יום רביעי, 29.05.2024 שעה 14:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

נשק קטלני: ההתקפה של בית"ר תביא לה גביע?

הגמר ב-20:30 מול נתניה יפגיש את הקבוצות שספגו הכי הרבה בליגה ובבירה יודעים שכל הלחץ על שועה, ניקולאסקו ואספרייה: "משהו קורה, לא רוצים להרוס"

|
יון ניקולאסקו, ירדן שועה ודנילו אספרייה (אורן בן חקון)
יון ניקולאסקו, ירדן שועה ודנילו אספרייה (אורן בן חקון)

58 שערים ספגה בית"ר ירושלים העונה בליגה, כמעט יותר מכל קבוצה אחרת בליגה -  היחידה שספגה בדיוק את אותה כמות שערים כמו הקבוצה מהבירה היא לא אחרת מאשר מכבי נתניה. כן, מסתבר ששתי הקבוצות שהגיעו לגמר גביע המדינה (שלישי, 20:30) הן אלה שספגו הכי הרבה שערים בליגת העל. אחריהן נמצאות נס ציונה, בני ריינה והפועל חדרה.

אם יש משהו שמפריע ליוסי אבוקסיס העונה זה הנתון של ספיגת השערים של הקבוצה שלו, הוא יודע שאלה מספרים של ירידת ליגה. אז איך בית"ר בכל זאת הצליחה להבטיח את הישארותה בליגה כל כך מוקדם? איך הייתה רחוקה מרחק נגיעה מהפלייאוף העליון? התשובה ברורה: יון ניקולאסקו, דנילו אספרייה וירדן שועה.

יוסי אבוקסיס מכיר היטב את הכלים שיש לו לקראת משחק הגמר הערב. נכון, צריך ריכוז בהגנה, פוקוס בקישור, נשמה, מלחמה, סגירות נכונות על הקו, אבל זה משחק שככל הנראה (כפי שקרה כל העונה) תלוי ברובו בהתקפה של בית"ר, כפי שהיה בחצי הגמר מול מכבי תל אביב. אם השלישייה הקטלנית של בית"ר תגיע כמו מכונה משומנת למשחק מול נתניה, אבוקסיס יכול להיות רגוע וקריאף יכול כבר לדמיין את עצמו מניף גביע.

הרבה תלויה בהתקפה. שועה (רדאד ג'בארה)הרבה תלויה בהתקפה. שועה (רדאד ג'בארה)

צריך לזכור, בשני המשחקים בין בית"ר לנתניה העונה נכבשו 14 שערים, נתון לא מחמיא להגנות, אבל נותן ביטחון לחלק ההתקפי. במשחק הראשון בין שתי הקבוצות בית"ר ספגה רביעייה מנתניה ולא הייתה לה תשובה (אספרייה כבש שער אחד), זה היה במחזור הראשון, כשהיא עוד הייתה מפורקת עם סתיו נחמני בהתקפה, אביאל זרגרי בקישור, נתנאל דלויה בין הקורות ודוד חוג'ה, אור זהבי וחגי גולדנברג בהגנה. בסיבוב השני זה כבר היה נראה אחרת, בית"ר ניצחה 3:6 וההבדל - איך לא – היה בהתקפה עם ניקולסקו, שועה ואספרייה בכושר נהדר, וטרזי תומא שתמך מהמרכז. 

במשך כל השבוע אבוקסיס מדבר עם השחקנים שלו על משחק ההגנה - לא רק קו הגנה, אלא משחק ההגנה של הקבוצה שלו. המאמן רוצה הגנה מדויקת, מפוקסת, שקטה, כדי שבית"ר תהיה משוחררת בהתקפה, הדרישה מכל השחקנים היא לעבוד כקבוצה במשחק ההגנה כדי להוציא לפועל במהירות את משחק המעבר עם תומא ושחקני ההתקפה, עד לרחבה של איתמר ניצן.

בבית"ר נכנסו לאווירה של גמר גביע, השחקנים מכינים את עצמם למשחק, אף אחד לא מוכן לספק כותרות בשמו לקראת המשחק ויש כאלה שמפחדים מעין הרע, שדיבורים מיותרים יתהפכו עליהם במגרש בסמי עופר. הדבר היחיד שניתן לחלץ מהשחקנים היה: "אנחנו דרוכים, יש אווירה שלא הייתה כאן לפני משחק במהלך כל העונה הזו, משהו קורה פה, אנחנו לא רוצים להרוס את האירוע הזה, זה באמת חשוב לנו, חשוב לנו מאוד".

אבוקסיס רוצה שההגנה תאפשר להתקפה להיות משוחררת במטרה לזכות בגביע (רדאד ג'בארה)אבוקסיס רוצה שההגנה תאפשר להתקפה להיות משוחררת במטרה לזכות בגביע (רדאד ג'בארה)

אז אבוקסיס יודע שיש לו נקודות תורפה בהגנה וכולם מכירים בבית וגן את המשפט: "בכל משחק בית"ר עושה טעות של גול אחד לפחות", זה מה שאפיין ברוב העונה את הקבוצה, אבל תמיד היו שם שועה, אספרייה וניקולאסקו כדי לכפר על הטעויות בהגנה ולהביא תוצאות: דרך שערים, בישולים ויצירת מצבים.

שועה הוא מלך הבישולים של ליגת העל עם 16 כאלה ב-28 משחקי ליגה ויש לו עוד שלושה שערים. אספרייה עם 17 שערים ועוד חמישה בישולים העונה. ניקולאסקו עם  15 שערים ועוד שישה בישולים העונה.

גם בגביע הגביע בית"ר שוב תספוג ועל השלישייה הזו היא צריכה לבנות. בכושר טוב, השלושה הללו יכולים לחסל את הגנת נתניה בלי בעיה, משחק המעבר של בית"ר קטלני, אייטור קראנקה הרגיש את זה בחצי הגמר ואין סיבה שגם נתניה לא תרגיש את זה אם הכל יילך כמתוכנן.

רגע האמת. ניקולאסקו (עמרי שטיין)רגע האמת. ניקולאסקו (עמרי שטיין)

שועה ואספרייה בכושר נהדר לפני הגמר, הדעיכה של ניקולאסקו מורגשת, אבל הכל יכול להשתנות במשחק אחד. זה המשחק שבבית"ר מייחלים שניקולאסקו יחזור בו לעצמו. אין טיימינג טוב יותר. זה המאני טיים של העונה, האוהדים מאחוריהם, עיר שלמה תעקוב אחריהם, ירושלים בטירוף ובבית"ר רוצים תואר משמעותי אחרי 14 שנה. כל הלחץ זה על הכתפיים של שועה, אספרייה וניקולאסקו. האם הם יביאו גביע לבית"ר?

מסע"ת לקראת גמר גביע המדינה בכדורגל
אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */