יום ראשון, 09.06.2024 שעה 05:05

יואב כץ: רוני לוי יהיה המילה המקצועית האחרונה

בעלי הפועל חיפה התייחס בתכנית הספורט של ישראל למינויו אורן גולן: "בחור פיקח שיעזור לנו". על התפטרות נקש: "התנצל וכנראה יהיה במחלקת הנוער"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר על ההישג יוצא הדופן של נבחרת הנוער במונדיאליטו בארגנטינה ונארח את המנהל הטכני של נבחרות ישראל, בוני גינצבורג לראיון. חיים רביבו יעלה לדבר ולאחר מכן יואב כץ ישתף על המינוי של אורן גולן. בנוסף, נדבר על דו”ח הגזענות והאלימות בעונה האחרונה בכדורגל הישראלי.

“אורן גולן בחור פיקח שיעזור לנו, רוני לוי יהיה המילה המקצועית האחרונה. דורון אוסידון וצחי נקש התפטרו כדי להפעיל עליי לחץ וזה לא עובד. נקש התנצל וכנראה יהיה במחלקת הנוער”.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל דיברנו עם חיים רביבו, אגדת העבר ואבא של רוי רביבו שחקן נבחרת הנוער, ששיתף בהתרגשות על ההצלחה ונתן את דעתו על הכדורגל הישראלי. כמו כן, שוחחנו עם המנהל הטכני, בוני גינצבורג, ששיתף אותנו בתחושות אחרי העלייה לשמינית הגמר.

בנוסף, דיברנו עם יואב כץ ששיתף אותנו על המינוי של אורן גולן למנהל המקצועי של הקבוצה ומתן סגל מ-”בועטים את הגזענות מהמגרשים” שוחח על דו”ח הגזענות החריג. לסיום, הקפטנית של אור יהודה בכדורגל, יפעת דותן, הביאה לדיון על החלטת העירייה לפרק את הקבוצה וראש העיר, ליאת שוחט, ניסתה לתת הסברים. 

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

ערב טוב יואב כץ

“ערב טוב, תודה רבה”.

מה ההסבר למינוי של אורן גולן.

“כל שנה העבודה הניהולית עולה וצריך להשקיע הרבה יותר זמן בבחירת שחקנים והרגשנו שאנחנו חלשים בזה”.

אורן בא לעזור לרוני לוי להרכיב קבוצה?

“לא בדיוק, הוא יהיה חלק מהצוות, אורן בחור חכם ופיקח. הוא לא יהיה מעל רוני לוי, רוני הוא המילה האחרונה. יש הרבה עבודה שצריך לעשות, בעונה שעברה לדוגמה הגיע שחקן ואף אחד לא בדק את העבר שלו ומסתבר שהוא לא שיחק שנה וחצי והחתמנו אותו. מי גילתה את זה? בחורה אצלי בארצות הברית שלא קשורה לכדורגל”.

למה דורון אוסידון וצחי נקש התפטרו?

“הם לא היו שייכים לבוגרים אלא למחלקת הנוער והתפטרו בשביל להפעיל עליי לחץ וזה לא עובד בצורה הזו”.

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

מה הכוורת של הפועל חיפה עכשיו, מי האנשים מתחתיך?

“בחלק המקצועי רוני לוי הוא מספר אחת, בחלק הניהולי יהיו אורן גולן ואיתי רק. השיטת עבודה שלנו היא לא פירמידה”.

אתה לא חושש מעימותים בין רוני לוי לאורן גולן?

“לא יהיו כי זה לא הסגנון, לא תהיה כאן התנגחות אלא עבודת צוות. אני בטוח שהם לא יסכימו ויעשו טעויות, אבל הם יסתדרו”.

מי ימשיך במחלקת הנוער?

“אני חושב שצחי נקש ימשיך כי הוא התנצל. אנחנו לקראת שנת ה-100 במועדון ורוצים שהיא תהיה מוצלחת”.

רוני לוי ויואב כץ (רויטרס)רוני לוי ויואב כץ (רויטרס)

איך אתה בונה קבוצה שלא תדשדש נגד הירידה?

“אנחנו בונים קבוצה טובה ובשביל זה גם הבאנו את אורן גולן שיש לו ידע יחד עם רוני לוי ואיתי רק. אני בטוח שנעבוד כמו שצריך בעונת ה-100 ותהיה אחת השנים הגדולות בתולדות המועדון. בנוסף, נוציא ספר לכבוד המאורע הזה על המועדון ומקווה שיהיה גם סרט”.

אז מה עם ההסתדרות בנוגע לפתרון עם המגרשים של מחלקת הנוער?

“אני רוצה פתרון ארוך טווח ומשלמים שכירות כבר היום. המחיר הוא יקר למגרש שרק להחזיק אותו עולה מיליון שקל לשנה”.

מי יקבע אם שחקן יגיע להפועל חיפה, רוני או אורן?

“בסופו של יום אני חותם על הצ’קים, אבל צריכה להגיע החלטה משותפת. רוני לוי הוא הסמכות המקצועית העליונה ומעליו יש סמכות פיננסית”.

אורן גולן יהיה גם מנהל מחלקת הנוער?

“ברגע זה לא, נראלי שצחי נקש יהיה, אבל אי אפשר לדעת”.

ביי יואב כץ תודה

“ביי תודה”.

“התרגשתי אתמול יותר מכל רגע אחר מסיבה נורא ברורה, המדינה נמצאת ברגע מיוחד ונתנו תקווה שכולנו יכולים להיות ביחד. הכדורגל הישראלי לא מצליח בגלל שלא נותנים לשחקנים האלו הזדמנות בקבוצות הבוגרות”.

רוי וחיים רביבו (UEFA via Sportsfile, רויטרס)רוי וחיים רביבו (UEFA via Sportsfile, רויטרס)

שלום חיים רביבו

“שלום לכם”.

מה אתה אומר לגבי הנבחרת הזאת?

“האמת שהייתי סקפטי אחרי ה-1:0. השחקנים ריגשו אותי. איך שעילי מדמון בדקה 70 ביקש מהשופט שהיפנים יתחילו לשחק. הרבה הלכו לישון ולא האמינו”.

איפה הכי התרגשת, בישראל מול אוסטריה, סלטה ויגו נגד ליברפול או אתמול?

“אתמול יותר מכל רגע אחר מסיבה נורא ברורה, המדינה נמצאת פה ברגע מאוד מיוחד. שחקנים מכל הקבוצות, יהודים, ערבים, כולם למען הסמל מתחבקים. נתנו תקווה שכולם יכולים להיות ביחד, עושים את העבודה ומביאים שמחה”.

חיים רביבו במשחק מול ליברפול (רויטרס)חיים רביבו במשחק מול ליברפול (רויטרס)

מה רוי אמר?

“הדבר הראשון שהוא אמר זה שהוא לא מאמין, אמרתי לו שיאמין כי הגיע להם. הגיע הזמן שאלת המזל תהיה גם לטובתנו אחרי מה שקרה מול קולומביה וסנגל”.

מה מיוחד בנבחרת הזאת? 

“אני מכיר אותם מגיל צעיר ורובם שיחקו ביחד מגיל שמונה. הם ביחד ונפגשים כל יום אחד עם השני. תראה את סניור ולמקין, הם ורוי כל הזמן ביחד לא משנה מי משחק איפה”.

איך יכול להיות שהצעירים האלה לא מקבלים מקום של קבע בקבוצות הבוגרות?

“זו אחת הסיבות שהכדורגל הישראלי לא מתקדם, יש פה המון זרים שבכל מקרה הרוב יושבים בספסל. נותנים פה תירוצים והכל זה קשקוש. המועדון צריך להתוות את הדרך ולא הפוך. הם יכולים להתמודד ברמות הגבוהות רק צריך לתת להם את הצ’אנס”.

חיים רביבו (איציק בלניצקי)חיים רביבו (איציק בלניצקי)

למי הטענות בעצם?

“לבעלי המועדונים ואין קשר בכלל לרוי. השחקנים האלה יכולים לשחק הרבה יותר טוב מכל הזרים שמקבלים פה את הבמה. צריך לתת להם לשחק לפחות 50% מהזמן”.

אתה אומר שהם לא רוצים את השחקן הישראלי? 

“לא, אבל הם חושבים הרבה יותר על הקבוצה שלהם ועל זכייה בתארים יותר מאשר על השחקן הצעיר. הם הרבה יותר טובים מזרים שנמצאים על הספסל. הנבחרת שתהיה לנו בעתיד זה הילדים האלו, לא משנה אם ירצו ואם לא”.

“אני יכול להבין את הבעלים שרוצים להצליח, אבל בסוף צריך להסתכל על הנבחרת וההתקדמות שלנו. ככל שנביא יותר זרים נמשיך ללכת אחורה כמו בשנים האחרונות, יש לנו דור טוב להתקדם איתו”.

חיים רביבו (שחר גרוס)חיים רביבו (שחר גרוס)

מה מצפה לנבחרת מול אוזבקיסטן?

“היא אלופת אסיה, כל נבחרת שהצליחה להעפיל לשלב הבא במונדיאליטו מסוגלת. לשמחתי סיימנו במקום השלישי ואז היינו מקבלים את ארגנטינה וראיתי אותם משחקים, נבחרת מצוינת”.

חיים שיהיה בהצלחה, אוהבים אותך

“ביי, תודה רבה לכם”.

“המטרה שלנו זה לנסות ולשכנע את המועדונים בארץ לתת לצעירים במה, אבל אנחנו לא יכולים להכריח. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם יוסי בניון”. 

אהלן בוני גינצבורג

“אהלן כולם”.

איך אתה מסביר את זה שלא מכבדים את השחקנים ולא נותנים להם צ’אנס?

“זאת המטרה שלנו, לנסות לשכנע את המועדונים לתת לצעירים במה. אחרי אליפות אירופה היה שינוי כשחלקם ובעיקר בהפועל תל אביב קיבלו את הבמה. אנחנו יכולים להמליץ, אבל לא להכריח אף אחד. אנחנו מאמינים בשחקן הישראלי שצריך לקבל הזדמנות”.

“בואו ניקח לדוגמה את רוי רביבו, החצי עונה השאלה בהפועל ירושלים עשתה לו טוב והוא שיחק שם. התפר בין המעבר לנוער לבוגרים הוא קשה, לא כולם כמונו כשבגיל 16 שיחקו בקבוצה הבוגרת”.

בוני גינצבורג (אסי קיפר)בוני גינצבורג (אסי קיפר)

איך זה יכול להיות שצריך לשכנע?

“בהפועל תל אביב נניח, הייתה מצוקה כלכלית ושחקנים שעלו מקבוצת הנוער קיבלו הזדמנות. בהשוואה למכבי חיפה ומכבי תל אביב זה קשה ומורכב. עד שלא יהיו לנו קבוצות בת בכדורגל הישראלי כמו שזה נעשה בעולם יהיה לצעירים קשה בליגה הראשונה. דור תורג’מן לדוגמה קיבל חשיפה גדולה בטורניר הזה וישחק יותר בטח כשרוצים אותו. הטורניר הזה נותן ביטחון לקבוצות שהשחקנים האלה יכולים לתרום”.

המאמנים פחות מאמינים בשחקן הישראלי?

“לא חושב, הבעיה היא שהמאמנים חוששים למקום שלהם וברגע שזה המצב ההעדפה היא ללכת עם השחקנים המבוגרים והמנוסים יותר”.

על וועדת הנוער: “אנחנו לא כפינו שום דבר במחלקה הטכנית, לקחנו 24 מאמנים ממחלקות הנוער כדי לדון במבנה הליגות והאם ישנם דברים שצריך לתקן בכדורגל הישראלי. הדיונים היו מאוד מעניינים ומקצועיים וחילקנו אותם לשלושה בהם השתתפו שמונה מנהלים בכל דיון. לאחר מכן הייתה קבוצת היגוי של שמונה בלבד שהמשיכה את התהליך. לבסוף, אותן מסקנות הועלו לוועדת הנוער ונבחרו ברוב של 20:4”.

עוד הוסיף: “אותם אנשים שישבו בדיונים בעבר הם אותם אנשים שמנהלים את הכדורגל. כמו שיש מנהלת שמייצגת את המועדונים, אתה לא לוקח את כולם אלא קבוצה שמנהלת את הדיון עבור כולם. אנחנו בסוף ממליצים ומי שמחליט זו ההתאחדות לכדורגל. אני לא מאמין במשהו שצריך לעבור בקונצנזוס, דווקא במקומות כאלו שאין הסכמות בין כולם”.

למה רוצים להשאיר את הגודל של הליגה בבוגרים ובנוער להקטין?

“התפקיד שלנו הוא המחלקה הטכנית, אני רק ממליץ ולא תופס צד. 

הנבחרת יכולה ללכת עד הסוף?

“השמיים הם הגבול, אני לא יודע באמת. אם היית אומר לי בדקה ה-60 שננצח את המשחק נגד יפן הייתי אומר לך שאתה הזוי. מה שלי חשוב זה הניסיון שהחברה הצעירים האלה צוברים כי אני רואה חלק מהם משתלבים בבוגרת”.

