ממש אוטוטו, בסוף החודש, ייצא לדרך טורניר הרולאן גארוס בפריז, אך זה יקרה בלי הכוכב הגדול של הטורניר, רפאל נדאל, שאמר הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים שהוא לא ישתתף בטורניר ויותר מכך, הוא הוסיף "2024 תהיה השנה האחרונה שלי בקריירה".
לראשונה אחרי 18 שנים האלוף הנצחי של רולאן גארוס לא יהיה שם. "השור ממאיורקה", שפצוע ולא שיחק כלל מאז ינואר האחרון, אמר לא יצליח להחלים בזמן והטורניר בפריז, בו זכה 14 פעמים בקריירה, הוא היחיד מבין ארבעת טורנירי הגרנד סלאם שהספרדי לא פספס מאז 2005.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(צילום: REUTERS/Enrique Calvo)
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
כבר לא יניף השנה את הגביע בפריז. נדאל
(צילום: AFP)
"הפציעה לא מאפשרת לי לחזור לשחק כרגע", אמר נדאל במסיבת העיתונאים, "אתם בטח מבינים כמה זה קשה בשבילי לפספס את רולאן גארוס. אין לי כוונות לחזור בחודשים הקרובים לשחק. אני חושב ש-2024 תהיה השנה האחרונה שלי בקריירה".
בסרטון שפירסם ברשתות החברתיות בחודש שעבר אמר נדאל: "השבועות והחודשים האחרונים היו קשים. כפי שכולם יודעים, עברתי פציעה משמעותית באוסטרליה. בתחילה הייתי אמור להיעדר בין חודש לחודש וחצי, אבל המציאות היא שאני כבר בשבוע ה-14 והמצב הוא לא כמצופה. עדיין לא החלמתי מהפציעה, ואני לא יכול לעבוד על ההיבטים הדרושים כדי להתחרות. החלטנו לנסות טיפול אחר, וכרגע אין לי לוח זמנים לחזרה".
מלבד נדאל, נראה שגם המדורגת 1 בעולם ואלופת רולאן גארוס המכהנת, איגה שוויונטק, תחמיץ את הטורניר. שוויונטק פרשה בשל פציעה בברך ימין במשחק רבע הגמר שלה אתמול מול אלנה ריבאקינה הקזחית (2:6, 7:6, 2:2) ולא ברור אם תהיה כשירה בעוד 10 ימים לסיבוב הראשון בפריז.
3 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
שוויונטק כואבת, רגע אחרי הפרישה ברבע הגמר ברומא
(צילום: REUTERS/Aleksandra Szmigiel)
הפרישה של הפולנייה סיימה עבורה 14 ניצחונות רצופים בטורניר רומא, בו זכתה בשנתיים האחרונות. "אף פעם לא כיף לנצח ככה", אמרה ריבאקינה בסיום. "ראיתי משהו קורה לאיגה בשובר השוויון של המערכה השנייה, כמעט בנקודה האחרונה, אבל לא ידעתי כמה זה רציני. ראיתי שבשני המשחקים הראשונים היא התחילה ממש אגרסיבי, אז הבנתי שהיא לא באמת יכולה לזוז כל כך הרבה".
פורסם לראשונה: 07:22, 18.05.23