על עץ".
3 צפייה בגלריה
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
(צילום: נמרוד גליקמן)
3 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן בדיון באיגוד בנוגע לסערת הכרטיסים לדרבי
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן
(צילום: נמרוד גליקמן)
יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, הסביר את הצד של קבוצתו: "רצינו שייקח מישהו על עצמו אחריות, אנחנו לא צריכים לעמוד בחשיפה של אחריות כזאת". טל רוטמן, עו״ד מכבי: "הגורמים המוסמכים נתנו חוות דעת שהם לא יכולים לקחת אחריות על קיום משחק כזה ללא הפרדה בין האוהדים, מפאת חשש לחיי אדם".
הדיינים תהו בפני אנשי מכבי: "לקחתם בחשבון שצריך לעשות הפרדת קהל? הסקתם מסקנות מהדרבי הקודם? ידעתם לקראת המשחק הזה שני דברים - אחד זה שתצטרכו לחלק 1,500 כרטיסים להפועל, וידעתם עוד דבר - שסידור הכרטיסים שעשיתם בדרבי היה סידור כמו שאתם כיניתם אותו אסון. מה אתם עשיתם?". לכך השיבו אנשי הצהובים: "אתם רוצים לקרב את הפורעים לפרקט? אז שיבואו אוהדי מכבי ויזרקו דברים על אוהדי הפועל ואז ישדרגו אותם למקומות טובים יותר".
היועץ המשפטי של המינהלת חגי אשלגי תהה בפני מזרחי מדוע מכבי מתעקשת להושיב את אוהדיה מתחת לאלה של הפועל: "אנחנו לוקחים את האחריות, מקצים אזור נפרד לאוהדי הפועל, מה מכבי עושים? שמים אוהדי מכבי מתחת לאוהדי הפועל". מזרחי: "הכרטיסים למטה כבר נמכרו". אשלגי: "אז אתה תחזיר את הכסף ונמכור מחדש".
יו"ר הפועל ת"א רמי כהן הגיב לטענות נגד הפועל ת"א, שהופנו בידי אנשי מכבי על 21 הרשעות של האדומים העונה בנוגע להתפרעות: "מכבי הדליקו שלוש פעמים אבוקות השנה, גם בגביע מול ירושלים, אז מעכשיו לא ניתן גם לאוהדים להיכנס לגמר הגביע? אם האולם או אנשי האבטחה לא יכולים לקיים את המשחק בהיכל אז שיפסלו את האולם. אצלנו אין שום בעיה לקיים".
לאחר דין ודברים בין אשלגי והדיינים, התלונן שמעון מזרחי: "במקום לבוא ולהגיד פעלתם נכון, התרעתם, אף אחד לא עשה כלום. לא המינהלת ולא האיגוד. 1,500 הכרטיסים מוכנים וערוכים למסירה. ציפיתי שבשולחן הזה יגידו שמישהו לוקח אחריות. אני לא מוכן לראות את עצמי, אחרי 54 שנים, יושב בחקירה בגלל שאמא או ילד נכוו מאבוקה. אתה לא יכול להביא אותי לדין אחרי שנקטתי בכל הפעולות המונעות. כולם מסירים אחריות".
אשלגי השיב: "אנחנו מוכנים לקחת את כל האירוע עלינו. האירוע יהיה באירוח מינהלת הליגה ולא מכבי ת״א ואנחנו נטפל בהכל".
לאחר הפסקה קצרה הדיונים התחדשו, במכבי הציעו שהם יעבירו את הכרטיסים למינהלת בצירוף אזהרות בנוגע לבטיחות, והמינהלת תעביר את הכרטיסים להפועל. במינהלת לא ששו לקבל את הצעת הצהובים, וכך גם הדיינים: "המינהלת לא יכולה לקחת אחריות. יש תקנון, הוא מחייב אתכם לתת להפועל ת״א את הכרטיסים. אתם צריכים לקחת בחשבון שיש עונשים יותר כבדים מאשר הקנס הכספי, אנחנו נותנים לכם אולי חמש דקות להחליט".
בסופו של דבר במכבי ת"א החליטו לחזור בהם: "שמענו בקשב רב את דברי בית הדין, לאור העובדה שאנחנו לא מצליחים למצוא מי שיקח אחריות על הכרטיסים האלה, המינהלת לא רוצה לקבל את הכרטיסים או האיגוד ולקחת אחריות, אנחנו נכונים למסור את הכרטיסים למי שבית הדין יורה לנו למסור את הכרטיסים ואנחנו כמובן נכבד את החלטתו".
פורסם לראשונה: 11:08, 07.06.23