התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
כל הורה מתגעגע מתישהו לימים שבהם הילדים היו צעירים יותר. תמימים, נוחים לחיבוק, עדיין לא נתקלו בחיים עצמם. עבור אוהבי הכדורגל הישראלי, נבחרת הנוער של אופיר חיים היא אינה התרפקות על העבר, אלא כמיהה לאיך שייראה העתיד. ככה אנחנו רוצים את הכדורגל שלנו.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
לא היה כדורגל גדול בניצחון הדרמטי על יפן, אבל זה בדיוק העניין. גם בימים שבהם נדמה שלא יהיה סוף טוב – וזה היה המשחק הכי פחות טוב של הנבחרת בטורניר הנוכחי – יש התעלות, יש לחימה, יש אופי. והם אלה שמביאים את הניצחון. קחו לדוגמה את הקפטן איליי מדמון. הוא עבר עונה מקצועית לא פשוטה, וגם במונדיאליטו היכולת לא תמיד הייתה בשמיים (כל הקישור הישראלי התקשה שלשום), אבל הדחיפה שלו קדימה בדקות האחרונות הייתה מעוררת פליאה. הוא ידע שאפשר. אופיר חיים ידע שאפשר.
3 צפייה בגלריה
הרכב נבחרת ישראל מול יפן
הרכב נבחרת ישראל מול יפן
נבחרת שאנחנו אוהבים לאהוב
(Andres Larrovere / AFP)
אין מאמן מתאים יותר לנבחרת הזו מאשר מאמנה הנוכחי. אחד שמפעיל את הקרביים באותה מידה שבה הוא מפעיל את המוח. אחד שאתה רוצה שיהיה המאמן של הילד שלך, כדי שגם אם לא יהפוך לכדורגלן מקצועני בסופו של דבר, גם אם החיים יקחו אותו לכיוון אחר לגמרי, הוא עדיין ירוויח משהו לעתיד. אופיר חיים הוא מאמן שאנחנו אוהבים לאהוב. הנבחרת הזו היא נבחרת שאנחנו אוהבים לאהוב.
המונדיאליטו נחשב לאחד האירועים שמביאים הכי הרבה חשיפה לשחקנים צעירים בפני אנשי מקצוע מרחבי העולם, ושני ישראלים מרוויחים בינתיים מהחשיפה הזו יותר מכולם.
3 צפייה בגלריה
למקין וישראלוב
למקין וישראלוב
מרוויח בגדול. למקין (משמאל) עם ישראלוב
(צילום: LUIS ROBAYO / AFP)
3 צפייה בגלריה
תורג'מן חוגג
תורג'מן חוגג
מוביל את הנבחרת. תורג'מן חוגג
(צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
הראשון הוא הבלם סתיו למקין, שהיה השחקן הכי טוב בנבחרת ביורו אחרי אוסקר גלוך. עכשיו, כשהאחרון לא נמצא, למקין הגיע לטורניר בארגנטינה כמי שכדאי לשים לב אליו, והוא בהחלט עומד בציפיות. זו לא רק עבודת ההגנה של בלם הפועל ת"א, אלא גם העזרה לשחקני ההתקפה. למקין היה אחראי למסירה שסידרה את אחד המצבים הטובים ביותר של הנבחרת מול יפן, וגם היה מעורב ישירות בשער הניצחון.
השחקן המוביל השני הוא דור תורג'מן, והיופי הוא שחלוץ מכבי ת"א מראה יכולות שלרוב אינן מאפיינות שחקן התקפה ישראלי. הוא יודע לשמור על הכדור עם הגב לשער (כך גם בישל את ה־1:2 לעומר סניור), להוריד אותו עם הראש כדי שהנבחרת תתחיל התקפות בעמדה גבוהה ולנוע היטב ללא הכדור. תורג'מן הוא לא החלוץ הישראלי הטיפוסי.
זו גם לא נבחרת ישראל טיפוסית. מתי ראיתם נבחרת כחול־לבן חייבת שער, שולחת את כולם למעלה, וגם מצליחה להבקיע? כל זאת כשיש לה שחקן אחד פחות מהיריבה. רק שלא יתבגרו, תנו לנו אותם ככה לעוד קצת זמן, לפחות לעוד סיבוב אחד.