"חשבתי שזה פיגוע": הרוג באירוע דליפת גז בפיצרייה בב"ש

עוד 17 בני אדם נפגעו ופונו סורוקה כאשר הם סובלים מקשיי נשימה • בעל עסק במתחם סיפר: "ראיתי אנשים נופלים על הרצפה אחד אחרי השני - זה היה מאוד מפחיד"

זירת דליפת הגז בבאר שבע. צילום: דודו גרינשפן

נקבע מותו של הפצוע אנוש היום (חמישי) מדליפת גז חמורה בפיצרייה "פיצה מחמצת" שברחוב קק"ל בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה 18 נפגעים משאיפת החומר. גבר כבן 60 במצב אנוש תוך פעולות החייאה שכאמור לא צלחו, שניים אושפזו, 4 מטופלים נמצאים בחדר המיון, נפגע אחד הועבר לטיפול בביה"ח שמיר אסף הרופא. היתר שוחחרו לביתם. 

מפקד כבאות והצלה תחנת באר שבע החל מייד בתחילת האירוע בחקירה מקיפה בזירה בכדי לאמת כי אכן מדובר בדליפת גז. טפסר משנה משה עמר מסר: "במהלך החקירה התגלה כי לא מדובר בדליפת גז אלא בהרעלת CO (פחמן דו חמצני). הרעלת פחמן דו חמצני נגרמת משאיפת עשן ומכיוון שהפחמן הדו חמצני חסר צבע וריח קשה מאוד להבחין בו, הוא קטלני ומסוכן ביותר.

אליה טובול, חובש וראש סניף באר שבע באיחוד הצלה שטיפל בנפגעים סיפר: "כשהגעתי למקום מצאתי מספר אנשי רפואה, חלקם מתנדבי איחוד הצלה, שהיו במהלך פעולות החייאה על גבר בבית עסק בעיר. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקתי להם סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו לבית החולים סורוקה כאשר הם סובלים מקשיי נשימה".

הרוג בעקבות דליפת גז בפיצרייה בבאר שבע | צילום: יניב זוהר

סוג החומר והמקור

דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום: "במוקד התקבלו מספר קריאות על אזרחים שאינם חשים בטוב ברחוב קק"ל בבאר שבע (בפיצריה) בעקבות דליפה של חומר שאינו ידוע (ע"פ הקריאות).

"צוותי כיבוי והצלה מתחנת באר שבע יחד עם היחידה לחומרים מסוכנים של התחנה הוזנקו למקום האירוע. מפקד המשמרת רשף אריאל רווח שהגיע לזירת האירוע עם כלל הצוותים ביצע הערכת מצב ובתמונה ראשונית זיהה מספר נפגעים במקום ודליפה של חומר שאינו ידוע.

מהמקום פונו עשרה פצועים, בהם אחד אנוש, צילום: דודו גרינשפן

"לוחמי האש החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת המקור שלו". 

מפקד המשמרת רשף אריאל רווח מסר: "מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה.

"לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה".

פטריק, בעל עסק במתחם סיפר: "עמדתי בכניסה לחנות וראיתי פתאום אנשים רצים, שמעתי צעקות. לא הבנתי מה קרה - חשבתי אולי זה פיגוע. פתאום ראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אחד אחרי השני. זה היה מאוד מפחיד".

כמו כן, העסקים הצמודים נסגרו עקב חשש לנפגעים נוספים. אחד העובדים של השווארמיה הסמוכה סיפר כשמסכת קורונה על פניו: "אני לא רוצה לסכן את עצמי, לפני כן היה פה ריח חזק מאוד של חומר".

אליס, עדת ראייה: "אחד העובדים שלי בא אליי ואמר שיש משהו חריג, נראה כמו פיגוע. הגעתי וראיתי צוות מדא שעושה החייאה". שי רימון, עד ראייה נוסף הוסיף: "ראיתי מישהו ברצפה. בהתחלה לא הבנו מה קרה. כשראינו את הכוחות הבנתי שיש דליפת גז".

רפי, עד ראייה נוסף, סיפר: "ראיתי אמבולנס, הסתכלתי על הפיצה וראיתי שעושים החייאה לימשהו. שאלתי את אשתי אם קרה משהו, פתאום ראיתי שגוררים מישהו החוצה. פתאום הגיעו אמבולנסים ומד"א. לא הבנתי מה קרה, אמרו שיש דליפת גז. לא חשבתי שזה פיגוע. חששתי שיקרה פיצוץ והכל יידלק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר