אחרי שרק לאחרונה חגג אליפות שלישית ברציפות עם מכבי חיפה, הוצג היום (שני) ברק בכר כמאמנה החדש של הכוכב האדום בלגרד - התחנה הראשונה שלו מעבר לים. אלופת סרביה תשחק בעונה הבאה בשלב הבתים של ליגת האלופות, שם יקווה בכר להותיר שוב רושם חיובי על הבמה הגדולה ביותר בעולם כדורגל המועדונים.
"אני נרגש מאוד להיות פה", אמר בכר במסיבת העיתונאים. "נחמד לראות פרצופים חדשים. כשמועדון גדול כמו הכוכב האדום עם היסטוריה כזו מציע לי לאמן אותו, קשה לסרב. הייתי במוזיאון של המועדון, ראיתי את הכבוד שרוחשים כאן לכוכבי עבר. זה מועדון גדול. לשבת ליד הבוס (זבזדן) טרזיץ' שהגיע לישראל פעמיים בשבילי, ראיתי כמה שרוצים אותי. הם יודעים הכול עליי. אפילו איפה נולדתי ושאני אוהב טניס. אמרתי שאבוא בתנאי שיארגנו לי משחק נגד נובאק (ג'וקוביץ')".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מוצג
ברק בכר מוצג
"אני כבר מחכה לעבוד פה". בכר
(צילום: מתוך עמוד 'הכוכב האדום בלגרד')
"אני חושב שאפשר לעשות דברים יפים ביחד. אני יודע שהמועדון הזה שולט בליגה המקומית. אבל המטרה העיקרית שלנו היא לעשות דברים גדולים בליגת האלופות. עבורי זו הפעם השנייה שאני אאמן בשלב הבתים. אני נרגש ומאמין שאביא את ה-DNA שלי למועדון הזה. מועדון התקפי שתוקף ולוחץ. אני כבר לא יכול לחכות יותר ורוצה להתחיל לעבוד".
על כמה הוא מכיר את הקבוצה: "בשבועות האחרונים עבדנו ביחד עם ההנהלה כדי להבין את הקבוצה. להעלות את הרמה משום שיש ציפיות גבוהות. למדתי הרבה על השחקנים, על המנטאליות. נעבוד קשה מאוד כדי להיות קבוצה טובה יותר".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מוצג
ברק בכר מוצג
ברק לצד המנהל המקצועי זבזדן טרזיץ'
(צילום: מתוך עמוד 'הכוכב האדום בלגרד')
"אם לא הייתי מאמין שאפשר להצליח פה לא הייתי בא. לקחתי את הצעד הבא בקריירה, אני מאוד מאמין במועדון, ראיתי שמאוד רצו להצליח. אנחנו עובדים קשה כדי לגרום לזה לקרות. כמובן שהתוצאות חשובות, אבל אני מאמין שהדרך הנכונה תיתן תוצאות, ואני מאמין בדרך שלי. אם נשחק עם אומץ, נתקוף ונהיה חכמים, אני מאמין שהתוצאות יבואו. האם ראיתי דברים לא טובים? לא מדבר על מה שהיה לפני, למדתי את הקבוצה והשחקנים, אני והצוות יודעים מה לעשות כדי לשפר את הקבוצה, מאמינים שאפשר לשחק טוב בליגה וגם בליגת האלופות".
על האקסית הטרייה: "הבטחתי למכבי חיפה שלא אקח שחקנים משם, ולא אשנה את דעתי". על נטע לביא: "אם ארצה שחקנים, אגיד להנהלה ונסדר את זה. לא ארחיב מעבר לכך".
על האם דיבר עם אנשים לפני שהגיע: "דיברתי עם בוגדן פלאניץ’ ולא רק עם שחקנים מסרביה אלא גם עם אנשים שגרו בשתי המדינות, על הלחץ, הציפיות, והכל. אני יודע לאן אני מגיע".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד
אלכסנדר פשיץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד
"פשיץ' כבש מול שערים גם בישראל וגם כשהוא שיחק פה"
(צילום: AP)
על אקס מכבי ת"א, החלוץ אלכסנדר פשיץ', שמככב בכוכב האדום: "אני מכיר אותו. הוא שחקו נהדר, שכבש מולי שערים גם בישראל וגם כשהוא שיחק פה. לא אדבר כאן על שחקנים שלי, אלא עם הבוס שלי".
מוקדם יותר היום, בעמוד הטוויטר של הכוכב האדום פורסם סרטון בו נראה בכר מגיע לאצטדיון המראקנה, הבית של קבוצתו החדשה, לצד הכיתוב: "שכל העולם ישמע: המשחק שלנו, המוזיקה שלנו, הסימפוניה שלנו. זאת הכוכב האדום בלגרד". קודם לכן, צייץ החשבון תמונה בה המאמן היוצא, מילוש מילוייביץ', לוחץ את ידו של בכר - לצד הכיתוב: "הכוכב האדום בידיים בטוחות".
בכר הגיע אתמול לסרביה ונכח באצטדיון של קבוצתו החדשה במחזור הנעילה של העונה. הוא אמנם ראה את הכוכב האדום מסתפקת רק ב-2:2 מול נובי פזאר, אבל צפה מקרוב ביותר מ-30 אלף אוהדים שהיו שותפים למופע פירוטכניקה מטורף שכלל הדלקת אבוקות לרגל זכייתה של הכוכב באליפות המקומית.
בשמונה העונות האחרונות בכר בן ה-43 זכה בשש אליפויות כמאמן (שלוש עם הפועל באר-שבע ושלוש עם מכבי חיפה), ובארון התארים שלו ניתן גם למצוא את גביע המדינה (בו זכה עם עירוני קריית שמונה בעונת 2013/14), שני גביעי טוטו, ושלושה תארי אלוף האלופים.
העונה הוא עלה עם מכבי חיפה לליגת האלופות, בפעם השלישית בתולדות המועדון. בדרך לשם הוא חלף על פני הכוכב האדום עצמה באופן דרמטי במיוחד, ואולי זו גם אחת הסיבות לכך שהסרבים היו כל כך להוטים להחתים אותו.
פורסם לראשונה: 12:41, 29.05.23