התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
ישראל חוגגת את ההישג הענק של נבחרת הנוער, שעלתה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) לשמינית גמר אליפות העולם עד גיל 20 בזכות ה-1:2 הגדול על יפן, אך לא רק כאן עוסקים במהפך הדרמטי של הכחולים-לבנים, שכבר זכה לכינוי "נס מנדוסה".
עוד על ההישג המדהים של נבחרת הנוער:
בתקשורת בארגנטינה, שמארחת את המונדיאליטו, סיקרו בהרחבה את המשחק. באתר infobae נכתב: "ישראל ניצחה את יפן בתום משחק מדהים. היפנים נראו נינוחים בדרך להעפלה, תחושה שהתגברה לאחר ההרחקה של רן בנימין, אך השינויים שעשה המאמן אופיר חיים היו המפתח לקאמבק".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
גם ברחבי העולם לא נותרו אדישים. נבחרת ישראל חוגגת
(Andres Larrovere / AFP)
צפו בחגיגות בחדר ההלבשה של נבחרת הנוער
באתר tycsports נכתב: "החבורה מהמזרח התיכון פיגרה נגד יפן משער של סקאמוטו, אך הצליחה לבצע מהפך הודות לשערים של נאוי וסניור, ועלתה לשלב 16 האחרונות בקושי רב ולאחר דרמה גדולה". בעמוד הטוויטר SportsCenter, המקושר ל-ESPN נכתב: "חגיגה היסטורית: נבחרת ישראל עד גיל 20 עלתה לשמינית הגמר של אליפות העולם בארגנטינה והנבחרת חגגה בחדר ההלבשה". לציוץ זה נוסף סרטון של החבורה של אופיר חיים חוגגת בחדר ההלבשה.
עוד מדינה בה סיפקו התייחסות ערה לניצחון של ישראל היא לא אחרת מאשר אינדונזיה - זו שסירבה לארח את הנבחרת הישראלית, מה שגרם לה לאבד את אירוח הטורניר ולהדחתה ממנו. "גורל טרגי ליפן: הפסידה 2:1 לישראל, שעלתה על חשבונה לשמינית גמר המונדיאליטו", נכתב באתר ספורט מקומי. באתר אינדונזי אחר נכתב: "הניצחון של ישראל על יפן הבטיח למדינה, שנדחתה על ידי האינדונזים, העלה אותה לשלב 16 האחרונות באליפות העולם עד גיל 20".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הנוער של יפן מאוכזבים לאחר ההפסד לישראל
שחקני נבחרת הנוער של יפן מאוכזבים לאחר ההפסד לישראל
שחקני נבחרת הנוער של יפן שבורים לאחר ההפסד לישראל
(Andres Larrovere/AFP)

ומה אומרים היפנים?

ביפן, מטבע הדברים, קיבלו את ההפסד בכאב רב ואכזבה עצומה. "חדשות עצובות", נכתב באחד האתרים המקומיים. "יפן הפסידה לעשרה שחקנים של ישראל וסיימה את דרכה באליפות העולם עד גיל 20". באתר DAZN נכתב: "למרות שהובילה משער של סקאמוטו, ולמרות יתרון מספרי - נבחרת יפן הפכה פאסיבית וספגה הפסד מאכזב".
בעמוד הטוויטר הרשמי של הליגה היפנית (J-League), הראו מהקלאסה המקומית הידועה, כשכתבו: "זה לא היה היום שלנו. כל הכבוד לנבחרת ישראל, ובהצלחה בהמשך הטורניר".