ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"הפרה את הוראות הרשות"

"ככה יעשה": החברה לא ענתה ללקוחות וספגה קנס כספי מטורף

חברת ניהול קופות הגמל הדיגיטלית סלייס (Slice) של משפחת גולדברג נקנסה ע"י רשות שוק ההון בסכום של 2.05 מיליון שקל, בעקבות חוסר מענה ל-34 פניות לקוחות | מנגד, טענו בסלייס שההפרות הן בגלל "ליקויים טכניים, חוסר ידע לגבי הוראות הרשות בנוגע לטיפול בפניות הציבור"

"ככה יעשה": החברה לא ענתה ללקוחות וספגה קנס כספי מטורף
אילוסטרציה צילום: pixabay

רשות שוק ההון הטילה עיצום כספי בסכום של 2,040,000 ש"ח על סלייס קופות גמל בע"מ בגין אי מענה לפניות ציבור שהוגשו כנגדה.

בשל הליכי ביקורת של רשות שוק ההון נמצא כי החברה לא השיבה ל-34 פניות ציבור שהוגשו כנגדה ובכך הפרה את הוראות הרשות בנוגע לטיפול בפניות הציבור וכן לא פעלה כנדרש מול לקוחות החברה שנפגעו מפעולותיה.

בנוסף, הרשות מצאה ליקויים נוספים בהתנהלות החברה בכל הקשור לטיפול בפניות הציבור - סיווגים לא נכונים של פניות המשפיעים על דירוג החברה במדד השירות של רשות שוק ההון, עיכובים משמעותיים במענה לפניות ציבור נוספות.

חברת סלייס גמל בע"מ (לשעבר קל-גמל) הינה חברת ניהול קופות גמל דיגיטלית ועיקר עיסוקה בניהול קופות גמל בניהול אישי (IRA). לחברה היקף נכסים מנוהלים של כ – 3.5 מיליארד ₪.

 החברה טענה, בין היתר, כי ההפרות נבעו מליקויים טכניים, חוסר ידע לגבי הוראות הרשות בנוגע לטיפול בפניות הציבור ועוד. לאחר בדיקה וקיום הליך שימוע לחברה, הרשות מצאה מקום להפחית באופן חלקי את סכום העיצום כיוון שבשלוש השנים הקודמות להפרה החברה לא הפרה את אותה הפרה ומתוך התחשבות באופן השפעת הטלת העיצום הכספי על המשך פעילות החברה.

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כגוף המפקח על הגופים המוסדיים, מחויבת לוודא כי השירות שניתן לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל הוא מקצועי, יעיל ומכבד והיא מטפלת בכ-15,000 פניות ציבור בשנה המוגשות כנגד גופים מוסדיים וסוכני ביטוח. בירור תלונות הציבור נועד לסייע לפונים, ככל שניתן, במיצוי זכויותיהם מול הגופים המפוקחים, להגביר את האכיפה על גופים אלו, לסייע בגיבוש מדיניות הפיקוח בנוגע ליחסים שבין הגופים המפוקחים לבין הצרכנים ולאתר ליקויים מערכתיים בשוקי הביטוח, הפנסיה והגמל.

 

פניות הציבור לקוחות קנס כספי רשות שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד