"יש לנו כבוד גדול לבוסטון ולמה שהם מסוגלים לעשות. מדובר בקבוצה התקפית, דינמית, שמשקיעה מאמצים ומחויבות יוצאי דופן כדי לעשות את העבודה. אבל החבר'ה שלנו באמת רוצים את זה". הדובר: מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה, שמסרב להילחץ מכך שהסלטיקס צימקו ל-3:1 בסדרת גמר המזרח בזכות ניצחון 99:116.
הלילה (בין חמישי לשישי, 03:30) ייפגשו הקבוצות למשחק מספר 5 סופר דרמטי: מצד אחד המפגש יכול לשלוח את מיאמי לגמר נגד דנבר ולסיים את העונה של החבורה הירוקה של ג'ו מאזולה (שאולי כבר הספקנו לשכוח שסיימה את העונה הסדירה במקום השני), ומצד שני עלול להגביר את הלחץ על המוליכה מהדרום (שסיימה את העונה הסדירה במקום השמיני והגיעה לפלייאוף דרך הפליי-אין), עם ניצחון שייפתח את הסדרה מחדש. זאת למרות שאף קבוצה - כולל זאת שבמשך שנים טיפחה דימוי מאיים בעזרת שדון בעל כוחות מאגיים - לא חזרה מפיגור 3:0.
4 צפייה בגלריה
בוסטון סלטיקס טייטום מיאמי היט קיילב מרטין
בוסטון סלטיקס טייטום מיאמי היט קיילב מרטין
"תפנית טובה עבורנו" מרטין שומר על טייטום
(צילום: Megan Briggs/Getty Images/AFP)
4 צפייה בגלריה
מאמן מיאמי אריק ספולסטרה
מאמן מיאמי אריק ספולסטרה
משדר עסקים כרגיל. ספולסטרה
(John Minchillo/AP)
מתברר שגם ההפסד שלשום היה חלק מספירה שקשה לשבור – הסלטיקס ניצחו את משחק מספר 4 לאחר שבמשך שנתיים לא הפסידו יותר מארבעה משחקים רצופים, ובמיאמי הפסידו לאחר חמישה ניצחונות - רצף שיא שלא הצליחו לשבור העונה. במשפט אחד: לא קרה שום דבר דרמטי.
אבל הפסד זה הפסד, וקצת קשה לנחם את מי שכל כך רצה להשלים סוויפ נגד אחת מהבנות האהובות על התקשורת – בוסטון. תשאלו את הפורוורד של ההיט, קיילב מרטין, שהוא אחד מתשעת שחקני הקבוצה שלא נבחרו בדראפט. "זה בהחלט מאכזב. זה היה יכול להיות עולם מושלם, מצב מושלם", העיד. "אבל כפי שאנחנו יודעים וכולם יודעים, אנחנו בדרך כלל לא מקבלים דברים בדרך הקלה. ככה זה הולך לנו ולחבר'ה כמונו. אני חושב שזה רק יחשל אותנו בטווח הארוך. זה יכול להיות טוב עבורנו".
4 צפייה בגלריה
בוסטון סלטיקס מיאמי היט ג'יימי באטלר מול האל הורפורד
בוסטון סלטיקס מיאמי היט ג'יימי באטלר מול האל הורפורד
שיר כאב. באטלר מול הורפורד
(צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)
על המשחק הערב, הוסיף כוכב ההיט ג'ימי באטלר: "הדבר היחיד שאני אגיד הוא שנהיה בסדר. בואו נחזור לעשות את מה שתמיד עשינו כדי להביא אותנו לנקודה הזו - להאמין כל הזמן אחד בשני, בידיעה שאנחנו הולכים לנצח, ואנחנו נצליח. אנחנו רק צריכים לשחק קשוח יותר. אין יותר מדי מה לומר, אנחנו כבר יודעים - אנחנו רק צריכים לצאת לשם ולבצע את העבודה".
מיד לאחר ההפסד במשחק מספר 4, באטלר (שקלע במשחק האחרון 29 נקודות, חטף תשעה ריבאונדים וחילק חמישה אסיסטים) עלה ליציע וזמזם את השיר "נו וואן" של אלישיה קיז עם שורת המחץ - "הכל יהיה בסדר". האם מדובר בתחושת ביטחון מופרזת או בשיר נחמה?
"אם כבר זה יבנה לנו מומנטום בידיעה שאנחנו צריכים לשחק עם הרבה יותר אנרגיה", הסביר באטלר את ההשקפה שלו לקראת הפסגה בבוסטון, תוך שהוא מביע אכזבה מהאופן שבו הופיעה הקבוצה למשחק כל כך משמעותי. "אנחנו צריכים לשחק כאילו אנחנו עם הגב אל הקיר. אבל אני חושב שכל השנה היינו טובים יותר כשהיינו צריכים לעשות דברים בדרך הקשה". המאמן ספולסטרה, שיאלץ להסתדר הלילה ללא הגארד גייב וינסנט שנשאר מחוץ לסגל בשל פציעה, מסכים: "הרבה ממה שעשינו השנה היה הדרך הקשה. הצלחנו למצוא דרכים לנצח, גם אם הקבוצות מולנו משחקות טוב, וגם אם אנחנו לא בזרימה מושלמת".
4 צפייה בגלריה
מאזולה
מאזולה
לחיות או למות. מאזולה
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
בצד של בוסטון לא מתרשמים מהמחמאות ומודעים למשוכה הכמעט בלתי אפשרית שניצבת מולם. "זאת לא תוצאה שאנחנו יכולים לנוח בעקבותיה על זרי הדפנה", הבהיר המאמן מאזולה. “אנחנו צריכים לשמור על אותה רמת אינטנסיביות, אותה חשיבה, להגיע באותו מיקוד למשחק הבא. היינו מחוברים יותר, נשארנו ביחד, הכנסנו את הדברים לפרופורציה. הבנו שזה משחק של ‘לחיות או למות’, שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים להיות יחד".
אז מה הולך להיות הלילה? הפרשן ואגדת NBA, צ'ארלס בארקלי, מאמין שהלחץ של סלטיקס יעשה את העבודה כש"הם יטיילו במשחק מספר 5. מצפה להם משחק קליל. לדעתי הם יהרגו את ההיט, משחק 6 הולך להיות עבור מיאמי כאילו הוא משחק מספר 7".