“אם אנחנו לוקחים את האינדיקציה של הנבחרות ששיחקנו מולם למיקום בבוגרים אז הם יותר גבוהים מאיתנו. יש לנו פוטנציאל וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לעבוד מבסיס הפירמידה”.

יש פה נבחרת מיוחדת?

“הנבחרת משלבת בתוכה יכולת ו-ווינריות. יש פה ילדים מיוחדים ואני מבטיח לך שחלקם הגדול ישחקו בליגת העל. הם בני 18 ולא שיחקו בעבר בגלל שהם היו עוד צעירים. אני ויוסי בניון עובדים בשיתוף פעולה מלא”.

ההצלחה של נבחרת הנוער תביא הצלחה גם לבוגרת?

“מקווה מאוד. יש מילה שלא אוהבים פה והיא תהליך. אם נעבוד כמו בעולם בעזרת הפיתוח בצורה הנכונה וייתנו לנו את השקט לעבוד, נוכל להצליח ולהגיע לגבהים”.

“הנושאים של השחקן הישראלי פחות רלוונטיים וברגע שיש הצלחה אפשר להעלות את זה. מה שמוביל אותנו זה לחשוב על השיתוף פעולה ולדבר על כל הדברים האלו עם המועדונים הגדולים ולקדם את השחקן הישראלי והצעיר”.

תודה בוני גינצבורג

“תודה לכם”.

אהלן מתן סגל מ-”בועטים את הגזענות מהמגרשים”

”שלום לכם”.

זו העונה הגזענית ביותר בעשור האחרון, מה זה?

“כן, המון אירועי גזענות והמצב לא מעודד, הרבה אירועי הומופוביה. אנחנו רואים מה שקורה במדינה שלנו”. יש לנו בעיה בכלל המדינה, הבחירות הלהיטו את המצב הקיים”.

את מי אתה מייצג?

“הקרן החדשה לישראל”. 

איך אתה מתן סגל, שלא יכול לקבוע הרבה, יצליח למגר את הגזענות?

“דבר ראשון, אנחנו מדווחים על האירועים ורואים מה שאפשר לעשות. אנחנו גוף חיצוני שלא מיוצג על ידי הקבוצות, ההתאחדות והאוהדים ומייצרים דבר שמאפשר לייצר פתרון”.

“גם באנגליה כשאנחנו מביאים אותה כמופת הכדורגל העולמי יש גזענות ובחרו לפתור אותה. האלימות בארץ בעייתית ומה שקורה במגרשים מראה את המדינה רק ב-180 קמ”ש. לדעתי התקשורת בין הגופים זו הבעיה. כל פעם שקורה אירוע של גזענות ואלימות ותמיד קל להאשים וליפול על האוהדים. אנחנו אומרים להפסיק את ההאשמות האלה וליצור מפגש בין כולם. הייתי מביא את כל הארגונים עד שיוצא עשן לבן מהחדר כדי להגיע לפתרון, מההתאחדות ועד המשטרה”.

אם היית יכול לקבוע הכול מה היית עושה?

“הייתי עובד עם אוהדים, להקים וועדה יחד איתם ולהבין מה הם צריכים. החל מרכישת הכרטיס ועד התחבורה, הכול קשור כי אפשר לבוא מאוד טעון מהבית. אני מאמין שאפשר להביא שינוי”.

מה אתם עושים עם המידע?

“צריך לקחת את האינפורמציה הזו ולעמוד מול הכנסת או ההתאחדות לכדורגל ולהגיד שעוד פעם להגדיל את הקנסות ולהכניס משטרה למגרשים, אלו דברים שמנסים שנה אחרי שנה ולא עוזרים. אוהדי כדורגל מרגישים שהם מגיעים למשחק אשמים עד שיוכיחו אחרת”.

תודה רבה מתן בהצלחה

”תודה רבה לכם”.

אהלן יפעת דותן, הקפטנית של אור יהודה

מי קיבל בעצם מכתב פיטורים ולא נראה שיש לכן קבוצה לנשים?

“כמו שאת אומרת, לגמרי לא מקבלים אותנו ומי שקיבל את הפיטורים זה המנהל המקצועי. לפני שנתיים הקבוצה הוקמה על ידי מורן מגידיש ועלינו. הקבוצה עלתה, אבל נסגרה. לאחר מכן הקמנו מחדש את הקבוצה של אור יהודה”.

