"סגרה מעגל מיוחד עבור המשפחה": עדי הלכה בעקבות האחים - והפכה גם היא למהנדסת

ארבעת האחים הגדולים במשפחת קורבשי הם מהנדסים • השבוע הצטרפה גם האחות הקטנה, שקיבלה תואר בהצטיינות

"מסורת משפחתית". עדי (במרכז) עם ארבעת אחיה והוריה. צילום: דודו גרינשפן

בסוף השבוע התקיים ב־SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, טקס קבלת תארים, שבו 915 בוגרי ובוגרות תואר ראשון ותואר שני קיבלו תעודות בטקס מרגש. ביניהם הייתה גם עדי קורבשי, שסיימה השנה תואר ראשון בהנדסת מכונות.

כמו אצל יתר הבוגרים, גם המשפחה של עדי הגיעה לתמוך בה, אלא שמדובר במשפחה מיוחדת - ארבעת אחיה הגדולים של עדי גם הם מהנדסים, כולם למדו בסמי שמעון באר שבע וכולם "דור ראשון להשכלה".

משפחת קורבשי מתגוררת במושב פטיש. אמא שולי ואבא צביקה עודדו לחינוך ולהשכלה, ובזכותם הפכו חמשת ילדיהם מהנדסים: עובד (37) הבכור הוא מהנדס חשמל, רן (36) הוא מהנדס בניין בחברת נדל"ן גדולה, עינת (30) עובדת כמיישמת ומתכנתת מערכות מידע בדפוס בארי, וחן (28) עובדת כפלנרית בתעשייה האווירית.

915 בוגרי ובוגרות תואר ראשון ותואר שני. צילום: GettyImages (ארכיון),

והנה - כעת, האחות הקטנה עדי (27) סיימה תואר ראשון בהנדסת מכונות, והיא עובדת כמהנדסת בחברה גדולה.

"אין אמא גאה ממני"

"להורים שלי לא הייתה השכלה אקדמית, לכן היה להם חשוב שאנחנו כן נלך ללמוד ונוכל להבטיח את העתיד שלנו", מספרת עדי. "הם תמיד עודדו אותנו להשקיע. אנחנו משפחה כורדית 'גזעית'. הסבים שלי עלו לפטיש, שזו התיישבות של עולי כורדיסטן".

עדי מוסיפה: "אנחנו משפחה מגובשת. כולנו גרים במושב וכולנו גם עובדים בדרום. אצל עובד ורן המיקום משתנה, כי זה תלוי פרויקט, אבל זה תמיד בדרום. עינת עובדת בקיבוץ בארי, חן באשדוד ואני בקריית גת".

לדבריה, הטקס היה מרגש במיוחד: "בחרתי ללמוד בסמי שמעון כי ראיתי את האחים שלי לומדים ומצליחים. גם כשהם סיימו את הלימודים שלהם הגענו כולם לטקסים, זו מסורת משפחתית. התגובות של הסביבה ממש מפרגנות".

שולי, אמא של עדי, אומרת: "עדי סגרה מעגל מיוחד עבור משפחתנו. זכיתי לראות את כל חמשת ילדיי מסיימים תואר בהנדסה ומצליחים להשתלב בעולם העבודה, כל אחד בתחומו. אין אמא גאה ממני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר