עם הכניסה לאימון המסכם של הפועל חולון בהיכל הטוטו, לפני משחק מספר 2 בסדרת חצי הגמר נגד מכבי ת"א, הופיע על המסך מסר על לוח התוצאות במקום שמות השחקנים: "אם התוכנית לא עובדת, תשנה את התוכנית אבל אף פעם לא את המטרה". בלוח שצמוד אליו נכתב: "מנצחים הם לא שחקנים שאף פעם לא נכשלים, אלא שחקנים שאף פעם לא פורשים".
אין לדעת האם אלופת המדינה, שנמצאת בפיגור 1:0 לאחר ההפסד ביד אליהו לפני שלושה ימים, תיפרד מהכתר כבר היום (שישי, 15:30), או שתשאב השראה מאותם המשפטים ותעביר את ההכרעה למשחק השלישי, שאם יהיה בו צורך - יתקיים ביום ראשון. האווירה באימון שידרה מצד אחד חיוכים ותחושות של עוד רגע יוצאים לפגרה, אך בו זמנית שעדיין לא הגיע העת להיפרד מהעונה, בטח בבית מול הקהל הביתי.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
(האתר הרשמי של פיב"א)
הפסד היום יהיה השישי של חולוניה נגד הצהובים העונה. הקבוצה היחידה למעשה בליגה אותה האלופה לא ניצחה. מי שניצח אותה אשתקד כשלבש את מדי בני הרצליה בדרך לגמר נגד חולון הוא שון דאוסון, שהיה מצטיין רבע הגמר נגד גליל עליון. "אני מאמין שאנחנו יכולים לנצח, במיוחד בחצי הגמר", אמר הגארד-פורוורד ולא היסס להוסיף בביטחון: "אם לא עכשיו אז מתי?"
בחולון מבינים שמדובר במשחק חדש, ולא מוכנים לספוג סוויפ. אחרי שסיים לומר בחצי הומור שמה שהיה משנה במשחק הראשון היה השיפוט, שלדעתו היה נגדו, הרחיב דאוסון ותיאר מה לדעתו קבוצתו צריכה לעשות: "(במשחק הראשון) לא שמרנו מספיק טוב, חד משמעית. הם רצו עלינו המון וקלעו הרבה סלים גדולים, לקחו יותר מדי ריבאונד התקפה. אנחנו צריכים להיות יותר טובים בהתקפה. לא הוצאנו לפועל את התרגילים שלנו מספיק טוב. לא קלענו הרבה זריקות - צריך לשפר הכל. אנחנו לא מנסים רק להסתמך על ג'ו רגלנד (קלע 28 נקודות, קטף תשעה כדורים חוזרים והוסיף 6 אסיסטים), פשוט דברים אחרים לא הלכו יותר מדי. משפרים גם את זה".
כשנשאל מדוע קשה כל כך לקבוצתו נגד הצהובים העונה, בטח אחרי שנוצר "מנהג" בו חולוניה מנצחת לפחות פעם אחת בבית את מי שאמורה להיות האלופה החדשה אמר דאוסון: "אני לא חושב שהבעיה היא הגודל, אין להם יתרון סייז עלינו במיוחד כשצירפנו את (נתנאל) ארצי. בהרבה הרכבים, כשהיינו הוא ואני בעמדות 2 ו-3 היה לנו בהם יתרון גובה. זה יותר עניין של לחימה וריכוז".
4 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
אי אפשר להסתמך רק עליו. ג'ו רגלנד
(צילום: יאיר שגיא)

"קשה לנו עם הפיזיות שלהם"

במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק הראשון, גיא גודס כן ידע לענות על השאלה: "קשה לנו עם הפיזיות שלהם, עם האתלטיות. לא צריך לספר סיפורים. ולפעמים יש קבוצות שיותר קל לך במאצ'אפ איתם ויש שיותר קשה. זה לא משנה את הסיטואציה שיש לנו משחק אחד בבית, ונצטרך לתת את מה שיש לנו עד הסוף, ואולי ננצח סוף סוף ולא נגמור את זה. קשה לנו מאוד איתם, זה הופך את זה לאתגר של כולנו".
מאמן חולון מצביע על כך שקבוצתו צריכה לעשות דברים טובים יותר בהגנה ובריבאונד, אם מלבד השאיפה ישנו גם רצון לא לסיים את הסדרה כבר לפני כניסת השבת. "להיות יותר מרוכזים", אמר מאמן הסגולים לקראת מה שיכול להיות משחקו האחרון בקבוצה על הקווים. "היו לנו דקות טובות מאוד במשחק האחרון, אבל בשביל לנצח את מכבי אתה צריך להיות 40 דקות מפוקס קודם כל בהגנה וכמובן זה נגזרת גם להתקפה, יש דברים שאנחנו צריכים לעשות יותר טוב".
גודס ממשיך עם אותו הסגל ששיחק במשחק הראשון, מה שאומר שלמרות הנתון החריג של מרווין ג'ונס (0 ריבאונדים) הסנטר ימשיך לקבל את הקרדיט. "לא נכנס כרגע לאיזה נתון של ריבאונד. ראינו את המשחק היו דברים טובים גם בהגנה שהוא עשה ואין לי כרגע תשובה לנושא הזה", סיכם גודס.
4 צפייה בגלריה
גודס
גודס
גודס
(צילום: FIBA PHOTOS)

במכבי ת"א רוצים לסגור עניין

בצד הצהוב, גם עודד קטש משאיר את אותו הסגל ששיחק במשחק הראשון. מכבי מגיעה למשחק בתחושה שאין לה מה להפסיד מהסיבה הפשוטה: היא מובילה, כך שניצחון יעלה אותה ישירות אל הגמר, והפסד יחזיר את הסדרה אליה הביתה, שם הראתה לא פעם ולא פעמיים השנה עליונות מוחלטת.
במשחק הראשון נרשם אירוע מוזר, בו דארן היליארד הוחלף וירד לספסל בתסכול, כשהוא בועט בכיסא. בהמשך ירד השחקן לחדר ההלבשה וכשחזר עלה על הפרקט, כאילו לא קרה דבר. קטש התייחס לכך באימון המסכם ואמר: ”זה לא רק הילארד, מבחינה קבוצות באנרגיות ושפת גוף היו דברים. כשאני הולך הביתה ורואה שוב את המשחק אני רואה דברים שלא ראיתי. לא היה עניין גדול סביב זה, רק רענון נהלים".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל באר-שבע משחק מספר 1
מכבי ת"א הפועל באר-שבע משחק מספר 1
הצהובים מרגישים שאין להם מה להפסיד
(עוז מועלם)
קטש לא הסתיר שבמכבי ת"א כולם רוצים לסיים את הסדרה כבר מחר, והקבוצה תרצה להמשיך לעשות הגנתית והתקפית טוב יותר ממה שהציגו במשחק הראשון, שם כזכור מכבי פתחה בפיגור. קטש התלוצץ עם הכתבים בעודו מספר שעדיין מחפש פיתרון, אותו לא מצא, ואמר שפתוח לרעיונות. "אנחנו ברוב המקרים מוצאים את הדרך לחזור. זה בהחלט משהו שאנחנו מדברים עליו וזה בעיקר עניין של ריכוז," סיכם.
לורנזו בראון, שבשקט בשקט הגיע לדאבל דאבל של 15 נקודות ו-11 אסיסטים במשחק הראשון, התייחס גם הוא להגעה לחולון: "אנחנו צריכים להמשיך להיות אגרסיביים בהגנה ובהתקפה, לקלוע ולהיות מסוגלים להביס את רגלנד. אין הרבה מה לעשות איתו. אני מניח שלחץ הוא חלק מהמשחק, אבל אנחנו נשארים מפוקסים ומה שהכי חשוב הוא לנצח. לחולון היו כמה זריקות פנויות ברבע הראשון ואנחנו מתכוננים לזה בהגנה. אני חושב שפתחנו פחות טוב את הפלייאוף בליגה אחרי היורוליג, אבל האליפות בישראל היא משהו שחשוב למועדון וגם לנו אז אנחנו צריכים להמשיך באותה רמה כמו שהראינו באירופה".