יעלי אלוני עברה השתלת לב בגיל שמונה בלבד ונלחמה להשיב את החיים למסלולם. אלא שלפני כחודשיים חלה הידרדרות משמעותית במצבה וכיום כשהיא בת 23 היא הוטסה בדחיפות לארצות-הברית וממתינה להשתלת לב נוספת.

"המצב הזה קצת מפחיד, אבל אני יודעת שאני אנצח בקרב הזה", סיפרה יעלי לN12 מהיחידה להשתלות בבית החולים UC בסן דייגו. "כבר ניצחתי פעם אחת, ואני בוחרת להילחם על החיים שלי שוב". 

יעלי אלוני, ממתינה להשתלת לב בפעם השנייה
"המצב הזה קצת מפחיד, אבל אני יודעת שאני אנצח בקרב הזה"

כל המשפחה נדרשה להתגייס כדי להתמודד עם האתגר הרפואי הנדיר. עמית אלוני, אחיה של יעל, מתאר: "אחותי מושתלת לב מגיל שמונה, אבל בחודשיים האחרונים מצבה הידרדר והיא התאשפזה בטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. הרופאים החליטו להטיס אותה בטיסת חירום לארה"ב ושם היא צריכה לעבור השתלת לב והשתלת כליות. בית החולים דורש שני מלווים צמודים וכל התהליך צפוי להתפרס על פני שנה וחצי".

לתרומות ליעלי אלוני - לחצו כאן

אחרי השתלת הלב הראשונה שעברה בגיל שמונה, יעלי השקיעה מאמצים כדי לנהל חיים נורמטיביים, אך הדרך לא הייתה פשוטה. בעקבות ההשתלה, היא נאלצה לקחת תרופות שמחלישות את המערכת החיסונית כך שכל וירוס עונתי הפך עבורה לסכנת חיים. "היא חיה עם חרב מונפת מעל הצוואר אבל עשתה הכול כדי לייצר לעצמה חיים נורמטיביים עד כמה שהיא יכולה: סיימה תיכון, התנדבה בשירות לאומי כמורה חיילת ופתאום הגיעה ההידרדרות", מספר עמית. 

יעלי אלוני, ממתינה להשתלת לב בפעם השנייה
יעלי בדרכה להשתלת לב נוספת בארה"ב

בבית החולים בסן דייגו, יעלי מחוברת למכשירים ששומרים על התפקוד התקין של הלב אך היא מנהלת מרוץ נגד הזמן: "לפי מה שאנחנו מבינים יעל תהיה בראש רשימת ההמתנה ללב בגלל הדחיפות של המצב. כשרק אשפזו אותה אמרו לה שהם מאמינים שיצליחו להחזיק אותה במשך שנה ואז היא תקבל לב. בשלב מסוים חלה הידרדרות מהירה וקריסה של מערכות הגוף. הבנו שאין לה שנה ואולי אפילו חודש, ושהיא חייבת תרומת לב אחרת היא לא תשרוד את זה". 

יעלי אלוני, ממתינה להשתלת לב בפעם השנייה
"מחמם את הלב לראות את כל המאמצים שהמשפחה עושה עבורי"

יעל הוטסה לסן דייגו, מרכז השתלות בין-לאומי עם זמינות איברים גדולה מזו שעומדת בפני בתי החולים בישראל. "השתלת לב בפעם השנייה זו פרוצדורה מאוד מורכבת ובנוסף לכך היא זקוקה להשתלת כליות. מדובר בתהליך מאוד ארוך ומורכב", מספרים האחים אלוני. "אמא שלנו היא אם חד הורית, היא מפרנסת יחידה ונאלצה לעזוב את העבודה בשביל הטיפול באחותי. אנחנו מגייסים כספים כי אין לנו את היכולת לממן את העלויות הכרוכות".   

יעל ביקשה להעביר מסר למשפחה ולכל מי שהתגייס כדי לסייע: "מחמם את הלב לראות את כל המאמצים שהמשפחה עושה עבורי, ומרגש לראות שכל כך הרבה אנשים נרתמים לגיוס שנפתח כדי לעזור לי להבריא. זה נותן לי דרייב להמשיך".