י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"שקר מוחלט"

רוסיה טוענת כי אוקראינה פתחה במתקפה גדולה במזרח

רוסיה מסרה הלילה כי צבא אוקראינה פתח במתקפה משמעותית במטרה לפרוץ את ההגנות של הרוסים בקווי החזית הדרום-מזרחיים של המלחמה. קייב הכחישה את הטענות, מה שעורר ספקולציות כי זו יכולה להיות תחילתה של מתקפת הנגד המיוחלת להשבת אדמות כבושות

רוסיה טוענת כי אוקראינה פתחה במתקפה גדולה במזרח
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

רוסיה מסרה אתמול כי צבא אוקראינה פתח במתקפה משמעותית במטרה לפרוץ את ההגנות שלו בקווי החזית הדרום-מזרחיים של המלחמה. דיווחים על קרבות קשים מצד גורמים רשמיים במוסקבה וההתגייסות של בלוגרים צבאיים משפיעים במדינה בעד רוסיה, עוררו ספקולציות כי זו עלולה להיות תחילתה של מתקפת הנגד הגדולה שקייב מכינה במשך חודשים כדי להשיב לעצמה אדמות כבושות.

ובכל זאת אוקראינה הכחישה את הטענות, האשימה את רוסיה בשקר על מנת לזרוע חוסר אמון וטענה שהמתקפה המצופה עוד לפניה. משרד ההגנה הרוסי מסר בהצהרה ביום ראשון כי כוחות הקרקע האוקראינים פתחו ביום ראשון ב"מתקפה בקנה מידה גדול" בחמישה אזורים באזור דונייצק במזרח אוקראינה.

"אוקראינה השתמשה בשתי חטיבות מהעתודות האסטרטגיות שלה במתקפה, כולל שישה גדודים וטנקים", כך מסר משרד ההגנה הרוסי. המשרד הוסיף כי אוקראינה איבדה עד כה 300 חיילים, כמו גם 16 טנקים וציוד נוסף במתקפה.

"מטרת האויב הייתה לפרוץ את ההגנות של רוסיה באזור הפגיע ביותר בחזית", נכתב בהצהרה. "האויב לא הצליח להשיג את מטרותיו". בהצהרה מעודכנת ביום שני, מסר המשרד כי אוקראינה ספגה "הפסדים משמעותיים" באזורים של דונייצק ואזור דרום זפוריז'יה.

דובר הכוחות המזרחיים של אוקראינה, כינה את הטענות הרוסיות על מתקפה אוקראינית גדולה ואובדן חיילים "שקר מוחלט".

בראיון טלפוני לרשת NBC, אמר הדובר סרחיי צ'רוואטי שהרוסים "מבינים שיש לנו תכנית שתבוא לידי ביטוי בקרוב בעמדתם", אך הציע כי דיווחים על מתקפה נועדו "להפיץ חוסר אמון בחברה שלנו".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד