י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אסור לסמוך על הנס"

בת 9 מאושפזת לאחר הכשת נחש צפע

בת תשע הוכשה בכף רגלה על ידי נחש צפע, מצבה קל. הילדה אושפזה בבית החולים אסותא אשדוד, שם קיבלה טיפול בנסיוב נוגד ארס. "חשוב לגלות עירנות ולהימנע מהרמת אבנים וערמות עצים"

בת 9 מאושפזת לאחר הכשת נחש צפע
הרגל הנפוחה צילום: ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד

ילדה בת 9 אושפזה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מלר"ד ילדים בסוף השבוע, לאחר שננשכה על ידי נחש. הילדה אגם מזל בוקובזנה מהישוב עזריקם לשהוכשה בכף רגלה מנחש. בבית חולים התגלה כי היא סובלת מנפיחות ברגל ובפנים והיא סבלה מהקאות, נתונים שמצביעים על מעורבות כלל מערכתית ולא רק מקומית. בבית החולים החלו מייד במתן טיפול בנסיוב נוגד ארס.

מבית החולים נמסר כי הבוקר אגם מאושפזת במחלקת ילדים ומצבה מוגדר קל והיא צפוייה להשתחרר לביתה בימים הקרובים. ד"ר אביעד רוזנברג הרופא המטפל טיפול נמרץ ילדים אמר היום לאחר הטיפול: "הקיץ הגיע ואיתו עונת הפעילות של הנחשים, חשוב לגלות עירנות ולהימנע מהרמת אבנים וערמות עצים. בכל מקרה של הכשה חשוב להימנע מתזוזות מיותרות, ולהגיע בהקדם לבית חולים. בנוסף, כל פרט מידע שיוכל לסייע לנו בזיהוי הנחש יעזור לנו לתת את הטיפול הנדרש".

בר בוקובזה אמא של אגם סיפרה: "אני רוצה לפנות לכל ההורים, הסבירו לילדים על הסכנות שעלולות להגיע אלינו עם בואו של הקיץ. לשמחתנו, הפינוי המהיר, הזיהוי והטיפול גרמו לכך שתוך מספר ימים השתפר מצבה של אגם, אבל אסור לסמוך על הנס וחובה על כולנו להעלות את המודעות לסכנות שמביא עימו הקיץ ולעשות הכל ולהימנע מהן".

הכשת נחש נחש אסותא אשדוד ארס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד