אחרי כמעט יותר משלושה חודשים של משא ומתן ארוך, מתן אדלסון השלים היום (חמישי) סופית את רכישת 80 אחוז ממניות הפועל ירושלים בכ-10 מיליון דולר והפך לבעלים העיקרי שלה. בנוסף, רכש אדלסון - תמורת סכום שעדיין אינו ידוע - גם את חלקו של הבעלים הנוסף, אייל חומסקי, שנמצא בדרכו החוצה מהמועדון אחרי עשור. למעשה, אדלסון יחזיק ב-90 אחוז ממניות הקבוצה.
כזכור, בחודש מרץ יצאה הודעה מטעמו של אדלסון על כך שהגיע להסכמות עם מייקל דייויס - מנכ"ל קבוצת JSM ומי שמחזיק ברוב מניות המועדון (80 אחוז) על קניית כל חלקו. בנובמבר 2021 החליט הבעלים, משה גרינברג להעביר את זכויות הניהול שלו אל דייויס שיטפל בכל תהליך מכירת המניות, וכך הגיע אל אדלסון שהתעניין בקנייתן.
1 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
מחזיק כעת ב-90 אחוז ממניות הפועל ירושלים. מתן אדלסון
(צילום: עוז מועלם)
בחודשים האחרונים, מאז שנודע להפועל ירושלים שאדלסון מתכוון לרכוש את מניות הקבוצה, כל התוכניות המקצועיות והניהוליות לעונה הבאה ניכנסו למצב קיפאון מתוך הבנה שאם בעלים חדשים נכנס הוא ירצה לקבל ולהוציא לפועל החלטות משלו.
לאחר השלמת הרכישה אמר אדלסון: "אני נרגש מאד להפוך היום לבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים. לפניי משימה חשובה ואני בטוח כי יחד עם האוהדים הנפלאים, השחקנים, המאמנים וצוות הקבוצה נהפוך את הקבוצה לטובה בישראל ולפנים של הכדורסל הישראלי בעולם. אני מודה למייקל דייויס, משה גרינברג, אייל חומסקי, אורי אלון וצוותם על כל מה שעשו למען הפועל בשנים האחרונות ועל השבועות האחרונים ומקווה להמשיך ולראות אותם בארנה בעתיד".

באיזה מפעל אירופי תשחק הפועל ירושלים?

ההחלטה הראשונה של אדלסון התקבלה עוד לפני שחתם סופית על העסקה, כאשר סירב להתחייב כי הקבוצה תשחק גם בעונה הבאה בליגת האלופות, זאת אחרי שבפיב"א התנו את קיום הפיינל פור בפיס ארנה שבירושלים רק במידה ויחתמו על הסכם המשכיות. מאחר ובהפועל ירושלים הבינו שהכוונה העיקרית של אדלסון היא לעבור ליורוקאפ, הם נתנו לו את האפשרות לקבל את ההחלטה. הפועל ירושלים בסופו של דבר לא הסכימה לתנאי, והאירוע התקיים כזכור במלאגה שבספרד.
נכון לעכשיו, עדיין לא ברור באיזה מפעל אירופי הפועל ירושלים תיקח חלק בעונה הבאה. כאמור, הרצון הראשוני הוא לעבור למפעל השני בחשיבותו ביבשת, היורוקאפ, כשרק ממנו למעשה אפשר להשיג כרטיס כניסה ליורוליג. יש להפועל ירושלים עד ה-15 ביוני להגיש את כל הטפסים להנהלת יול"ב, כאשר בינתיים זה לא קרה. עם זאת, לא מן הנמנע שאחרי שאדלסון חתם רשמית על העסקה, המסמכים יוגשו כבר בשבוע הקרוב.