יום שני, 10.06.2024 שעה 01:15

מסי ודייגו מראדונה החדשים: כוכבי המונדיאליטו

שוער העתיד של צ'לסי, האנגלי שישראל חטפה ממנו, הקשר שהושווה לרדונדו, די מריה האקוודורי ו-וואה הברזילאי. השמות החמים שאמורים לככב בארגנטינה

|
גבריאל סלונינה, קנדרי פאהס  (רויטרס והטוויטר של אינדפנדיינטה דל ואייה)
גבריאל סלונינה, קנדרי פאהס (רויטרס והטוויטר של אינדפנדיינטה דל ואייה)

דייגו מראדונה, ליאו מסי וקון אגוארו מהווים רק חלק מרשימת הכוכבים שעשו את הפריצה הגדולה במונדיאליטו, אליפות העולם עד גיל 20 הנערכת אחת לשנתיים וחוזרת אחרי הפסקה של ארבע שנים בגלל הקורונה.

למרות הזמן הרב שחלף מאז הטורניר האחרון בפולין בו זכתה אוקראינה, נראה כי העולם לא מתרגש במיוחד לקראת ההצגה שמבטיחה הרבה יותר בדרך כלל. הטורניר שייפתח ב-20 במאי בהשתתפות נבחרת ישראל ויימשך עד הגמר ב-11 ביוני, לא גורם לאוהדים לעצור את נשימתם למרות שיתקיים בארגנטינה, מדינה שריגשה יותר מכל בעבר בגילאים הצעירים ואשר עדיין חוגגת את זכייתה במונדיאל האחרון לבוגרים.

למרות הלהט והתשוקה הרבה לכדורגל בארץ הטנגו, האוהדים שיגיעו לצפות בטורניר עשויים להתאכזב. הסיבה: בפיפ"א לא נתנו את הדעת לעובדה שהטורניר, אשר אינו מחייב את המועדונים לשחרר אליו שחקנים, מתנגש עם השלבים המאוחרים של הליגות באירופה ובדרום אמריקה.

הדבר גרם לכך ששחקנים בולטים ייעדרו ולהרגשה שהאירוע איבד מחשיבותו ויוקרתו. בארגנטינה מדווחים אמנם על הטורניר בהרחבה ומצפים לקהל שיגיע לעודד את הנבחרת, אבל קשה להשוות את האווירה לזו שהייתה למשל לפני הטורניר ב-2001, בו זכו שחקני האלביסלסטה בתואר עם חאבייר סביולה ואנדרס ד'אלסנדרו בהרכב ועם חוסה פקרמן על הקווים.

ליאו מסי עם הגביע אחרי הזכייה במונדיאליטו ב-2005 (רויטרס)ליאו מסי עם הגביע אחרי הזכייה במונדיאליטו ב-2005 (רויטרס)

המארחת תשחק בטורניר למרות שכלל לא העפילה אליו. היא כשלה במוקדמות והייתה אמורה להישאר בבית, אבל תופיע אחרי שקיבלה את זכות האירוח במקום אינדונזיה שסירבה לארח את ישראל. הנבחרת שמאמן חאבייר מסצ'ראנו תחסר כמה מכוכביה המשחקים באירופה כמו ניקו פאס מריאל מדריד קסטייה, פקונדו בואוננוטה מברייטון ואלחנדרו גרנאצ'ו ממנצ'סטר יונייטד.

גם ברזיל שתנסה לזכות בתואר לראשונה מאז 2011 (עשתה זאת בשעתו עם קאסמירו, דנילו ופליפה קוטיניו) תופיע ללא כוכביה הגדולים: אנדריק בן ה-16 מפלמייראס שנרכש ב-35 מיליון אירו על ידי ריאל מדריד ו-ויטור רוקה מאתלטיקו פרנאנסה - מלך השערים באליפות דרום אמריקה האחרונה, בה הסלסאו זכו.

לא רק שתי הגדולות של דרום אמריקה יופיעו בהרכב חסר. אנגליה תשחק ללא סמואל אילינג ג'וניור שהחל לשחק בקבוצה הראשונה של יובנטוס, רומא לא שיחררה לנבחרת איטליה את כריסטיאן וולפאטו המכונה "טוטי החדש" ומאמן נבחרת צרפת, לנדרי שובין, מתמודד עם כאב ראש גדול במיוחד ללא מרבית הכוכבים שלו.  ישראל תשחק ללא אוסקר גלוך וגם יריבותיה קולומביה וסנגל ייאלצו לוותר על חלק מכוכביהן.

בהיעדרם, יקבלו אחרים את הבמה, ינסו להרשים את הסקאוטים או לשכנע את המנג'רים בליגות הבכירות לתת להם דקות. אז מי אמורים להפוך ללהיט במונדיאליטו ואחריו? קבלו את הרשימה של אלו שאמורים לבלוט.

גם הוא ייעדר. גלוך (ראובן שוורץ)גם הוא ייעדר. גלוך (ראובן שוורץ)

שוער העתיד של צ'לסי

גבריאל סלונינה, דבר הבא בין הקורות בכדורגל העולמי, רק בן 18 ונחשב לשוער העתיד של צ'לסי אחרי שעבר אליה משיקגו פייר. הוא מלהיב בעצירות וירטואוזיות, רפלקסים מרשימים ומיקום טוב. הבחור השקט שאינו נוהג להתראיין, הרגיש נבוך במיוחד כאשר פטר צ'ך ששימש כיועץ טכני של הבלוז, התקשר אליו כדי לבשר לו על כוונת המועדון. הוא היה בטוח שעובדים עליו אחרי שטען לפני כן שכל הידיעות על המעבר שלו לפרמייר ליג נראו לו מוזרות.

כשהתברר ל'גאגה' (כך הוא מכונה) שאכן שוער העבר הצ'כי היה על הקו, הוא הגיב: "זה בלתי ייאמן. הקשבתי היטב לקול של פטר כדי להיות בטוח שזה באמת הוא. זה היה כבוד בשבילי לקבל עצות מאגדה כמוהו ומאוד הרשים אותי שהוא הכיר את המשחק שלי".

בדרכו של גודין

הנבחרת הבוגרת של אורוגוואי הגיעה להישגים גדולים לפני יותר מעשור כאשר במרכז ההגנה שלה בלט דייגו גודין. כעת שואף בלמה של ולנסיה ב', פקונדו גונסאלס, ללכת בדרכו. הוא נולד במונטבידאו, אבל עבר עם משפחתו לספרד בגיל ארבע ושיחק בגיל הנוער בוויסטה אלגרה מהליגה החמישית לפני שעבר לאספניול וב-2020 לעטלפים.

הבגרות שגונסאלס מפגין במשחקו, כמו גם גובהו (1.93 מטר) שעוזר לו להצטיין במשחק הראש, הפכו אותו לאחד החשובים ביותר במערך של נבחרת אורוגוואי הצעירה, בשורותיה הופיע עד כה 12 פעמים. הבלם שהוא שמאלי ברגל, זכה להתעניינות גם מהנבחרות הצעירות של ספרד ואיטליה (יכול היה לשחק בה בזכות היותה ארץ המוצא של הוריו), אבל הוא הבהיר את העדפתו לשחק במדי מולדתו.

"גודין שחקן יוצא מהכלל והוא המודל שלי", סיפר גונסאלס, "גם מה שעושה רונאלד אראוחו בברצלונה מטורף ואני עוקב אחריו הרבה. עוד לא הייתה לי הזדמנות לדבר איתו ואני מחכה לזה, כי אלמד יותר מאי פעם. הוא בלם יוצא מהכלל והלוואי שאוכל להתחרות איתו על מקום בהרכב בנבחרת הבוגרת. אדינסון קבאני (שגם הוא מוולנסיה) אמר לי שכדאי לי להילחם על זה, כי לשחק בנבחרת הבוגרת זה הדבר הכי יפה".

באיירן מינכן התעניינה בו

נציגת אסיה, דרום קוריאה, תציג שוב נבחרת מלוכדת שלא תעשה חשבון לאירופיות והדרום אמריקאיות, ובמרכז ההגנה שלה בולט הבלם קים ג'י סו גבה הקומה (1.92 מטר), שמשחק באנוגנאם. בזכות המהירות שלו, יכולתו ההגנתית, כוחו הפיזי ותרומתו בכיבוש שערים אותו בקוריאה לבלם נאפולי, קים מין ג'ה.

בעיתונות המקומית אף דיווחו שבאיירן מינכן התעניינה בקים ג'י סו ובמדינה האסיאתית בונים עליו לקראת המשחקים האולימפיים בפאריס 2024 והמונדיאל הבא ב-2026.

הקשר הארגנטינאי שהושווה לרדונדו

הקשר האחורי, מקסימו פרונה, עבר השנה מוולס סארספילד למנצ'סטר סיטי (חתום בה עד 2028) תמורת 9.5 מיליון דולר אחרי שהרשים את פפ גווארדיולה וכבר זומן לנבחרת הבוגרת של ליאונל סקאלוני. הוא בולט בבעיטות המסוכנות ברגל שמאל, בעזרתן הוא מרבה לאיים על השער, בונה התקפות מאחור וגם נוגח היטב, וכבר זכה להשוואות עם פרננדו רדונדו האגדי.

"מקסימו חושב מהר ואני חושב שהוא יתחזק אצלנו מבחינת קצב המשחק והפיזיות", אמר עליו גווארדיולה, "הוא באמת שחקן טוב, יש לו יכולת אישית וכאשר הוא הגיע אלינו הוא הרשים עם התנועה עם הכדור במגרש".

דה רוסי החדש: קשר איטליה ג'אקומו פטיקנטי

הקשר האחורי של רומא, שאהד אותה מילדותו וגם העריץ את סרחיו בוסקטס מברצלונה, נחשב למנהיג של נבחרת איטליה אחרי ששימש כקפטן בכל השנתונים ובולט לא רק בתיקולים, בסיבולת הגבוהה, משחק הראש (גובהו 1.86 מטר) והעבודה הבלתי נלאית, אלא גם בחכמת המשחק והיכולת לארגן התקפות מאחור.

היכולת אותה הפגין גררה השוואות עם כוכב העבר של רומא דניאלה דה רוסי. אביו של דה רוסי, אלברטו, גם אימן את פטיקנטי בקבוצת הנוער של רומא וה'גארדיאן' בחר בו לאחד מ-60 הכישרונות הצעירים המבטיחים בעולם.

הקשר הניגרי שבמילאן כבר מכירים 

קפטן הנוער של מילאן רק בן 18, אבל כבר שיחק בקבוצה הראשונה. מדובר בוויקטור אלטו, קשר אחורי בעל יכולת מגוונת ומסירות מדויקות (בעיקר לעומק), תכונות אותן מנצל מאמן הנוער של הרוסונרי, איגנציו אבאטה, על מנת להציב אותו כשחקן המשחק מרחבה לרחבה ואשר בולט גם בהתקפה.

בנוסף לראיית המשחק המשובחת, חילוצי הכדור והעבודה ההגנתית, אלטו שמסוגל לשחק בשני האגפים וגם במרכז, מציג גם שליטה בכדור, מהירות ובעיטה טובה בשתי הרגליים. הוא החל את דרכו בפרינס קאזים מלאגוס והגיע לצפון איטליה בגיל 13. כיום הוא נחשב לאחד הכישרונות הצעירים הבולטים באירופה, ובניגריה משווים בינו לבין כוכבי עבר כמו ג'ון אובי מיקל, סאנדיי אוליסה ומוטיו אדפוג'ו. מונאקו כבר התעניינה בו, אבל עורך דינו טד דימבולה, המייצג גם את רפאל ליאאו, דאג לו לחוזה במילאן עד 2025 ונראה שערכו יעלה לאחר המונדיאליטו.

די מריה האקוודורי בן ה-16

היהלום של הנבחרת הדרום אמריקאית בן ה-16, קנדרי פאהס, משחק כבר שלושה חודשים בקבוצה הבוגרת של אינדפנדיינטה דל ואייה וישחק החל מ-2025 בצ'לסי (יוכל לעבור לאנגליה רק כשיהיה בן 18). הבלוז הקדימו במרוץ להחתמתו את בורוסיה דורטמונד ומנצ'סטר יונייטד וצפויים לשלם עבורו כ-20 מיליון אירו.

פאהס, יליד גוואיאקיל והבכור מבין ארבעה אחים (הוריו גרושים), מכונה די מריה האקוודורי מאז שהיה ילד בשל מנהגו לכדרר ולבעוט ברגל שמאל כמו הכוכב הארגנטינאי. הוא החל לשחק בגיל חמש באקדמיה של אלפרו מורנו ובהמשך לבש את מדי קבוצות הנוער של ברצלונה (האקוודורית), אמלק ופטריה לפני שהגיע לקבוצתו הנוכחית.

ב-2022 הדהים עם שערים עוצרי נשימה כשנבחר למצטיין בטורניר באוסטריה בו השתתפה קבוצתו ובפברואר האחרון הפך לכוכש הצעיר ביותר בתולדות הליגה בארצו. לאחר מכן נעדר מאליפות דרום אמריקה עד גיל 20 לצורך התאקלמות בבוגרים של אינדפנדיינטה דל ואייה, אבל ככוכב הנבחרת עד גיל 17 (כבש שלושה שערים ובישל 6 ב-10 הופעות) יופיע הפעם במונדיאליטו.

הכדרור המסחרר והשערים שהוא כובש אחרי דהירה עם הכדור הצמוד לרגלו הפכו לסימן ההיכר של פאהס, שבשל כך זכה להשוואות עם מסי ומראדונה. העולם כולו למד להכירו לפני כחודש, בקופה אמריקה עד גיל 17 בו סיימה אקוודור שלישית אחרי ברזיל וארגנטינה ובארצו דווח שהוא עשוי לקבל זימון בקרוב גם לנבחרת הבוגרת.

בנוסף למסירות המדויקותשל פאהס, גם ראיית המשחק המשובחת וההרגל לחפש את השער בכל הזדמנות מרשימים. מאמנו באינדפנדיינטה דל ואייה, מרטין אנסלמי, הסביר את ההצלחה שלו בתעוזה הרבה המאפיינת אותו: "למרות גילו הצעיר, בכלל לא אכפת לו מי ניצב מולו. הכבוד שהוא מקבל זה דבר לא נורמלי. הוא רץ במגרש, חוטף כדורים וגם מציג אינטליגנציה. את כל ההוראות הטקטיות שהוא מקבל הוא ממלא בצורה מושלמת".

אז נכון, פאהס עדיין לא שחקן מושלם. גובהו ממוצע (1.77 מטר), הוא לא פיזי, מאבד לפעמים כדורים וגם ביצע עבירות שגרמו לו לספוג כרטיסים מיותרים, אבל לנוכח גילו הצעיר סביר להניח שלאחר שיתנסה ברמה הבינלאומית הגבוהה, הוא ילמד לתקן את הנקודות הטעונות שיפור במשחקו ואז יהפוך לכוכב עולמי.

הקשר האנגלי שישראל חטפה ממנו ולמפארד הובך בגללו

נבחרת ישראל כבר מכירה היטב את קרני צ'וקוואמקה הגבוה (1.87 מטר) בעל השליטה בכדור וכוח הפריצה המרשים אחרי שספגה ממנו בגמר היורו בשנה שעברה, וכנראה שעכשיו העולם כולו ילמד להכיר. השחקן שעבר מאסטון וילה לצ'לסי בשנה שעברה תמורת 20 מיליון ליש"ט הבקיע שלושה שערים באליפות אירופה עד גיל 19, בה זכו האנגלים.

העונה צ'וקוואמקה קיבל מעט דקות משחק בצ'לסי, מה שהוביל לפרסום ידיעות בתקשורת לגבי עתידו, בעיקר לגבי האפשרות שישוב לאקסית. המנג'ר פרנק למפרד ספג לאחרונה ביקורות מהאוהדים על החלטתו להשאירו מחוץ לסגל וגם התרגז על עיתונאי שהפנה אליו שאלה בנושא.

במקביל דווח שצ'וקוואמקה עשוי לעזוב גם את הנבחרת האנגלית ולהעדיף לשחק בעתיד בבוגרת של אוסטריה, בה הוא רשאי לשחק (נולד בה להורים ניגרים שעברו לאחר מכן לאנגליה). למרות זאת, מאמנו בנבחרת, איאן פוסטר, מבהיר עד כמה הוא חשוב לאנגלים: "קרני באמת בחור נחמד וצנוע מאוד, הוא שחקן קבוצתי שפורח אצלנו, כי הנבחרת מאפשרת לו להפיק מעצמו את המיטב. הוא שחקן מרגש ומעניין שהראה את האיכויות שלו ואנחנו מקווים שימשיך לבוגרים".

כבר חגג על חשבון ישראל. קרני צ'וקוואמקה (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)כבר חגג על חשבון ישראל. קרני צ'וקוואמקה (Photo by Seb Day - UEFA via Sportsfile)

טילים מסוכנים מעיראק

"האריות הצעירים ממסופוטמיה" לא נחשבים אמנם למועמדים לזכייה, אבל היריבות לא יוכלו להרגיש רגועות כאשר השופטים ישרקו לבעיטות חופשיות לזכותם סמוך לרחבה. הסיבה: רגלו של הקפטן עבדול ראזק קאסים נחשבת לקטלנית במיוחד והוא הבקיע בקריירה הקצרה שלו לא מעט שערים, בעיקר בבעיטות מרחוק.

קאסים מאל שורטה בולט בזכות השיער המתולתל, משחק כקשר אחורי ונחשב למנהיג של העיראקים. הוא לא רק מבצע את עיקר העבודה ההגנתית במרכז השדה ומוביל את ההתקפות, הוא גם הראשון שניגש לעמדת הראיונות בסיום המשחקים. באליפות אסיה במרץ 2023, בה הגיעו העיראקים לגמר והפסידו 1:0 לאוזבקיסטן, קאסים כבש את הפנדל האחרון בניצחון 3:5 בדו קרב מהנקודה הלבנה (אחרי 2:2 בתום 120 דקות) על יפן בחצי הגמר.

קאסים גם בלט לאחרונה במשחקי ההכנה כאשר עיראק סיימה ב-1:1 עם הנוער של ברזיל וניצחה 1:3 את הקבוצה הצעירה (עד גיל 21) של בטיס ו-0:2 את גיברלטר במהלך מחנה אימונים בספרד.

ג'ורג' וואה הברזילאי

קווין סנטוס לופס דה מאשדו, או בקיצור קווין, חלוצה של פלמייראס, רשם כבר יותר מ-100 הופעות במדי קבוצתו (חתום בה עד 2026) ובהיעדרם של אנדריק ו-ויטור רוקה במונדיאליטו, הוא יקבל את ההזדמנות להפוך לאיש הבולט של ברזיל בחלק הקדמי. בינואר האחרון הוא הלהיב כשכבש חמישה שערים ובישל חמישה ב"קופיניה" (הגביע הקטן), טורניר הנוער המפורסם הנערך בברזיל מדי שנה, בו הוביל את הוורדאו (הירוקים) לזכייה וזכה להתעניינות מצידם של מועדונים גדולים באירופה כמו שחטאר דונייצק.

את הכינוי "וואה", על שמו של הליברי האגדי של מילאן, קיבל קווין אחרי שעבר לא מעט תלאות. בגיל 13 הוא איבד את אביו שהלך לעולמו, נדחה בהמשך על ידי מועדונים גדולים כמו קורינתיאנס ופורטוגזה, ונזרק גם מסאו פאולו, מאחר שהגיע למגרש ללא מגיני עצם. כשירד עד סוזאנו מהליגה השלישית, הוצב כבלם, אבל המאמן העביר אותו להתקפה אחרי שהקבוצה נקלעה לפיגור. קווין הלהיב כשכבש אחרי שהקפיץ כדור מעל השומר שלו ובתגובה החלו לכנותו כמו החלוץ שכיכב בשנות ה-90.

קווין יככב בהיעדרו של אנדריק? (רויטרס)קווין יככב בהיעדרו של אנדריק? (רויטרס)

בארגנטינה ינסה קווין לנצל את כוח הפריצה האדיר, יכולת הכיבוש והשליטה בכדור כדי להשיג חוזה באירופה. פלמייראס, מצידה, מקווה להעשיר בזכותו את קופת המועדון בסכום שינוע בסביבות 30 מיליון אירו.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */