במיאמי חגגו הלילה (בין שישי לשבת) את ניצחון החוץ השני על בוסטון בסדרת גמר המזרח עם 105:11 גדול. ההיט הפכו פיגור דו ספרתי מול הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השני במזרח, ויחזרו הביתה עם יתרון 0:2, כשאם תנצח את שני המשחקים בקסייה סנטר תעלה לגמר ה-NBA, וזאת אחרי שהגיעה לפלייאוף דרך משחקי הפליי-אין.
ככל המתקדם הפלייאוף הסיפור של ג'ימי באטלר ומיאמי רק מתעצם. זה כמובן לא היה רק הוא - באם אדבאיו פלרטט עם טריפל-דאבל (22 נקודות, 17 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) וקיילב מרטין היה ענק גם הוא (25 נקודות, 11 מ-16 מהשדה), אך הכוכב היה האחראי על הקאמבק של קבוצתו. שוב.
2 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר מול שחקן בוסטון סלטיקס גרנט וויליאמס
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר מול שחקן בוסטון סלטיקס גרנט וויליאמס
הדליק אותו. ג'ימי באטלר מול גרנט וויליאמס
( Adam Glanzman/AFP)
הסלטיקס נכנסו לרבע האחרון כשהם ביתרון 75:83, ובמהלכו עלו ליתרון 77:89. גרנט וויליאמס התגרה בבאטלר לאחר שלשה שקלע עליו, אבל פה בדיוק החלו הצרות של המארחת. הגארד של מיאמי קלע על וויליאמס סל בפוסט אפ ונצמד אליו, והשניים שוב נכנסו לטראש טוק, הפעם צמוד יותר.
לאחר מכן, לחובתו של באטלר נפסקה עבירת תוקף, אך החטאה של טייטום הובילה לחדירה של באטלר ומפה לשם אנחנו במינוס ארבע בלבד. בהמשך מיאמי מחקה לגמרי את הפיגור, נטלה את ההובלה והשלימה ריצת 9:24 בדרך ליתרון משמעותי, אולי בדרך לגמר ה-NBA. מי היה מאמין.
2 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
"זו הייתה תחרות במיטבה". ג'ימי באטלר
( Adam Glanzman/AFP)
"אין שום סיכוי שהם חשבו שזו תהיה התשובה", אמר שוב ושוב באטלר (27 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) בדרך לחדר ההלבשה. לאחר מכן, במסיבת העיתונאים, הכוכב התייחס למקרה עם וויליאמס: "זו הייתה תחרות במיטבה. הוא קלע שלשה גדולה, הוא דיבר אליי ואני אוהב את זה, אני בעד זה. זה הופך אותי לנחוש הרבה יותר, זה דוחף אותי לעבר הניצחון הרבה יותר - וזה גורם לי לחייך. אני מכבד אותו מאוד, אני פשוט לא חושב שאני הבנאדם שהכי כדאי לדבר איתו".
גם לשאקיל אוניל, אחד מגדולי הסנטרים בתולדות ה-NBA, היה מה להגיד על ניסיון הטראש טוק של וויליאמס: "כשאתה ברחוב ליד כלב גדול, והוא לא מטריד אותך, אתה לא מתעסק איתו - כי אז הוא ינשוך אותך. אני ממליץ לכולם לעזוב את ג'ימי באטלר בשקט, וככה הוא לא ינשוך אתכם".
בוסטון קיבלה משחק נהדר מג'ייסון טייטום (34 נקודות, 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), אך זה לא הספיק וכעת היא בצרות גדולות. היא תהיה חייבת לנצח פעמיים במיאמי במהלך הסדרה כדי להחזיר לעצמה את הביתיות ולשמור על אפשרות לעלות לגמר ה-NBA. משחק מספר 3 ייערך באולמם של ההיט בלילה שבין יום ראשון לשני.