2,000 יהודים מצפון אמריקה יעלו לישראל בקיץ: "מצפים בקוצר רוח"

ארגון "נפש בנפש" ערך שלושה אירועי הכנה חגיגיים, שבהם השתתפו כ-600 מועמדים לעלייה מארה"ב ומקנדה

מועמדים לעלייה לישראל. צילום: עומר קפלן

כ-2,000 יהודים צפויים לעלות לישראל מצפון אמריקה במהלך חודשי הקיץ הקרובים (יוני-ספטמבר) – כך עולה מנתוני ארגון "נפש בנפש".

אתמול התקיים בניו ג'רזי אירוע "מסיבת פרידה" לעולים ובני משפחותיהם, שיעתיקו את מקום מגוריהם הקבוע מארה"ב לישראל בשבועות הקרובים. שיאו של גל העלייה השנתי יגיע בטיסת הצ'רטר המסורתית של הארגון, במסגרתה יתמלא מטוס אל על שלם ב-235 עולים ועולות חדשים מארה"ב וקנדה שיגיעו ארצה בסיוע "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב.

כנס "נפש בנפש", צילום: עומר קפלן

בנוסף לטיסת הצ'רטר, הארגון פועל לקיומן של עוד 9 טיסות של קבוצות עולים המונות בין 30-60 איש, מעל ל-40 טיסות עם עולים יחידים ועוד מאות עולים שמיועדים לעלות היישר מתוך ישראל, בליווי נציגי "נפש בנפש", דרך משרדי רשות האוכלוסין וההגירה.

לקראת גל העלייה הצפוי, ערך ארגון "נפש בנפש" שלושה אירועי הכנה חגיגיים, שבהם השתתפו כ-600 מועמדים לעלייה מארה"ב ומקנדה, כולם עתידים לעלות לישראל עד סוף שנת 2023 הקרוב. האירועים התקיימו בניו ג'רזי, פלורידה וטורונטו, כאשר האירוע בניו ג'רזי התקיים בנוכחות מייסד שותף ומנכ"ל הארגון, הרב יהושע פס, שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, שר העבודה, יואב בן צור ומנכ"ל משרד העלייה והקליטה, אביחי כהנא.

במסגרת אירועים אלו, למשתתפים ניתנה ההזדמנות להיפגש באופן ישיר עם צוות מקצועי של "נפש בנפש" במטרה לקבל מידע וסיוע אישיים לקראת עלייתם הקרבה ולהנות מהפנינג משפחתי חגיגי וללא עלות שכלל עמדות ברביקיו, מוזיקה וג'ימבורי לילדים.

משתתפות בכנס, צילום: עומר קפלן

אופיר סופר, שר העלייה והקליטה, שנכח אתמול באירוע אמר כי "התרגשתי לברך באירוע ׳נפש בנפש׳ בניו ג׳רזי, את מאות העולים החדשים שיעלו בקיץ הקרוב. העולים שיוצאים לדרך חדשה קיבלו החלטה לא קלה, אבל אני בטוח שהיא ההחלטה הטובה ביותר. כשר העלייה והקליטה, אני רואה את משימת קליטת העולים החדשים כמשימה עליונה וחשובה ביותר. יחד עם משאבי המשרד, נדאג בעזרת ה׳ לקליטה טובה עבור העולים".

הרב יהושע פס, מייסד שותף ומנכ"ל "נפש בנפש", אמר כי "לחגוג עם מאות עולים עתידיים ומשפחותיהם, שהגיעו הנה בתמיכה וגאווה בהם על הדרך החדשה שבה בני משפחתם בחרו, זהו ללא ספק רגע מרגש ומחמם לב. אנו זוכים להיות חלק מסיפור העלייה של אלפי עולים היוצאים למסע הזה, ומצפים בקוצר רוח לקבל אותם בקרוב מאוד ובזרועות פתוחות בביתם החדש שבישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר