חגיגות האליפות של מכבי חיפה בכרמל
(צילום: איתן גליקמן)
מכבי חיפה חוגגת את האליפות השלישית ברציפות, אך מתחת לפני השטח הירוקים כבר נמצאים עמוק בהכנות לעונה הבאה. לכולם ברור שאין יותר מדי זמן והקבוצה חייבת לגבש את הסגל כמה שיותר מהר אם היא חולמת לשחזר את העונה האחרונה שהייתה פנומנלית - עם זכייה באליפות במקביל להשתתפות בליגת האלופות, דבר שאף קבוצה ישראלית לא עשתה עד כה.
מכבי חיפה אלופה בפעם השלישית ברציפות - כתבות נוספות
בחיפה אומרים: "תנו זמן לחגוג ואחר כך נתעסק בעונה הבאה", אך המנהל המקצועי גל אלברמן כבר התחיל לעבוד עליה. הוא היה בפגישות בחו"ל ובוחן אופציות למאמן זר במקומו של ברק בכר. נראה כי ההודעה על העזיבה הרשמית של המאמן לכוכב האדום בלגרד נדחתה מאמש רק כדי לא להסיט את תשומת הלב מהחגיגות לפרידה ממי שהביא למועדון שלוש אליפויות רצופות. לכולם ברור שחיפה תעבור מהפכה - לכן זה אולי הזמן לעשות סדר ולבחון כיצד ייראו הירוקים בעונה הבאה.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
לא בטוח שכולם יהיו פה בעונה הבאה
(צילום: עוז מועלם)

שאלת המאמן

ברק בכר עוזב לכוכב האדום ונותר לחכות להודעה הרשמית. שמו של רן בן-שמעון הוזכר, אך הירוקים הורידו אותו מהר מאוד מסדר היום ונראה כי ליעקב שחר קשה לשכוח את הסירוב של רב"ש להגיע לחיפה בעבר.
לאלופה אין יותר מדי אופציות, ומאמן ישראלי לא על הפרק כרגע. נראה כי מאמן זר יגיע לקבוצה, כאשר אלברמן בחן מספר מועמדים מסרביה אבל שומר את הקלפים קרוב לחזה. הצוות של בכר, הכולל את עוזרו גיא צרפתי, מאמן הכושר גיא ויזינגר והאנליסטים יעזוב יחד איתו. רק מאמן הכושר דרור שמשון יישאר במערכת.

מי מהכוכבים נשאר ומי צפוי לעזוב?

שחקן העונה ומלך השערים עומר אצילי מחזיק בחוזה לעוד שלוש עונות, כמוהו גם דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי, דין דוד ושון גולדברג, אך בכדורגל למדנו שהצעה מפתה מעבר לים יכולה לטרוף את הקלפים מהר מאוד. נכון שאצילי לא מכוון לחו"ל אחרי פרק לא מוצלח בעבר בספרד, אך חזיזה ואבו פאני דווקא כן - והצעה כזו יכולה לקסום להם.
דיא סבע עשוי לעזוב לטורקיה או לאיחוד האמירויות בסיום העונה אם יקבל הצעה. החלוץ מאוד נהנה בחיפה, אך רוצה לשחק איפה שהכסף הגדול נמצא. אם סוכניו יצליחו לסדר לו הצעה שכזו, הוא לא יהיה בחיפה בעונה הבאה.
השוער ג'וש כהן מתנדנד, אך נראה שאחרי שלוש עונות בירוק הוא בדרך החוצה ובחיפה כבר בוחנים את אופציית השוער היהודי ניית'ן בקסטר ששייך לצ'לסי. רועי משפתי, השוער השני, מעורר עניין בלא מעט קבוצות ועשוי לעזוב.
עבדולאי סק, שון גולדברג, פייר קורנו ודניאל סונדגרן ימשיכו, אלא אם יגיעו הצעות גבוהות. רמי גרשון הוכיח שיש לו מה למכור העונה, וצפוי לשחק את עונתו האחרונה בירוק ולאחר מכן לקבל תפקיד בצוות המקצועי.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
שחקן מכבי חיפה פרנצדי פיירו
ימשיך, למרות העונה הפושרת בזירה המקומית. פיירו
(עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
מתנדנד. כהן
(צילום: עוז מועלם)
החלוץ פרנצדי פיירו צפוי להמשיך אך לגביו ולגבי דילן בטובינסיקה המאמן החדש יקבל את ההחלטה אם להשאירם או לפנות מקום לזר אחרון בסגל. רז מאיר, ינון אליהו, בן שהר וגוני נאור צפויים לעזוב. סאן מנחם (שנפצע לאחרונה בראשו) ממתין להחלטת הרופאים, שכרגע לא מאשרים לו לחזור למגרשים.

איפה הקבוצה צריכה להתחזק

החלק הקדמי של הירוקים היווה בעיה העונה. נכון שלעומר אצילי הייתה עונה אדירה, אבל חיפה חייבת חלוץ אמיתי, אחד שמגיע להחתים כרטיס בכל משחק.
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
ההתקפה חייבת עוד אופציות חוץ ממנו. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
עם כל הכבוד לדוד ופיירו, לשניים היו הרבה מאוד נפילות ומשחקים שבהם נעלמו וחיפה הייתה חסרת אונים. צמד המגנים הירוקים קורנו וסונדגרן נהדרים, אך סבלו מפציעות וחיפה חייבת מגנים מחליפים ראויים. כרגע השמות של מאור קנדיל ואופיר דודזאדה ממכבי ת"א עלו כאופציות.
שוער זו עמדה קריטית שהירוקים שמים עליה דגש למקרה שכהן יעזוב, וחיפה בוחנת אופציות של שוער ישראלי בכיר נוסף, כאשר גם האקס עומרי גלזר, שכיכב העונה בבאר-שבע, הוא אופציה נהדרת.

השחקנים שסומנו

המטרה של אלברמן ברורה: להשתלט על הישראלים הכי בכירים בשוק. בראש הרשימה נמצא שחקן הכנף אושר דוידה מסטנדרד ליאז', אבל זה תלוי בעתידו של סבע. ברשימה של אלברמן נמצאים גם איתמר שבירו מעירוני קריית שמונה, גיא בדש מהפועל ירושלים ועומרי אלטמן שמככב העונה באא"ק לרנקה הקפריסאית. גם הקשר קני סייף שחווה עונה נהדרת בנפטצ'י באקו בין השמות שסומנו.
5 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
על הכוונת. אלטמן
(צילום: רויטרס )

מה מחכה לירוקים בדרך לליגת האלופות

אחרי שזכתה באליפות והעפילה לליגת האלופות באותה עונה, כעת למכבי חיפה יש אתגר חדש והוא להפוך לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה שנתיים ברציפות לשלב הבתים במפעל היוקרתי. לכולם ברור שזה הולך להיות לא פשוט בכלל.
בעונה החולפת הירוקים נהנו מהרחקת רוסיה מאופ"א והתזוזות גרמו לכך שחיפה התקדמה אוטומטית לסיבוב השני של המוקדמות. הפעם הקבוצה תיכנס למוקדמות כבר בסיבוב הראשון, דבר שמבהיר לשחקנים: גם הפעם החופשה תהיה קצרה מאוד, שבועיים לכל היותר. המשחק הראשון צפוי להיות כבר ב-11 או ב-12 ביולי.
העונה האירופית המוצלחת העלתה את הדירוג של הירוקים, וזה אומר שהם יהיו מדורגים בסיבוב הראשון ואולי גם בשני (אם לודוגורץ וקופנהאגן לא יזכו בתואר בליגות המקומיות). בסיבוב השלישי חיפה לא תהיה מדורגת בוודאות ותוכל לקבל יריבות חזקות בדמות דינמו זאגרב, יאנג בויז או אא"ק אתונה, אך אחרי ההצלחה בעונה החולפת אף קבוצה לא מפחידה את הירוקים.
פורסם לראשונה: 10:49, 16.05.23