יום ראשון, 09.06.2024 שעה 08:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"איביץ' פגע בי כשאמר שהגעתי עם עודף משקל"

לקראת ב"ש, הערב ב-20:30, יונתן כהן שיתף על העונה הקשה: "זה בולשיט, פגע בי תדמיתית בעיני הקהל". קראנקה: "עזיבת יצחקי? הופתעתי, עבדנו טוב יחד"

|
יונתן כהן (חגי מיכאלי)
יונתן כהן (חגי מיכאלי)

שני מחזורים נותרו לסיום העונה של מכבי ת”א ולאחריהן הצהובים יצאו לקיץ מעניין, שעשוי להיות רב שינויים. עוד קודם לכן, הערב (שני) ב-20:30, יארחו הצהובים את הפועל ב”ש למשחק הבית האחרון באצטדיון בלומפילד כשמהסגל ייעדרו דור תורג’מן שיצא לארגנטינה עם נבחרת הנוער, ערן זהבי, אנריק סבוריט ושחר פיבן הפצועים, פארפה גייאגון המורחק ואנדרה ז’ראלדש המוצהב.

אחרי הפחתת שלוש הנקודות לאדומים מבירת הנגב הפרש בין הקבוצות עומד על ארבע כשנותרו שש בקופה, כך שניצחון צהוב מחר יותיר את הקבוצה של אייטור קראנקה בחיים במאבק על המקום השני. לקראת ההתמודדות דיברו המאמן הספרדי והקשר יונתן כהן, ששיתף על העונה הקשה שחווה באופן אישי, במסיבת העיתונאים שהועברה בשידור חי באתר.

ההרכב המשוער: דניאל פרץ, מאור קנדיל, דריק לוקאסן, שרן ייני, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, דן גלזר (אייל גולסה), דן ביטון, גבי קניקובסקי, יונתן כהן וג’ורג’ה יובאנוביץ’.

קראנקה מדבר לקראת המשחק מול הפועל ב"ש

יונתן כהן פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס לשתי העונות האחרונות שהיו קשות עבורו מבחינה אישית: “קצת קשה להשוות בין העונות, שני מועדונים, מקומות שונים, ליגות אחרות. הגעתי לשתי העונות האלה בציפיות גבוהות, באיטליה היה קצת יותר קשה, הייתי רחוק מהבית ובלי המשפחה, הסיטואציות יותר קשות, הגעתי למכבי עם ציפיות גבוהות, לא ציפיתי לשבת כאן ולספר למה אני לא משחק ואיזו עונה קשה עברנו, אבל אני מסתכל על עצמי וחיובי”.

הקשר המשיך: “אני מסתכל על צדדים חיוביים, עברתי שנה לא פשוטה, היו פציעות שעיכבו אותי וגם השנה הקודמת שלא שיחקתי הוסיפה, כל דבר לקח צעד יותר, אני חיובי מאוד ואגיע שנה הבאה לטרוף את הדשא. מה למדתי מהתקופה הזו? למדתי שלא הכול קל בחיים, צריך להתמודד עם כישלונות, אכזבות וביקורות, אני והקבוצה יודעים בדיוק איפה נכשלנו ומה הציפיות מאיתנו, אנחנו עם הפנים קדימה”.

אייטור קראנקה ויונתן כהן (חגי מיכאלי)אייטור קראנקה ויונתן כהן (חגי מיכאלי)

ולאדן איביץ’ אמר שלא שיחקת כי היית עם עודף משקל.
“הנושא קצת רגיש אצלי, לא אהבתי את האמירה, היא לא נכונה, הגעתי אחרי שלא שיחקתי הרבה זמן היישר לאימונים אינטנסיביים ונפצעתי אחרי כמה אימונים, כך שלא שיחקתי בגלל זה, האמירה הזו פגעה בי תדמיתית בעיני התקשורת והקהל, אמרו שאני לא מקצוען ושהגעתי שמן, זה בולשיט, אבל לא הגעתי לריב עם המאמן, אז אני חיובי ומסתכל קדימה”.

לא מצאת את המקום שלך במערך של איביץ’, הוא ניסה אותך כמגן שמאלי.
“באיטליה היה לי מצב בעייתי ורציתי מאוד לחזור למכבי, היו הרבה שיחות עם איביץ’ וברק יצחקי והם אמרו לי שאשחק קיצוני ולזה הם שואפים, אמרו שאשחק בין מערכים ואוכל לעבור לקו ארבע או חמש בהגנה, או לשחק חלוץ שני בסיטואציות מסוימות, כך שידעתי שאשתלב בעוד הרבה תפקידים וזה לא עבד, היינו מקובעים לשיטה אחת, אבל בסדר, לומדים מזה, אני מאוד חיובי ומפוקס רק בזה, עם הראש קדימה”.

החזרה של בן מנספורד, שמאוד מעריך אותך, תשפיע עליך מקצועית?
“בן עשה פה דברים נפלאים במועדון, לא רק בקבוצה הבוגרת אלא גם מסביב, הוא קידם הרבה צעירים שהם היום השלד של הקבוצה, יש בינינו קשר טוב אבל הכול תלוי בי, לא אשחק בזכותו, אני אוכיח את עצמי באימונים ובמגרשים, אנחנו מאוכזבים שאין לנו עוד מטרות עד סוף העונה, אבל כרגע מכוונים למקום השני אחרי שהפחיתו נקודות להפועל באר שבע וכמובן באופן אישי ארצה להוכיח למאמן שמגיע לי להיות פה בעתיד”.

בן מנספורד (איציק בלניצקי)בן מנספורד (איציק בלניצקי)

למה לא הצלחת להיכנס לעניינים מבחינה מקצועית?
“היו כמה משחקים לא טובים בהתחלה, הפעולות לא היו אותן פעולות, לא היה אותו ביטחון וזה נגרר. למדתי הרבה מהעונה הזו, קשה מאוד כשלא משחקים לייצר רצף ולקבל ביטחון, אני מאמין בעצמי, יודע מה אני שווה, לאחרונה אני מרגיש שאני קצת חוזר לעצמי, נכנסתי מול מכבי חיפה ועשיתי פעולות טובות, הפנים קדימה, לסיים טוב את העונה ולהתחיל חזק את העונה הבאה”.

יכולת לעזור למכבי ת”א העונה?
“אני מאוד מאמין בעצמי וחושב שיכולתי לעזור יותר לקבוצה, זה לא תלוי בי, זה תלוי בהרבה דברים מסביב, אני לא רוצה להיכנס עכשיו מי אשם ומה יכולתי לעשות אם הייתי משחק, אני מאוד מאוכזב מהעונה אבל מסתכל קדימה, יש לנו עוד שני משחקים ואנחנו רוצים לסיים כמה שיותר גבוה”.

מה לא עבד העונה במכבי?
“הגיעו לא מעט שחקנים חדשים, הגענו לקבוצה שהיא לא כמו מה שהיה לפני שלוש שנים, זה כאילו עונות ראשונות שלנו במועדון, החליפו מאמנים, לקח זמן להכיר את המאמן החדש וכעת הוא מכיר אותנו יותר טוב, עזב שחקן מאוד משמעותי באמצע העונה ועד לפני כמה מחזורים עוד היינו בתמונה, בסופו של דבר לא עשינו את זה, אנחנו מאוכזבים, לא סיפקנו את הסחורה, אבל שנה הבאה יהיה פה משהו אחר”.

יונתן כהן (חגי מיכאלי)יונתן כהן (חגי מיכאלי)

מה אתה חושב על העזיבה של ברק יצחקי?
“הייתי בשוק, נודע לי דרך התקשורת, גם הוא יודע שלא עמדנו בציפיות של הקהל והקבוצה, הוא לקח את האחריות כי הוא היה בראש קבלת ההחלטות, היה לנו הרבה אמון ואני מאחל לו רק בהצלחה”.

קראנקה: יצחקי? הופתעתי, עבדנו ממש טוב יחד

מאמן מכבי, אייטור קראנקה, נשאל תחילה על החיסורים הרבים בסגל היריבה וענה: “זה משחק שאנחנו צריכים להגיע אליו בגישה של לרצות לנצח, זה משחק הבית האחרון בבית, ניסיתי להראות לשחקנים מה ב”ש עושה גם עם השחקנים שיש לה כרגע. אנחנו צריכים להיות עצמנו, לנסות לנצח מההתחלה ולסיים את העונה בבלומפילד בצורה הכי טובה שאפשר”.

מה התחושה לאור התוצאות האחרונות?
“הרגשנו אכזבה גדולה, כולם רצו להיות בגמר ולהילחם על האליפות, אבל אחרי האכזבה הזו אנחנו צריכים להמשיך, אסור לוותר אלא רק לחשוב על המשחק הבא. לסיים את העונה הכי טוב שאפשר ולהתחיל לחשוב על העונה הבאה במשחקים האלה”.

אייטור קראנקה (חגי מיכאלי)אייטור קראנקה (חגי מיכאלי)

מה המטרות עד סוף העונה?
”המטרה היא להיות טוב יותר בכל יום. אם אני טוב יותר כמאמן אני יכול לשפר את השחקנים. המטרה שלי הייתה לעזור למועדון להיות הכי טוב שאפשר וזה מה שאני מנסה לעשות בכל יום, לעבוד קשה ולשפר את השחקנים כך שיתפקדו היטב. אני גאה בגישה של כל שחקן ושחקן העונה, אין לי תלונות. התוצאות לא הגיעו, אבל כמו שאמרתי לשחקנים אחרי ההפסד בחיפה, אני יודע שהם עשו את הכול”.

מה דעתך על העזיבה של ברק יצחקי?
”זו הפתעה, מאז שהגעתי עבדנו ביחד טוב מאוד. זו הפתעה אבל משהו שקרה ואנחנו צריכים לחשוב על העתיד. אני מאחל לו כל טוב, היחסים איתו היו טובים מאוד ואני מאחל לו רק טוב בהמשך”.

מה מכבי צריכה לעשות כדי להיות טובה יותר בעונה הבאה?
“לעבוד קשה, לעבוד קשה זו הדרך. כשאני אומר לעבוד קשה אני מתכוון שכולם עובדים. אני חושב שמאז שהגעתי היחסים בין כולם היו טובים מאוד, אמרתי אחרי משחקים שאנחנו יודעים מה הטעויות שלנו, עכשיו זה הזמן לתקן את הטעויות האלה, לדעת מי אנחנו ומה אנחנו רוצים. בעיקר לשפר את עצמנו אינדיבידואלית. כולם יודעים שכדי לשפר את הקבוצה אנחנו צריכים להשתפר אינדיבידואלית”.

בתוך כך, בסוף השבוע נפטרה מינה קורק שהיתה אשתו של מנכ"ל מכבי ת"א לשעבר, שמעון קורק ז"ל, והיתה ידועה בתור הגברת הראשונה של מכבי ת"א במשך שנים רבות. שחקנים רבים הכירו אותה מקרוב, היא היתה מכביסטית בכל רמ"ח איבריה והיתה עוזרת במשך שנים רבות לבעלה, המנכ"ל הכל יכול של מכבי. היא נפטרה לאחר מחלה והלוויתה תתקיים ב-15:00 בבית עלמין ירקון, באולם חסד.

איילון אלמוג באימון (חגי מיכאלי)איילון אלמוג באימון (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)
אייטור קראנקה באימון (חגי מיכאלי)אייטור קראנקה באימון (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)
חואן פאבלו מעביר אימון לשוערי מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)חואן פאבלו מעביר אימון לשוערי מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)
חואן טוריחו ושחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)חואן טוריחו ושחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)
אופיר דוידזאדה באימון (חגי מיכאלי)אופיר דוידזאדה באימון (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)
פארפה גייאגון באימון (חגי מיכאלי)פארפה גייאגון באימון (חגי מיכאלי)
שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב באימון (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */