פרופ' בכיר לפיזיקה: "כניסתי למעבדה בארה"ב סורבה בגלל הרפורמה המשפטית"

פרופ' עילם גרוס, פיזיקאי בכיר במכון ויצמן, בפוסט חריף נגד רה"מ נתניהו: "הופך אותנו למדינת עולם שלישי" • "אם זה כבר הגיע למדע מחר לא ימכרו לנו נשק"

פרופ' עילם גרוס. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של פרופ' עילם גרוס

פרופ' עילם גרוס, פיזיקאי בכיר במכון ויצמן, פרסם היום (שבת) פוסט חריף בפייסבוק, שבו תקף את רה"מ נתניהו על קידום הרפורמה המשפטית, וטען כי לראשונה בחייו נמנעה ממנו כניסה למעבדה בארצות הברית.

"סוף סוף נתניהו הצליח", כתב פרופ' גרוס. "סוף כל סוף החבלה במעמדה של ישראל בעולם צלחה ושונמכנו למעמד של מדינת עולם שלישי. מה הוא חשב שיקרה כשהוא שם בריון וממנה אותו לאחראי על האטום במדינת ישראל? תפקיד שנשא פעם פרופ' לפיזיקה, גאון שלא התלונן על קיפוח.

"מעל שלושים שנה שאני מבקר חופשי במעבדות הפיסיקה הלאומיות בארצות הברית. SLAC, FERMILAB יש לי שם קולגות וחברים. לראשונה בחיי מעוכבת כניסתי למעבדה (אני מניח ומקווה שזה יסתדר כי אני כבר על המטוס). אבל רציתי לומר תודה מיוחדת לנתניהו וחבר מרעיו ותומכיו שמצליחים להפוך את ישראל למדינת עולם שלישי. יש פה עוד מישהו שחושב שתכנית הויזות תצא לפועל?

"מה עוד צריך לקרות כדי שתבינו שהמדינה שלנו נמצאת בעיצומו של תהליך בידוד בינלאומי? ואל תגידו שלא איכפת לכם. אם זה כבר הגיע למדע מחר לא ימכרו לנו נשק. אז תודה לנתניהו ולממשלתו ולשר הגאון הממונה על האטום. תודה ששינמכתם את ישראל למעמד של מדינה רגישה, מדינת עולם שלישי".

גרוס אף צירף את התשובה שקיבל במייל מבכיר במעבדה בארה"ב: "אני מצטער לומר שהגישה לאתר פרמילאב שלך עדיין לא אושרה. ביליתי את הימים האחרונים במרדף אחרי אנשים ובזירוז הדברים, אבל נראה שכרגע זה תקוע עם מודיעין נגדי, בגלל תפיסת ה-DOE (משרד האנרגיה) את ישראל כמדינה 'רגישה'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר