צפו: ויניסוס מורחק באדום ומתפוצץ מזעם על הקהל
(באדיבות ONE)
ריאל מדריד הפסידה אתמול (ראשון) לוולנסיה 1:0, אבל בסיום המשחק אף אחד לא דיבר על התוצאה, אלא רק על הקריאות הגזעניות והנהמות שספג פעם נוספת כוכב ריאל, ויניסיוס. לצערו של הברזילאי, הערב העגום לא הסתיים שם מבחינתו: בתוספת הזמן נרשם עימות בין מספר שחקנים, ו-ויניסויס העצבני נחנק על ידי הוגו דורו, ובתגובה סטר לו וספג כרטיס אדום ראשון בקריירה.
"ההרחקה שלי היא פרס לגזענים", כתב ויניסיוס ברשתות החברתיות. "זו לא הייתה הפעם הראשונה, או השנייה או השלישית. גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות מעודדות את זה. הליגה שהייתה שייכת פעם לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי - שייכת היום לגזענים.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
"אלך עד הסוף נגד גזענים". ויניסיוס
(צילום: REUTERS/Pablo Morano)
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו
ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו
ויניסיוס מצביע על אוהד שקילל אותו
(צילום: JOSE JORDAN / AFP)
"ספרד היא מדינה יפה שקיבלה את פניי ואני אוהב אותה, אבל היא מייצרת תדמית של מדינה גזענית. צר לי על הספרדים שלא מסכימים, אבל היום, בברזיל, ספרד ידועה כמדינה של גזענים. אני חזק ואני אלך עד הסוף נגד גזענים - גם אם רחוק מכאן".
מאמנו קרלו אנצ'לוטי התקומם וחרץ: "יש בעיית גזענות בליגה הזו, צריך היה לעצור את המשחק. התלוננו כל העונה על ההתנהגות הזו, ושום דבר לא קרה! זה מגיע לשלב שבו המאמן צריך לשקול להוריד את השחקנים שלו, כי לא עוצרים את המשחק. יש משהו לא בסדר בליגה, ברגע שקורים דברים כאלה. אם אצטדיון שלם קורא לשחקן 'קוף', צריך לעצור את המשחק. אמרתי את זה לשופט".
שוער ריאל תיבו קורטואה הוסיף: "אם ויני לא היה רוצה להמשיך לשחק, הייתי יורד ביחד איתו. מאז הדקה ה-20 נהמו לו כמו לקוף. אנשים מגיעים לאצטדיונים כדי להעליב, לא כדי להריע. אם הוא יעזוב, אני עוזב ביחד איתו. הוגו דורו חנק את ויני בצוואר, ואז ויני הזיז אותו. רק הוא הורחק".
במהלך המשחק, ויניסיוס סימן אל עבר היציעים "2" עם האצבעות שלו - רמז לכך שוולנסיה עלולה לרדת ליגה. מגן היריבה חוסה לואיס גאיה אמר בסיום: "אני מגנה את הקריאות הגזעניות, אבל התנועות שלו לא היו ראויות. אני מבין שהוא כעס, אבל זה לא מצדיק את ההתנהגות שלו". מאמנו רובן בראחה אמר: "ויניסיוס עשה להם תנועה מגעילה וזלזל במועדון שלנו. הוא ספג כרטיס אדום מוצדק ולאחר מכן עשה פרובוקציות".
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס מסמן "2" לאוהדי ולנסיה
ויניסיוס מסמן "2" לאוהדי ולנסיה
ויניסיוס מסמן "2" לאוהדי ולנסיה
(צילום: REUTERS/Pablo Morano)
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס מסמן "2" לאוהדי ולנסיה
ויניסיוס מסמן "2" לאוהדי ולנסיה
(צילום: Aitor Alcalde/Getty Images)
תגובתו של נשיא הליגה חאבייר טבאס לא איחרה לבוא, אך היא עסקה בעיקר בהתגוננות. "ניסינו להסביר לך מה הליגה יכולה לעשות עם הגזענות, אבל לא התייצבת באף אחד משני התאריכים המוסכמים שביקשת בעצמך", כתב טבאס. "לפני שאתה מבקר ומעליב את הליגה, אתה צריך לדעת במה באמת מדובר". טבאס מתכוון לכך שאין בסמכות להטיל עונשים משמעתיים, ורק ההתאחדות מסוגלת לכך.
ויניסיוס הנסער הגיב לטבאס: "במקום לבקר את הגזענים, נשיא הליגה בוחר לתקוף אותי ברשתות החברתיות. התדמית של הליגה חטפה מכה. תראה את התגובות לציוצים שלך ותופתע. להתנער מכך רק הופך אותך לשווה בשווה לגזענים. אני רוצה מעשים ועונשים".