בהלה בתל אביב בסוף השבוע: אירוע חריג ומוזר למדי הפר אתמול (שבת) את שלוותם של הסועדים בבית קפה ברחוב דיזנגוף בעיר. על פי עדי ראייה, הוא החל כשאחת הסועדות פגשה חברה אחרי שככל הנראה לא ראתה אותה זמן מה, ופלטה צעקת שמחה לעברה. באותו זמן נכחה במקום אשת כוחות הביטחון, והתעורר בה החשד שמדובר באירוע חבלני. עדי הראייה סיפרו שבשלב הזה היא כיוונה לכאורה את הנשק למקום, ועוררה בהלה גדולה שהובילה את הסועדים לרוץ אל תוך המסעדה במהירות.

נועה, היא אחת הסועדות שישבה באותו הזמן בית הקפה - ונפצעה יחד עם אחותה, כשנאלצו לברוח עם יתר הסועדים אל תוך המסעדה. היום, היא שחזרה ל-N12 את רגעי הפחד: "ישבנו בבית קפה בחוץ, ופתאום התחילו צרחות 'מחבל מחבל' מתוך הבית קפה. מלא אנשים התחילו לרוץ והעיפו שולחנות וכיסאות, חוויה נוראית".

"הזדחלנו למסעדה, הבנו שנפצענו" 

נועה הוסיפה שבזמן הריצה יחד עם ההמון, כל הכוסות והצלחות שהיו על השולחנות - עפו עליה ועל אחותה: "כשניסינו להיכנס למסעדה הבנו שנפצענו. הזדחלנו לבפנים, נכנסנו בשכיבה. מאוד נבהלנו - כולם היו עם ידיים על הראש". היא סיפרה שבשלב הזה נכנס אחד מעובדי המקום, ומיהר להרגיע את הסועדים המבוהלים. "באותו הרגע הבנו שאין מחבל. כולם קמו, ואני ואחותי ראינו שיש לנו חתכים מאוד עמוקים. ישר הגיע אמבולנס שפינה אותנו לאיכילוב", היא שיתפה. 

הפצועה בבית הקפה בדיזנגוף משחזרת (צילום: N12)
"מלא אנשים התחילו לרוץ והעיפו שולחנות וכיסאות, חוויה נוראית" | צילום: N12

בעקבות המקרה החריג, בבית החולים נאלצו הרופאים לתפור ברגלה של נועה עשרה חתכים, וברגלה של אחותה ארבעה עשר. לדבריה, הן לא שמעו קולות ירי שקדמו להמולה: "היה המון רעש מסביב, כולם אמרו ידיים על הראש. זה היה מאוד מלחיץ". השתיים, שהו בבית החולים עד שעות הערב. 

הפצועה מבית הקפה בדיזנגוף משחזרת
"כולם קמו, ואני ואחותי ראינו שיש לנו חתכים מאוד עמוקים", נועה ואחותה בבית החולים לאחר המקרה

לפי נועה, החשש מהמצב הביטחוני בתקופה האחרונה השפיע על החוויה: "זה קרה בדיזנגוף. יודעים שזה הפך לאזור מבוקש למחבלים, אז אני לא חושבת שהיינו יכולים להגיב אחרת. בסוף אתה יושב שם ואתה לא יודע מה קורה אז אתה עושה מה שכולם עושים כדי להגן על עצמך".