מחדל: חמישה עוברים שעברו נתיחה לאחר המוות נשמרו במעבדה במקום להיקבר

העוברים נשלחו לנתיחה שלאחר המוות בתקופה לפני 8-6 שנים • בית החולים יוספטל עורך תחקיר מקיף מול המעבדה לבירור הפרטים ומביע צער על המקרה • יו"ר עמותת עתים: "מתריעים כבר שנים בדבר התנהלות לא מקצועית של הגורמים המעורבים בתהליך"

בית חולים יוספטל אילת . צילום: יהודה בן יתח

בית החולים יוספטל קיבל אתמול (שלישי) הודעה ממעבדה פתולוגית בנס ציונה כי חמישה עוברים שנפטרו, ושעברו נתיחה שלאחר המוות לפני מספר שנים במעבדה זו, לא הובאו לקבורה כנדרש לאחר הנתיחה ונשמרו באותה מעבדה.

מדובר במשפחות שונות. שלוש מהן מתגוררות באילת ושתי משפחות במחוז דרום. העוברים נשלחו לנתיחה שלאחר המוות בתקופה לפני 6-8 שנים. נדגיש כי מדובר בחמישה מקרים בלבד. בית החולים כבר יידע את המשפחות אשר קשורות למקרה והעביר דיווח מיידי כנדרש למשרד הבריאות.

בית החולים עורך תחקיר מקיף מול המעבדה לבירור הפרטים ומביע צער על המקרה. בית החולים העמיד לרשות המשפחות צוות מקצועי הכולל רופא מומחה, עובדת סוציאלית ורב על מנת לתמוך וללוות אותן ככל שיידרש.

הרב שאול פרבר, יו"ר עמותת עתים, צילום: דודי ועקנין

הרב שאול פרבר, יו"ר ומייסד ארגון עתים' מסר: "הידיעה המזעזעת על העוברים שלא נקברו חייבת לטלטל את לשכת שר הבריאות וצמרת משרדו. כמי שמכירים מקרוב את המשפחות ומלווים מאות מהן לאחר שאיבדו את היקר להן מכל, אנו מתריעים כבר שנים רבות בדבר התנהלות הלא מקצועית וחסרת הרגישות של הגורמים המעורבים בתהליך קבורת האיברים".

עוד הוסיף הרב פרבר: "ההתנהלות במכונים הפתולוגים היא פעמים רבות 'חור שחור' שמונע מההורים לקבל את זכויותיהם. לא אחת רק לאחר מעורבות שלנו מתגלה שהמכונים מעולם לא העבירו את העובר לקבורה. אני קורא לשר הבריאות לפעול בהקדם לתיקון ההתנהלות של המכונים הפתולוגים בפרט ושל מערכת הבריאות בכלל בכל הנוגע לקבורה של עוברים. אנו בעתים נשמח לסייע לשר לקדם פתרונות מידיים וארוכי טווח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר