קוויאר. צילום: iStock

טבעונים? כך תכינו בקלות תחליף קוויאר איכותי - ובזול

יועצת קולינרית אמריקנית הציגה לעוקביה כיצד להכין את המאכל היוקרתי עם חומרים אחרים, שיורידו משמעותית את עלויות המנה המקורית • צפו – ועשו זאת בעצמכם

אוהבים קוויאר, אבל לא קונים את המאכל בגלל מחירו המופרז או בגלל שהפכתם לטבעונים? לדברי מומחית קולינריה אמריקנית, כך תוכלו להכין גרסה טבעונית של המנה היוקרתית – ובמחיר זול יותר באופן משמעותי מהדבר האמיתי.

בסרטון שפרסמה ביוטיוב, נראית המומחית, לקסי שמה, יוצאת לסופרמרקט עם בת זוגה כדי לרכוש את המצרכים הדרושים להן: עלי אצות, זרעי צ'יה, ג'ינג'ר טחון, קרקרים בטעם רוזמרין ובגט (כדי למרוח עליהם את תחליף הקוויאר). כל המוצרים הללו עלו להן 26.15 דולרים (כ-95 שקלים) בלבד.

כך השתיים החלו בהכנת המנה: הן הקציפו בקערה רבע כוס סויה, כוס אחת של מים וחצי כפית ג'ינג'ר. אל החומר המוקצף הן הוסיפו פירורים של דפי אצות, אותם פוררו עם אצבעותיהן, עד שהם שהפכו לנימוחים ככל האפשר. לאחר מכן, הסבירו, מוסיפים לקערה ארבע כפות זרעי צ'יה ומניחים אותה בצד למשך שעה-שעתיים, עד שהזרעים סופגים את הנוזל.

בזמן המנוחה, השתיים הכינו גרסה טבעונית של קרם פרש, אותו יאכלו בהמשך עם הקוויאר. לאחר מכן, הן מרחו את שני המטעמים על הקרקרים והבגט שקנו.

כך תכינו את הקרם פרש: הן השרו אגוזי קשיו טריים למשך 30 דקות ולאחר מכן השתמשו בכוס אחת מהאגוזים, בחצי כוס מים, ברבע כוס ליים טרי ובחצי כפית מלח - טחנו בבלנדר את האגוזים הרכים, תוך שהן מוסיפות גם את מיץ הליים ואת המלח. הן הוסיפו באיטיות את המים, תחילה הן השתמשו ברבע כף. לאחר מכן מזגו לאט לאט את כל המים לתערובת, עד שהפכה קרמית.

לאחר שטעמו את המאכל שהכינו, הן ציינו כי למנה יש בדיוק את אותו הטעם שיש לקוויאר, ופרגנו לעצמן בכך שהעניקו ליצירה הקולינרית שלהן ציון 10 מתוך 10. שיהיה בתיאבון!

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Lexy (@toadcherry)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו