שתף קטע נבחר

עוזרים במספרים: רואי חשבון יסייעו לנזקקים ביפו

מיזם התנדבותי של פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן וארגון פעמונים מציע ייעוץ ללא תשלום לאוכלוסיה נזקקת, במימוש זכויות מול רשות המסים. "אנשים לא אוהבים להתעסק עם מס הכנסה, רצינו לנצל את הידע שלנו לטובת התרומה לקהילה"

האם אתם מסתדרים על כל הטופסולוגיה מול רשויות המס? רבים נרתעים ממימוש זכויותיהם בתחום המס. הדבר בולט עוד יותר כשמדובר באוכלוסיות חלשות - הצורך בהליך הבירוקרטי וחוסר היכולת הכספית להיעזר בגורם מומחה, מרפה את ידם.

 

מיזם חדש של פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן בשיתוף עם ארגון פעמונים, נועד לתת מענה לאלו שאינם יכולים להרשות לעצמם קבלת ייעוץ בתשלום.

 

לאחרונה חנכו שני הגופים קליניקה ייחודית ביפו למתן סיוע במסים. הקליניקה מציעה לפונים מגוון שירותים ללא תשלום. בין היתר, ייעוץ על הליכי קבלת מענקי מס הכנסה שלילי, ייעוץ על הגשת דוחות מס לשכירים לצורך קבלת החזרי מס, ייעוץ על הגשת דוחות מס לעצמאיים, סיוע וייעוץ בענייני מס למעוניינים להקים עסק חדש ועוד.

 

"תרומה בתחום המומחיות שלנו"

בקסלמן וקסלמן מציינים כי דגש מיוחד ניתן על מס הכנסה שלילי.

 

על פי נתוני בנק ישראל, רק 45% מהזכאים לקצבת מס הכנסה שלילי, מימשו את זכאותם במשך השנה הראשונה ליישום התוכנית. ההערכה היא כי 55% הנותרים מבין הזכאים, שלא קיבלו את הסיוע, לא פנו לקבל אותו בחודשים הראשונים להפעלת התוכנית בגלל מחסור במידע.

 

לדברי אריק בן ישי, מקסלמן וקסלמן, הפונים לקליניקה הם בעיקר מפלח אוכלוסיה חלש יותר, שיש לו פחות נגישות למידע ולרוב אינו מודע לזכויותיו.

 

"אנשים לא אוהבים להתעסק עם מס הכנסה", אומר ל-ynet ג'רי זליגמן, מנהל מחלקת המסים בחברה ומיוזמי הפרוייקט. לדבריו הרתיעה הזו מונעת מאנשים זכויות רבות שמגיעות להם.

 

"רצינו לנצל את הידע שלנו לטובת התרומה לקהילה", מוסיף זליגמן, "יש חברות שרותמות את עובדיהם לתרומה לקהילה בתחום איסוף מזון לנזקקים וכו', אנחנו רוצים לתת תרומה בתחום המומחיות שלנו".

 

מס הכנסה שלילי הוא למעשה תשלום כספי הניתן לבעלי משכורות נמוכות, ללא יכולות כלכליות. הסכומים נעים מעשרות שקלים בודדים ועד כ-400 שקל בחודש, בהתאם לקריטריונים שונים, התלויים במצב משפחתי ובכמות הכנסות.

 

צבי גלויברמן, מארגון פעמונים השותף למיזם, מציין כי הפעילות מתקיימת יום אחד בשבוע, למשך מספר שעות, כאשר במקום נמצאים מנהל ועובד מטעם פירמת רואי החשבון, שעברו הכשרה לטיפול בפונים.

 

האם הפרוייקט יתפתח ויגיע גם לערים אחרות? בקסלמן וקסלמן מציינים כי המיזם הוא בתחילת דרכו אך מבטיחים כי אם יהיה ביקוש, החברה בהחלט תשקול להרחיב את הפעילות גם למקומות נוספים.

 

הקליניקה למתן סיוע במסים: המרכז היהודי-ערבי רח' קדם 109, יפו; טלפון: 03-5080898/9; דוא"ל: mas.tax@il.pwc.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיזם ישים דגש על מס הכנסה שלילי
מומלצים