שחקן הפוקר דויל ברונסון, ככל הנראה הדמות המזוהה ביותר עם המשחק בהיסטוריה, הלך הלילה (בין ראשון לשני) לעולמו בגיל 89 בלאס וגאס.
"בלב כבד אנחנו מודיעים על מותו של אבינו, דויל ברונסון", נכתב בהודעה מטעם המשפחה, "הוא היה אדם נוצרי אהוב, בעל, אבא וסבא. יהיה לנו עוד מה להגיד בימים הקרובים כשנכבד את המורשת שלו. נוח במשכבך בשלום".
3 צפייה בגלריה
דויל ברונסון
דויל ברונסון
אחד משבעה שחקנים שהוזמנו לשחק באליפות העולם בפוקר הראשונה. ברונסון
(צילום: AP Photo/Isaac Brekken, File)
3 צפייה בגלריה
דויל ברונסון
דויל ברונסון
היה ידוע בכובע הבוקרים שנהג לחבוש במהלך משחקים. ברונסון
(צילום: AP Photo/Joe Cavaretta)
ברונסון שכונה "טקסס דולי" והיה ידוע בכובע הבוקרים שנהג לחבוש במהלך משחקים, נחשב לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר, אם לא הכי משפיעה על המשחק הפופולרי אותו שיחק במשך עשרות שנים ממש כמעט עד ליומו האחרון. הוא זכה בשתי אליפויות עולם בשנות ה-70', לקח חלק בכל המשחקים הטלוויזיוניים בסכומים הגבוהים ביותר והשפיע על דורות של שחקנים שלמדו מהמשחק שלו ומטקסטים שכתב על המשחק.
ברונסון נולד בטקסס ב-1933 ונחשב בצעירותו לשחקן כדורסל מבטיח שאף זכה להתעניינות ב-NBA לפני שפציעה בברך חיסלה את חלומות הקריירה המקצוענית שלו. אחרי שעבד כמנהל בית ספר וכאיש מכירות, הוא גילה כי כישוריו במשחקי פוקר מכניסים לו הרבה יותר כסף, והחליט להפוך את משחק הקלפים לפרנסתו העיקרית.
בסוף שנות ה-60' השתקע ברונסון בלאס וגאס והשתייך לחבורת שחקני פוקר טקסנית שתרמה רבות לעלייה בפופולריות של הטקסס הולדם, לימים וריאציית הפוקר האהובה ביותר בעולם. ב-1970 ברונסון היה אחד משבעה שחקנים שהוזמנו לשחק באליפות העולם בפוקר הראשונה. הוא זכה פעמיים ברצף באליפות העולם בפוקר ב-1976 וב-1977. בשני המקרים היד המנצחת שלו הייתה 10-2 שמכונה מאז "היד של דויל ברונסון". בסך הכול הוא זכה בעשרה צמידים של סבב אליפות העולם (מקום שני בהיסטוריה).
ברונסון נהג לשחק במשחקי הקאש הגדולים ביותר בלאס וגאס והיה מהשחקנים הקבועים ב-Bobby's Room, חדר הפוקר במלון בלאג'יו שערך את המשחקים בסכומים הגבוהים ביותר בבירת ההימורים. שחקן הפוקר הישראלי, אלי אלעזרא, שניהל יחסי חברות קרובים עם ברונסון, מספר בספרו האוטוביוגרפי "אגדת פוקר" על המשחקים המשותפים שלהם במקום. בתחילת המילניום ברונסון היה מי שאירגן את משחקי הפוקר, אולי הגבוהים בהיסטוריה, שערכו חבורה של מקצועני פוקר מול איל הבנקים אנדי ביל. המשחקים הללו תועדו לספר "The Professor, The Banker & The Suicide King".
3 צפייה בגלריה
דויל ברונסון
דויל ברונסון
"גאה בזמן הממושך שהייתי במשחק". ברונסון
(צילום: AP Photo/Eric Jamison)
ב-1979 פרסם ברונסון את ספר האסטרטגיה Super/System שנחשב לאחד מהטקסטים המשפיעים ביותר בתולדות הפוקר – ושינה לגמרי את האופן שבו שחקנים חושבים ומשחקים את המשחק. ב-2004 הוא פרסם את חלקו השני של הספר. על שלל הישגיו ותרומתו יוצאת הדופן למשחק הוא נכנס להיכל התהילה של הפוקר ב-1988. הוא סחף אחריו לפוקר גם את בנו טוד שבעצמו הפך לשחקן עילית ונכנס להיכל התהילה ב-2016.
"אם יש דבר שאני גאה בו יותר מהכול זה הזמן הממושך שהייתי במשחק, ועצם זה שהייתי מסוגל לשחק בסכומים הגבוהים ביותר במשך כל השנים האלו, ככה אני רוצה שיזכרו אותי", הוא אמר בעבר.
"הפוקר איבד את האגדה הגדולה ביותר שלו", צייץ פיל הלמות', שחקן פוקר מפורסם ושיאן הזכיות בצמידי אליפות עולם, "ברונסון השפיע על שלושה דורות של שחקנים עם סגנון המשחק שלו והספר שכתב. הוא תמיד שיחק חזק, הוא פשוט שנא להפסיד. הוא שלט במשחקי ההיי סטייקס בלאס וגאס במשך 50 שנים. להתראות ונוח על משכבך בשלום, אתה השחקן האהוב ביותר בתולדות המשחק".