מכבי ברלין עשתה היום (שבת) היסטוריה כשזכתה בגביע הברלינאי. הקבוצה היהודית, שמשחקת בליגה החמישית, תזכה לשחק בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני בעונה הבאה, ותוכל לקבל בהגרלה יריבות ענקיות כמו באיירן מינכן ודורטמונד.
משחק הגמר היה מותח ומשך אליו לא פחות מ-5,000 אוהדים, בסיום ההארכה מכבי ברלין ניצחה את ליכטנברג 1:3. ליכטנברג עלתה ליתרון משער של דניאל הארש (13) וטים האוסלר השווה עבור מכבי (51). בדקה ה-118 צ'אן סקר כבש בבעיטה חופשית, ובדקה ה-125 צ'אנן אוזצין הטורקי סגר עניין עבור ברלין והביא לה את הגביע הנחשק.
מכבי ברלין היא ממשיכת דרכה של בר-כוכבא ברלין, קבוצה ששיחקה בתחילת המאה הקודמת בליגות הכדורגל בגרמניה ונסגרה ע"י הנאצים בשנות ה-30. בשיאו, למועדון היו רשומים כ-40 אלף חברים שהיו מתחרים בענפי ספורט שונים.
ב-1970 הוחלט להקים מחדש את המועדון היהודי, שמשחק בליגות הנמוכות. למועדון יש 500 חברים, ומשחקים בו יהודים לצד בני דתות אחרות. היום המועדון רשם את ההישג הגדול בתולדותיו והוא יהיה המועדון היהודי הראשון שמשחק בגביע הגרמני.
שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור בירך את מכבי ברלין: "שמח בשביל המועדון על הזכייה בגביע, המועדון היהודי הראשון בהיסטוריה שעושה זאת. כל הכבוד!".