ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גיוס פומבי

כך מגייסת קבוצת וגנר הרוסית חיילים חדשים

מול אבדות גוברות באוקראינה, ראש וגנר מגייס שכירי חרב במדיות החברתיות מסביב לעולם. הובטחו משכורות חודשיות של 240,000 רובל (2,800 אירו) עם הטבות כולל שירותי בריאות

כך מגייסת קבוצת וגנר הרוסית חיילים חדשים
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

קבוצת וגנר החצי-צבאית של רוסיה השתמשה בטוויטר ובפייסבוק כדי לגייס חובשים, מפעילי רחפנים ואפילו פסיכולוגים לסיוע בפעולות לחימה, כולל באוקראינה, כך על פי מחקר שפורסם באתר 'פוליטיקו'.

מודעות דרושים עבור וגנר, שיש לה שכירי חרב הפועלים במספר מדינות, הגיעו לכמעט 120,000 צפיות בשתי פלטפורמות המדיה החברתית טוויטר ופייסבוק, במהלך עשרת החודשים האחרונים, כך על פי, קבוצת מחקר דבודקת דיסאינפורמציה ובסיסה בבריטניה.

שישים פוסטים בעשרות שפות - כולל צרפתית, וייטנאמית וספרדית - שיתפו מידע על תפקידי לחימה נהיגה ורפואה אצל וגנר. הם כללו גם מספרי טלפון ליצירת קשר, הובטחו משכורות חודשיות של 240,000 רובל (2,800 אירו) עם הטבות כולל שירותי בריאות.

בעוד שהחוקרים לא יכלו לייחס ישירות את המסרים לוגנר בוודאות מוחלטת, הפוסטים נושאים את טביעת הרגל של המיליציה ותומכיה. "אנחנו רק יודעים שזה אותה שפה בדיוק כמו חשבונות וגנר שאומתו בעבר במקומות כמו טלגרם", אמר קייל וולטר, ראש מחלקת המחקר של Logically. VK מדיה חברתית רוסית פופולרית.

ניתוח נפרד של פקיד ממשלתי מערבי, ששותף עם פוליטיקו, אישר כי לפחות שני מספרי טלפון שהיו כלולים בפוסטים ברשתות החברתיות נקשרו ישירות לקבוצת וגנר או לשירות הביון של רוסיה.

"חלק מהמאמצים הללו הם סרטי תעמולה של ממש בשילוב עם מספרי טלפון, כך שתוכל ליצור קשר ישירות עם נציגי קבוצת וגנר", אמר וולטר. "אנחנו ממשיכים לראות את וגנר כאיום יותר ויותר מסוכן בעולם, העובדה שהפוסטים האלה מסתובבים באינטרנט מדאיגה מאוד".

כח וגנר מלחמת חיילי או"ם מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד