דנבר לא הובילה בסדרה בגמר המערב מאז 1978, עד שהלילה (בין שלישי לרביעי) היא עלתה ל-0:1 בסדרה נגד הלייקרס עם 126:132 ששמר על מאזן הבית שלה בפלייאוף מושלם (0:7), כאשר ניקולה יוקיץ' שוב כיכב עם טריפל דאבל מהדהד של 34 נקודות, 21 ריבאונדים ו-14 אסיסטים.
כוכב דנבר הוא היחיד בהיסטוריה שרשם לפחות 30 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בשני משחקי פלייאוף. בנוסף, יוקיץ' הוא אחד מארבעה שחקנים עם חמישה טריפל דאבלים לפחות בפלייאוף, כשהאחרים הם לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק ואוסקר רוברטסון.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס רואה את יוקיץ' קולע
ג'יימס רואה את יוקיץ' קולע
ג'יימס רואה את יוקיץ' קולע
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)
3 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
עוד הופעה דומיננטית שלו. יוקיץ'
(צילום: AP Photo/David Zalubowski)
הנאגטס שלטו בריבאונד (30:47) והובילו כבר ב-21 נקודות, אבל אנתוני דיוויס (40 נקודות, 10 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-2 חסימות) אוסטין ריבס (23 נקודות, 11 מתוכן ברבע האחרון) ורוי האצ'ימורה (17 נקודות) נגסו בפיגור עד למצב שההפרש קוזז לשלוש נקודות בלבד ברבע הרביעי. לצערה של הקבוצה של דרווין האם, זה לא הספיק מול הופעת ענק כזו של יוקיץ', שקיבל עזרה מג'מאל מארי שהוסיף 31 נקודות. האחרון עקף הלילה את כרמלו אנתוני בדרך למקום השלישי בטבלת קלעי כל הזמנים של הנאגטס בפלייאוף.
"לקח לנו מחצית להיכנס למשחק, ועל זה הוא הוכרע", אמר בסיום ג'יימס שבעצמו היה רחוק אסיסט אחד מטריפל דאבל עם 26 נקודות, 12 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. "הם נתנו לנו אגרוף מההתחלה. במחצית הראשונה מספר הריבאונדים שלהם בהתקפה היה גדול יותר ממספר הריבאונדים שלנו בסך הכל. זה מוביל לנקודות מהזדמנות שנייה ומתפרצות. הם קבעו את הטון ב-24 הדקות הראשונות ואנחנו רדפנו אחריהם ב-24 הדקות הבאות. ההפרש לא משנה, הפסד זה הפסד".
קנטביוס קולדוול פופ, ששיחק בלייקרס במפגש בין הקבוצות בגמר המערב של עונת הבועה (2020) והפעם תרם 21 נקודות לנאגטס, נשאל על יוקיץ' ולברון, וענה: "אני מרגיש שההבדל היחיד ביניהם הוא שלברון יכול לקפוץ גבוה יותר מיוקיץ'". כוכב דנבר אמר על ההשוואה: "להיות מושווה לאחד הטובים, או הטוב אי פעם, זה מדהים. אני לא חושב שהמשחק שלנו דומה, כל אחד מאיתנו משפיע אחרת".
3 צפייה בגלריה
אוהד דנבר
אוהד דנבר
מושלמים בבית בפלייאוף. אוהד דנבר
(צילום: AP Photo/Jack Dempsey)
בארבעה מתוך חמשת הביקורים של דנבר בגמר המערב היא פגשה את לייקרס. הנאגטס תמיד היו בצד המפסיד בסדרה, אך ניצחון ביתי נוסף במשחק 2 שיתקיים ביום חמישי בלילה יהיה צעד גדול מאוד בדרך לשבירת הסטטיסטיקה העגומה.