למה מפרקים שוב עכשיו?

“לא מצאנו שום סיבה ולא הבנו את מהות הדבר ולמה עושים דבר כזה לקבוצה מנצחת. מי שעשתה את זה זו אישה שעומדת בראשות העיר. זה מסריח והזוי ברמות הכי גבוהות שיש ולא הגיוני שדברים כאלו קורים ב-2023”.

“רפי יצחקי המנהל המקצועי גם נגדנו ועשו הכל כדי להדיר אותנו מהמועדון”.

איך אתן מגיבות אחרי אליפות שנייה ברציפות?

“אמרו לנו שיש רק שחקנית אחת מאור יהודה, זו תשובה הזויה. למה בשאר הקבוצות בארץ כולם מהעיר? הם אמרו בעירייה שהם מקדמים ספורט, אבל לא את ענף הכדורגל. אנחנו רוצות להיות מודל לחיקוי לילדות באור יהודה. השחקניות הצעירות מסתכלות למעלה ורוצות לעלות קדימה”.

יש מגרשים? 

“כן יש אצטדיון”.

אהלן ליאת שוחט, ראש העיר של אור יהודה 

“ערב טוב”

מה הסיבה שהחלטת כאישה, לסגור קבוצת כדורגל של נשים, כאישה לאישה?

“בואו נתחיל מההתחלה, הם נפלו על האישה הלא נכונה וכדורגל זה בדם שלי. הפיצו פייק ניוז”.

הם קיבלו אבל מכתבי פיטורים, אז איך זה הגיוני?

“לפני שלוש שנים ביקשתי לגייס קבוצת כדורגל לנשים של בנות מאור יהודה. הגיעה חבורת בנות שגירשו אותן מרמת גן ובסוף מה שנשאר זו קבוצה שעלתה לליגה הארצית, אבל ללא שחקניות מאור יהודה”.

למה הן קיבלו מכתבי פיטורים, האם זה נכון שעדיף קבוצת גברים על פני נשים?

“התקנון בהתאחדות לכדורגל אומר שבעמותה שכרגע הן פועלים, שהיא של מתנ”ס ורב ענפית לא יכולה להפעיל קבוצה שעלתה לליגת הלאומית ואי אפשר לשלם שכר בה. היא לא הישגית ולכן אין לנו אפשרות”.

למה להעיף אותן ולסגור את הקבוצה, איך את לא דואגת להן?

“אני מנהלת עיר תחת מנהל תקין ואני לא יכולה לעשות את זה. אני אפתח עמותה שמי שיהיו שם אלו קבוצות של אור יהודה כמו שעשיתי עם קבוצת הילדות. לא יכול להיות ש-99% לא יהיו מאור יהודה. אני לא יכולה מבחינה חוקית”.

“הפתרון הוא לפתוח עמותה חדשה והקבוצה הזו תצטרך להתפרק בכל מקרה. פנו אליי אנשים שרוצים לתרום, זו לא הבעיה”.

למה הקבוצה קמה מלכתחילה דרך העמותה אם ידעת שיש בעיה? ההגבלות מתגמדות ביחס לילדות שנזרקו הביתה. זה נכון שאת רוצה להקים קבוצת גברים במקום?

”זה לא נכון, זה פייק ניוז שמפיצים. ברגע שהם עלו ואני שמחה על ההצלחות האלו, אנחנו חסומים תקנונית. בפעם הראשונה שהן הוקמו העמותה הייתה חיצונית ורק של כדורגל שהתפרקה בשנה הבאה, עשינו את הכל”.

היית בטקס ההנפה של האליפות? 

“לא, ברמה האישית לא יכולתי להגיע”.

האם זה נכון שקבוצת מתנ”ס לא יכולה לשחק בליגת העל? 

“בדיוק, זו הבעיה. חוקתית אני לא יכולה. אם הן היו מחכות לפגישה היינו מוצאים פתרון. ההודעות שאתם מקבלים מוציאות אותי שקרנית, הייתה אמורה להיות פגישה ב-4/6 עם מורן מנהלת הקבוצה”.

היא קיבלה את ההודעה על הפגישה רק אחרי ההודעת פיטורים, אם את רוצה זה נושא שאפשר לפתור.

”אם הן מוכנות להישאר בליגה הארצית זה נושא שאפשר לפתור”.

ליאת שוחט תודה רבה

“תודה לכם”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */