יוניליוור מייקרת את מחיר מוצריה לשוק המוסדי בלבד - מסעדות, בתי קפה וכו' בשיעור של 7.5%. מהחברה נמסר כי "מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד, מסעדות ושרותי הסעדה. לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי". יונילוור מוכרת לשוק זה אריזות גדולות של מוצרי המותגים הלמנ'ס, קנור, תלמה, ליפטון, קליק, בייגל בייגל, ורד הגליל ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
יוניליוור
יוניליוור
יוניליוור
(צילום: Unilever)
כזכור יוניליוור הכריזה בספטמבר על העלאת מחיר לשוק הקמעונאי בשיעור של עד 15% של חלק ממוצריה, בין היתר שוקולד קליק, מוצרי דאב, בדין, פינוק, רקסונה, אקס ומוצרי בייגל בייגל, מוצרי גלידת שטראוס כמו מגנום, קורנפלקס תלמה, מרגרינה ומוצרי קנור.
הסיבה לייקור אז, לפי מכתב ששלחה החברה לקמעונאים, הייתה "הגידול המתמשך בעלויות השונות". בעקבות כך חלק מהרשתות, ובראשן שופרסל, חדלו להזמין ממנה מוצרים והם נעדרו מהמדפים. בשיא המשבר בדצמבר ירדו מכירותיה של יוניליוור בעקבות ב-37.7%.
בינואר חזרו מוצרי יוניליוור למדפי שופרסל, אחרי שהצדדים הסכימו להעלאה של 10%. כך למשל, המחיר של שמפו פינוק עלה ל-10.9 שקלים במקום 10 שקלים, דיאודורנט דאב התייקר ל-21.9 לעומת 19.9 שקלים והמחיר החדש של קורנפלקס אלופים עלה ל-19.9 שקלים במקום 17.9 שקלים. בשופרסל שידרו שהם מרוצים מההישג שלהם במאבק מול יוניליוור, משום שלשיטתם עיכבו בשלושה חודשים את ההתייקרויות, וכן לא נענו להעלאת המחירים ב-15%.