מכות בטרנר
(ONE)
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק היום (שישי) עונש חמור מאוד על מכבי חיפה והפועל באר-שבע בגין המהומות בתום המשחק ביניהן שנערך לפני שבוע וחצי. לשתי הקבוצות הופחתו שלוש נקודות בפועל, כאשר השחקנים המעורבים ספגו עונשי הרחקה לפרקי זמן שונים.
השחקן שספג את ההרחקה הממושכת ביותר הוא באסם זערורה ממכבי חיפה, שהורחק ל-15 משחקים. שאפי סולימנוב מהפועל באר-שבע הורחק מ-10 בעוד אדריאן פאון מ-5. עוד הורחקו מהקבוצה של ברק בכר: עבדולאי סק ומאוויס צ'יבוטה משני משחקים, עלי מוחמד ממשחק אחד, פיירו ומחמוד ג'אבר הורחקו ממשחק אחד על תנאי, בעוד סאן מנחם זוכה.
2 צפייה בגלריה
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
מהפועל באר-שבע, מעבר לפאון וסולימנוב, הורחק שי אליאס ויוג'ין אנסה משני משחקים, בעוד מיגל ויטור הורחק ממשחק אחד. בנוגע לשחקן הירוקים ינון אליהו, בית הדין קבע כי לאור התלונה שהוגשה נגדו במשטרה בגין זריקת בקבוק מים על מאבטחת, הוא יעמוד לדין לאחר שתתקבל החלטת המשטרה בעניינו.
בנוסף על כל אלה, מכבי חיפה נקנסה גם ב-50 אלף שקל בעקבות השלכת אבוקות מצד אוהדיה לכר הדשא. הפועל באר-שבע נקנסה ב-65 אלף שקל בעקבות הקריאות הגזעניות של אוהדיה נגד עבדולאי סק, בעונש של הפחתת נקודת ליגה על תנאי למשך שנה על כל עבירה דומה. בנוסף, נקנסו האדומים ב-20 אלף שקל בעקבות הדלקת אבוקה ביציע של אוהדיה.
הטבלה המעודכנת 1. מכבי חיפה 75 נקודות 2. הפועל באר-שבע 71 נקודות 3. מכבי ת"א 67 נקודות

הנימוקים לעונשים

בנימוקי גזר הדין נכתב: "בימים אלה, שבהם מידרדר לצערנו הכדורגל הישראלי לתהומות של אלימות קשה, בין קהלי האוהדים ואף בין השחקנים על המגרש, חומרת האירוע אינה דווקא ברמת האלימות אלא בהיקף האירוע, המספר הרב של המשתתפים, ואוזלת היד המוחלטת של המערכות המקצועיות בשני המועדונים".
2 צפייה בגלריה
טוטו-טרנר בבית הדין המשמעתי בהתאחדות
טוטו-טרנר בבית הדין המשמעתי בהתאחדות
השחקנים בדיון שנערך אתמול בבית הדין המשמעתי בהתאחדות
(צילום: יריב כץ)
עוד נכתב: "דומה כי במקום לעשות כל שלאל ידן כדי לעצור את האירוע, (שני הצדדים) בחרו שלא לנקוט בכל פעולה ואפשרו לאירועים להתרחש ולהימשך על פני פרק זמן ארוך. בנסיבות אלה אני מרשיעים את הנאשמות בעבירות נשוא כתב האישום. אין אנו סבורים כי יש מקום להבחנה כלשהי בהיקף האחריות של מי מהנאשמות ביחס לאירועים".
בנוגע לעונשה של מכבי חיפה נכתב: "זוהי ההרשעה ה-25 בעונה זו בלבד של הנאשמת בגין התנהגות אוהדיה. דומה כי הצעדים בהן נוקטת הנאשמת במשחקי הבית והחוץ שלה אינם נושאים פרי והאוהדים בוחרים להמשיך בהתנהגותם".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר על התגרה: שתי הקבוצות צריכות להיענש
(צילום: ירון ברנר)
על באר-שבע נכתב: "זוהי הרשעה מספר 15 של הנאשמת בעונה זו בעבירות התנהגות אוהדיה. הנאשמת לא הציגה בפנינו כל ראיה בדבר איתור רימון העשן או כל ניסיון שלה לאתרו".
באשר לנימוק להפחתת הנקודות, במקרים של שתי הקבוצות נכתב דבר דומה: "לאור חומרת האירוע כמתואר לעיל, אנו גוזרים על הנאשמת הפחתת שלוש נקודות ליגה בעונה זו". השתיים הואשמו בהתפרעות, תגרה ותקיפה בנסיבות מחמירות.