שיחת קשה בין שר התרבות והספורט מיקי זוהר ליו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: ל-ynet נודע כי בתום מסיבת העיתונאים שקיים אתמול (שלישי), שבמהלכה הודיע פונטי כי אליפות העולם 2024 לא תתקיים בישראל, מאחר ש"הערבויות הכספיות מהמדינה לא מספיקות", החליט השר זוהר ליזום שיחה שבמהלכה הביע את מורת רוחו מהאופן שבו החליט האיגוד להציף את ההחלטה הדרמטית.
"איתי לא מדברים דרך התקשורת", אמר זוהר לפונטי. "כל מי שמעוניין בתקציב צריך להעביר פנייה מסודרת בהתאם לחוק וכל נושא ייבחן לגופו". גורם במשרד התרבות והספורט הוסיף: "מדובר בשיחה שפונטי לא ישכח כל כך מהר".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"נשמח לקבל פנייה מסודרת מאיגוד הג'ודו". השר זוהר
(צילום: אמיל סלמן)
זוהר עצמו אמר בתגובה לפרסום: "המדיניות שלי מאוד ברורה בנושא. אני מעוניין להביא לישראל כמה שיותר תחרויות גדולות ואיכותיות, כדי להציג את ישראל בעולם באופן חיובי, ולכן גם שילשתי את התקציב לאירוח תחרויות בינלאומיות בישראל. אך לכל הליך כזה יש דרך והוא חייב להיעשות בהתאם לנוהל המקובל.
"מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב שמדברים איתי דרך התקשורת, ושהניסיון שלי בעולם הספורט בפרט ובפוליטיקה בכלל הקנה לי את הכלים להתמודד עם ספינים כאלה ואחרים. כמובן שנשמח לקבל מאיגוד הג'ודו בקשה רשמית ומסודרת יחד עם כל הנתונים המפורטים, ומשם נוכל להכריע בסוגייה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים איגוד הג'ודו משה פונטי
מסיבת עיתונאים איגוד הג'ודו משה פונטי
"זה היה יכול להיות הדבר הגדול הבא, אבל זה כנראה לא יקרה". פונטי
(צילום: יאיר שגיא)
כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים, אמר פונטי כי "מריוס ויזר (נשיא איגוד הג'ודו העולמי) אישר לנו לארח את אליפות העולם ב-2024, אך לצערי נאלצתי לוותר מאחר שהערבויות הכספיות מהמדינה לא מספיקות. ויזר לא מוותר לי, הוא מעריך את הג'ודו הישראלי ויודע עד כמה אנחנו אוהבים לארח אירועים כאלה, אך בצער גדול מאוד לא נוכל לארח את האירוע. זה היה יכול להיות הדבר הגדול הבא, אבל זה כנראה לא יקרה.
"אליפות עולם דורשת סכומים מסוימים, בסביבות 50 מיליון שקל", המשיך פונטי. "אני יודע להביא 10 מיליון, אבל עדיין חסרים 40 מיליון שקל וחבל שזה לא יקרה. אני מבין שיהיה קשה מאוד להשיג את הסכומים האלה. אולי יהיו בשורות טובות יותר אחרי שאפגש עם ראש הממשלה, זה יהיה אירוע מטורף אם הוא ייערך בישראל".
מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה הוסיף לדברי פונטי: "מדינת ישראל חייבת לענף הג'ודו, הראשון שפרץ את הדרך למדליות האולימפיות הראשונות ומספק את ההישגים הגדולים ביותר בספורט בישראלי. זה משהו שהמדינה יכולה לתת אחרי כל ההישגים".
ממשרד התרבות והספורט נמסר: "אנשי איגוד הג'ודו מצויים בקשר כמעט יומיומי עם אנשי המשרד ועם המנכ"ל וקיבלו פתרונות ללא מעט בעיות שעלו בתקופה האחרונה. עד רגע זה לא נעשתה פנייה מסודרת ממי מהגורמים מהאיגוד".
את תגובתו של פונטי לא ניתן היה להשיג.