כל הטיפים להכנת פנקייק מושלם

מכינים את המנה האהובה, אבל מפחדים שמשהו בדרך ישתבש? • אם תפעלו לפי הכללים האלו, עוד תחזרו כדי להודות לנו • כך ייצא לכם פנקייק אוורירי וטעים

פנקייקים. צילום: לירון אלמוג

פנקייק הוא מאכל אהוב במיוחד. אפשר לאכול אותו כשהוא "עירום" לחלוטין, אבל אפשר גם להניח עליו אינספור תוספות כדי להפוך את המנה למושלמת.

הסוד להכנת פנקייק מושלם נמצא בכמה טכניקות ובמצרכים חשובים, שאם תשימו לב אליהם ותפעלו לפיהם כמו שצריך, הפנקייקים שלכם יהפכו ללא פחות ממעולים. רוצים להכין כאלה בעצמכם? כך תעשו זאת.

  1. השתמשו בחומרים מתפיחים טריים: חומרים כמו אבקת אפייה או אבקת סודה אחראים ליצירת כיסי האוויר שמעניקים לפנקייק את המרקם האוורירי שלו. עם הזמן, החומרים האלה מאבדים מהאפקטיביות שלהם, לכן הפנקייקים עלולים לא לתפוח כמו שצריך אם נשתמש בהם כשהם לא טריים.

מנגד, הקפידו להכין את הפנקייקים לפי המתכון, שכן הוספה או החסרה של רכיבים כמו חומרים מתפיחים, עלולה לפגום בתוצאה הסופית.

2. במקום להשתמש בקמח רב-תכליתי, השתמשו בקמח עוגות: נכון שנהוג להשתמש בסוג הקמח הראשון להכנת פנקייקים, אבל ההחלפה שלו בקמח עוגות יכול לשפר את המרקם והקלילות של המנה. בקמח עוגה יש פחות חלבון, מה שגורם לכך שהפנקייק יוצא יותר רך ומרוכז, ובעל מרקם עדין ואוורירי.

העיקר שיהיו טעימים. פנקייקים // צילום: לירון אלמוג

3. נפו את הרכיבים היבשים: הליך הניפוי עוזר לאוורר ולהסיר גושים מהקמח, כך שהתוצאה הסופית תביא לפנקייק אווירי במרקם חלק יותר. הניפוי מביא ללכידת אוויר וגם מבטיח חלוקה מאוזנת של החומרים המתפיחים.

4. שלבו מיונז ברכיבים שלכם: כן, קראתם נכון – מיונז. אם תוסיפו מעט מהרוטב הסמיך הזה לרכיבים הרטובים שלכם, תצרו פנקייק בעל מרקם יותר רך ואף תעניקו לו עושר מסוים, וזאת באמצעות השומן והחומרים המתחלבים שבו, שמספקים לפנקייקים לחות חשובה. כמובן, כדאי לקחת בחשבון שהתוספת לא תתאים לחיך של כולם. מסיבה זו אנו ממליצים לכם לנסות קודם לכן את השילוב עם כמות קטנה של פנקייקים.

5. ערבבו את הבלילה עם מטרפת בלון: השימוש במטרפה הזו יכניס לתוך הבלילה אוויר, ובכך ייווצרו לכם פנקייקים רכים יותר. בצעו את הערבוב בעדינות בקערה אחת הכוללת את הרכיבים היבשים – מבלי לערבב אותה יותר מדי, שכן הפעולה הזו עלולה ליצור פנקייקים קשים כאבן. לאחר מכן, שפכו את הרכיבים הרטובים לקערת הרכיבים היבשים, וערבבו פעם נוספת עד שלא יישארו גושים בבלילה שנוצרה.

6. משתמשים באבקת אפייה? הוסיפו מעט מיץ לימון: הוספת מיץ הלימון לאבקה מגבירה את האפקטיביות של פעולתה, זאת כתוצאה מתגובה כימית שנוצרת במגע בין המיץ ואבקת האפייה. כמובן, בנוסף לכל זה, מיץ הלימון יוסיף לפנקייקים שלכם חמצמצות מעניינת.

מודים, כבר נהיינו רעבים (אילוסטרציה),

7. אפשרו לבלילה לנוח: הניחו לבלילה למשך 15-10 דקות, כך שהחומרים המתפיחים שבו יוכלו לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר. המנוחה הזו עוזרת לפנקייקים להיאפות בצורה מאוזנת ולהיות בעלי מרקם עדין. במקרה הזה, סבלנות היא מעלה גדולה.

8. אל תלחצו על הפנקייקים: נכון שזה עשוי להיות מפתה מאוד לרצות לזרז עניינים ולשטח את הפנקייקים בכל דרך אפשרית, אבל זה רק יפגע בתוצאה הסופית והמאפים הקטנים והטעימים יהיו פחות רכים. כשאתם לוחצים על הפנקייקים, אתם מוציאים החוצה את בועות האוויר שבהם, שתורמות לרכות ולקלילות של המנה. תנו לחום לעשות את שלו.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר