"רצח עם": איגוד הרכיבה הבריטי יאסור השתתפות טרנסג'נדריות בתחרויות נשים

בטענה לאי שוויון, התקבלה ההחלטה שגרמה לאמילי ברידג'ס, רוכבת טרנסג'נדרית , לצאת בהצהרות בוטות - השוותה את מקבלי ההחלטה לנאצים

תחרות רכיבה על אופניים. צילום: אי.אף.פי

הסערה סביב השתתפות ספורטאים טרנסג'נדרים בקטגוריית נשים ממשיכה לעורר עניין בעולם, וכעת הודיע איגוד הרכיבה הבריטי כי יאסור על ספורטאים טרנסים להתחרות מול נשים ביולוגיות. 

לעומת זאת, איגוד הרכיבה הבריטי החליט לשנות את קטגוריית הגברים הנוכחית לקטגוריה פתוחה, שבה נשים טרנסג'נדריות יכולות להתחרות מול גברים ביולוגיים, כולל טרנסג'נדרים, . 

מי שיצאה נגד המהלך, היא הרוכבת הטרנסג'נדרית אמילי ברידג'ס, שחשפה שהיא עשויה לוותר על רכיבה על אופניים תחרותית ולהגר למדינה אחרת בעקבות האיסור. ברידג'ס הגדירה את ההחלטה של איגוד הרכיבה הבריטי: "רצח עם נגדנו". 

ברידג'ס טוענת כי בתוך איגוד הרכיבה הבריטי יש מאמנים הומופובים, השוותה בין את מנהלי האיגוד לנאצים, וטענה: "אני צריכה לשקול תוכנית לעזיבת האי הנורא הזה". 

אמילי ברידגס. מחאה חריפה, צילום: Getty Images

 

מנגד, פעילים המבקרים את נושא המגדרי שיבחו את ההחלטה של איגוד הרכיבה הבריטי, ואמרו שזה "צעד בכיוון הנכון". ספורטאיות לשעבר, כולל שרון דייויס ומרה ימאוצ'י, בירכו גם הן על הכללים החדשים ואמרו שזה "יום טוב לשכל ישר ושוויון הזדמנויות בספורט לנשים". 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ברחבי העולם מתנהל בשנה האחרונה וויכוח בעקבות שורה של מקרים, כאשר הוועד האולימפי הודיע כי הוא עדיין בודק את הנושא, בעוד איגוד האתלטיקה העולמי כבר החליט לאסור השתתפות ספורטאים טרנסים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר