עשו בעצמכם: חדר ארונות בעלות של ארון אחד

חדר ארונות לא חייב להיות יקר • אם אתם מוכנים להתרוצץ בקטנה, תוכלו לתכנן אחד נוח, יפה למראה ובעלויות שפויות

מערכת אחסון פתוחה שמשלבת קיפול, תליה ואחסון במגירות, elvarli איקאה. צילום: inter ikea systems

כשאומרים חדר ארונות הראש מתפנה מיד לחישובי עלויות שיכולים להגיע ל-40 אלף שקלים, ואז לרוב אנחנו יורדים מהרעיון. אבל עם קצת חשיבה יצירתית ותכנון מקדים אפשר פשוט ליצור חדר כזה ממש בעצמכם, אם תהיו מוכנים להפרד מכמה מיתוסים שלדעתנו פחות מוצדקים. הנה המתכון.

התייחסו לחדר הארונות כארון

אם תתייחסו לחדר הארונות כארון, תוכלו לוותר כמעט על כל הדלתות שחדר כזה דורש. לשים ארון בתוך חדר ארונות? נשמע לכם הגיוני? אז נכון, אפשר לשלב ארון אחד לאחסון שמיכות או כל מיני דברים גדולים שעושים בלגן בעיניים, אבל חוץ מזה, אין שום סיבה להשתמש בדלתות. זאת נקודת מוצא שתחסוך לכם נתח משמעותי מהעלויות. אם בחרתם להפוך את הממ"ד, לדוגמה, לחדר ארונות, יש להשאיר את אזור החלון פנוי, למקרה שנזדקק לו, אבל ביומיום, עליו להיות סגור על בריח, כדי למנוע כניסה של לכלוך. אם אתם מתכננים חדר ארונות מאפס שאינו הממ"ד, מומלץ לתכננו ללא חלון כלל.

יחידת קיר פתוחה, רחבה שמשלבת שלל פתרונות תליה, איקאה, צילום: inter ikea systems

תכננו לפי מודולים

לא משנה היכן בחרתם לרכוש את האבזור לחדר הארונות, חשוב לוודא שהאלמנטים השונים מגיעים במידות קבועות, כדי שתוכלו לשחק איתן על הנייר ולהבין מה יכול להיכנס והיכן בדיוק. 

הדמיה

אנחנו מצאנו במהלך התחקיר אפליקציה מובנית באתר של איקאה שמאפשרת לכם לבחור את הפריטים ולהציב אותם בחלל שאותו אתם רוצים לאבזר. כך ממש ניתן לראות כיצד יתקבלו הדברים בסוף. זה לא חובה, אבל אם יש, אז זה פשוט הופך את כל התהליך לנוח, מוחשי ומדויק יותר.

 קיפול או תלייה

בגדול, שווה לכם לאמץ את רעיון התלייה – הוא מאורגן יותר, מאפשר התמצאות טובה יותר ומבטיח לשמור על הסדר ועל הבדים ישרים מקמטים. וכשאנחנו אומרים תלייה אנחנו מתכוונים גם לחולצות הטריקו הקצרות. כשתנסו את זה תתקשו לחשוב איך פעם קפלתם את הבגדים אבל אם אתם מתעקשים על קיפול, לא נעצור אתכם, ותמיד אפשר לשלב בין השניים.

פתרונות מידוף שהותאמו לצרכי המשפחה, ללא דלתות, תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם

תכנון פתרונות התלייה  

חלקו את הקיר לשלושה חלקים: בחלקו העליון התקינו מוט מתכת במידות מקצה לקצה. על המוט הזה תתלו מעילים וז'קטים. מתחתיו, במרחק שיאפשר תלייה מלאה של המעילים, התקינו מוט נוסף, עליו תתלו בגדים – מכנסיים, חולצות, שמלות ועוד. אפשר לתלות מוט אחד ארוך, או לחלק לשני מוטות כדי להבטיח כושר נשיאה רב יותר. זה מוט שניתן להזמין עבור כמה עשרות שקלים אצל מסגר, ולהוסיף עוד סכום דומה לאיש שיפוצים שיתקין עבורכם, אם לא ניחנתם בחוש טכני מפותח.

מתחת לשני המוטות אפשר למקם יחידות של שתי מגירות, להצמיד יחידה ליחידה ויחד ליצור קיר שלאורכו מספר יחידות עם מגירות לאחסון נעליים, מצעים או כל דבר נוסף.

תכנון פתרונות קיפול

תכנון ארון על אחת מצלעות החדר הוא תמיד אפשרי, אלא שאם אנחנו בעניין של לקבל את אותה התוצאה בעלויות יותר מאפשרות, ניתן למקם בצמוד לקיר, מערך פתוח של מידוף שמאפשר להניח בגדים מקופלים.

פריטים שדורשים מחסה

על קיר נוסף מקמו שידת מגירות או שתיים, צמודות זו לזו, תלוי כמה מקום יש לכם. בשידה הזאת אחסנו לבנים ופריטים אישיים שחשוב שיהיו סגורים. 

תיקים, משקפי שמש ונוספים

על הקיר הרביעי תלו מדפים לכל אורכו. על המדפים אפשר לקפל בגדים אם תרצו, או להניח תיקים, משקפי שמש, תכשירים כמו קרם הגנה, כובעים ועוד ועוד. בין מדף למדף ניתן למקם פס תאורה.

ניתן לשלב מערכת של שתי מגירות או מערכת גדולה יותר של 4 מגירות, איקאה, צילום: inter ikea systems

ספסל התארגנות

אם החלל מאפשר לכם, מומלץ להניח במרכזו ספסל או הדום, כך תוכלו לשבת בנוחות, לנעול או לחלוץ את הנעליים. חוץ מהתמורה הפונקציונאלית, מדובר בתוספת מלאת חן שתוסיף ערך עיצובי נוסף למראה הכללי.

חדר ממוצע, שתואם את המרכיבים באייטם הזה, ינוע בין 2,000-5,000 שקלים, אם תרכשו את הפריטים ברשתות השיווק הגדולות או בחנויות ייעודיות בדרום תל אביב או בחנויות לפרזול וחומרי בניין שממוקמות בכל עיר. חדר כזה כמובן יכול לעלות פחות, או יותר, בהתאמה למה שתבחרו, אבל בתקציב המוגדר כאן, תוכלו לארגן לעצמכם חדר ארונות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר