יום שני, 10.06.2024 שעה 05:24

חוק המאמנים יעלה להצבעה שנייה ושלישית

הכנסת אישרה את הצעת החוק, שתסדיר את תחום האימון עם ארבע דרגות אימון שונות ולראשונה ייבדק רישום פלילי. ההצבעה צפויה להתקיים בשבוע הבא במליאה

|
השר מיקי זוהר (איציק בלניצקי)
השר מיקי זוהר (איציק בלניצקי)

חוק המאמנים, שמטרתו להסדיר את תחום אימון הספורט בישראל, עלה לדיון היום (שני) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. הדיון עסק באיחוד הצעות החוק הממשלתית של שר התרבות והספורט מיקי זוהר, השר לשעבר חילי טרופר וחבר הכנסת סימון דוידסון - ובסיומו, סוכם כי הצעת החוק המאוחדת תעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, שצפויה להתקיים בשבוע הבא.

הצעת החוק הזו מתגלגלת תשע שנים בדיונים פנימיים במשרד התרבות והספורט, והיא אושרה בקריאה טרומית בכנסת במרץ 2022, במטרה להסדיר את תחום אימון הספורט בישראל. החוק יחייב כל מאמן בישראל להחזיק בתעודת הסמכה רלוונטית בהתאם למעמדו. כמו כן, לראשונה המאמנים הישראלים יידרשו אף להציג תעודת רישום פלילי, על מנת לנסות למנוע העסקת פדופילים או עבריינים לאימון ילדים.

הצעת החוק תקנה לשר התרבות והספורט, בהתייעצות עם האיגוד או ההתאחדות הרלוונטיים, סמכות לקבוע ארבע דרגות שונות של תעודות ההסמכה למאמנים: דרגת מדריך, דרגת מאמן, דרגת מאמן בכיר ודרגת מאמן מומחה. החוק יחייב כל אגודה, איגוד או התאחדות, להעסיק רק מאמן בעל תעודת הסמכה מהסוג והדרגה המתאימים לאותו סוג פעילות ספורט. כמו כן, החוק יסדיר גם את התנאים להכרה במוסדות הלימוד המוסמכים להכשרת מאמנים, שיחולו על כל מוסד להכשרה.

סימון דוידסון (דוברות הכנסת, דני שם טוב)סימון דוידסון (דוברות הכנסת, דני שם טוב)

את הצעת החוק להסדרת העיסוק באימון ספורט, הגישו מיקי זוהר, חילי טרופר וסימון דוידסון בנפרד. הם הגישו הצעות חוק יחסית דומות, אך החוק של ח”כ דוידסון היה שונה מעט מזה של ח”כ טרופר, משום שהוא דרש לחייב את האגודות לאפשר למאמנים לצאת להשתלמויות בתשלום ולא על בסיס ימי חופש. שר התרבות והספורט המכהן, מיקי זוהר, הסכים עם הצעתו של ח”כ דוידסון ואמר: “זה רעיון מצוין, אני בעד”. לפיכך, הסעיף נכנס לחוק המאמנים המאוחד.

השר מיקי זוהר השתתף בדיון והדגיש: “זו הצעת חוק ממשלתית שעברה כמה גלגולים ואני שמח לקדם אותה. אנחנו מיישמים משהו שקורה בעולם. יהיו ארבע דרגות הסמכה, כאשר כיום יש רק שתיים, ואנחנו רוצים מבחני הסמכה שאת רמתם משרד התרבות והספורט יקבע ביחד עם הגורמים הרלוונטיים כדי שזו לא תהיה רמת אימון סבירה ולא מתפשרת. זה ייעשה על ידי תקנות על ידי השר המכהן”.

השר המשיך ואמר בדיון בכנסת: “לחוק נכניס גם את תחום המוגנות לספורט, כך שלא נעניק תעודות למי שהורשע בעבירות כאלה ואחרות, ונשלול רישיון למי שעבר עבירה משום שאנחנו רוצים להגן על הילדים והילדות שלנו. סוגי העבירות הללו ייקבעו בהמשך בתקנות. אנחנו רוצים לדעת מי מאמן את הילדים והילדות שלנו, לכן יהיה רישום מוסדר במאגר מאמנים ורישום מוסדר של מוסדות ההכשרה. התקציב כבר קיים במשרד”.

מיקי זוהר (צילום: דני מרון, מנהלת הליגה)מיקי זוהר (צילום: דני מרון, מנהלת הליגה)

ח”כ סימון דוידסון טען: “זה חוק מאוד חשוב. כאדם שהיה מאמן במשך כ-20 שנה, אני יודע מה זה להיות מאמן. זה תפקיד חינוכי וההשפעה של המאמנים על הילדים והילדות היא דרמטית. לאורך ההיסטוריה, מישהו היה יכול לעשות תעודת מאמן ב-1950 ומאז אף אחד לא דרש ממנו שום דבר. דברים השתנו אבל הוא נשאר באותה נקודה, כי אף אחד לא דרש ממנו לצאת להשתלמויות ולימודים ממדינות מצליחות בחו”ל. בגלל זה הספורט הישראלי לא התקדם. המאמן יידרשו לעבור ארבע הכשרות. יש הרבה מוסדות שנותנים הכשרה של מאמן או מדריך, שלא כולם ברמה גבוהה, ולכן הם יצטרכו לתת את המענה המקצועי הטוב ביותר”.

רועי ברקוביץ’, ראש תחום המאמנים במשרד התרבות והספורט, הסביר מה צפוי להיות בתקנות החוק לגבי הפיקוח על המאמנים: “בטרם יקבל את התעודה, לכל מאמן ייבדק הרישום הפלילי על ידי יחידת האבטחה במשרדנו. כמו כן, לפי דרישת השר, כל כשנתיים ייבדק כל מאגר המאמנים בישראל - ואם יימצא אזרח עם תעודת הסכמה ורישום פלילי חדש, נשלול את התעודה שלו”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */