שיפור דרמטי במצב החופים בארץ: כ94% מחופי ישראל נקיים

המשרד להגנת הסביבה פרסם את את הנתונים שמצביעים על שיפור משמעותי מהשנה שעברה • בין הרשויות עם החופים הנקיים ביותר על פי המדד: תל-אביב, עכו ואשדוד

חוף תל אביב. צילום: יהושע יוסף

המשרד להגנת הסביבה פרסם את נתוני מדד "חוף נקי", ולפיהם 93.94 אחוז מהחופים הפתוחים בישראל דורגו כנקיים או נקיים מאוד. זאת לעומת אחוז החופים הנקיים שנרשם באותה תקופה בשנה שעברה שעמד על 86 אחוז. כמו כן, מדובר בעלייה משמעותית מאוד אל מול המדד הקודם, שפורסם בחודש מרץ, אז אחוז החופים הנקיים או הנקיים מאוד עמד על 81.8 אחוז בלבד.

על פי נתוני המשרד, הרשויות עם החופים הנקיים ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן - נהריה, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, נתניה, תל אביב- יפו, בת ים, אשדוד ואשקלון. ניקיון החופים הוא באחריות הרשויות. מטרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה היא למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבין לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

חוף הים באשדוד, צילום: לירון מולדובן

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי וכן עיקר תקציבה, מופנה לתמיכה ברשויות החוף לניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה לניקיון החופים הפתוחים, שלפיהם 85 אחוז מהחופים יהיו נקיים במשך 70 אחוז מהשנה, במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל. במסגרת זו, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מבצעים מדידה של רמת הניקיון בחופים הפתוחים תוך יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים.

חוף תל אביב, צילום: יהושע יוסף

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "מדד חוף נקי של סוף חודש אפריל מצביע על שיפור הניקיון בחופים הפתוחים בהשוואה לחודש שעבר ולתקופה המקבילה אשתקד. שיתוף הפעולה של המשרד עם הרשויות המקומיות ממשיך להוכיח את עצמו, והמשרד ימשיך לתמוך ברשויות במטרה לשמור על מגמת השיפור. קורא לכולם להימנע מהגעה לחופים עם פלסטיק לשימוש חד פעמי, וכך נשמור על החופים של כולנו נקיים מפסולת לאחר הבילוי בחוף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר