בדנבר חגגו על הפרקט ולאחר מכן בחדר ההלבשה לאחר ה-100:125 המרשים הלילה (בין חמישי לשישי) על פיניקס, שסגר 2:4 בסדרת חצי גמר המערב והבטיח להם את המקום בגמר האזורי. החבורה של מייקל מאלון התעללה במארחת מהפתיחה, ודרסה את הסאנס האומללים.
ניקולה יוקיץ' אמנם לא נבחר העונה ל-MVP כמו בשנתיים הקודמות, אך נתן עוד הופעה שמצדיקה את התואר הזה. הסנטר הסרבי רשם טריפל דאבל נוסף, שלישי בסדרה, וסיים עם 32 נקודות, 12 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. יחד איתו התעלו ג'מאל מארי (26 נקודות) וקנטביוס קולדוול-פופ (21 ו-5 ריבאונדים), כשבצד השני 31 נקודות של קמרון פיין ו-23 מצד קווין דוראנט לא עזרו, בטח לנוכח ההופעה החלשה של דווין בוקר (12 נקודות).
1 צפייה בגלריה
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
נכנס לרשימה אקסקלוסיבית. ניקולה יוקיץ'
(Christian Petersen/AFP)
לא מעט פרשנים ואנשי כדורסל הכו על חטא לאחר העלייה של הנאגטס לגמר. הפרשן ושחקן העבר האגדי מארק ג'קסון התנצל ישירות בפני יוקיץ' על כך שלא הצביע לו לתואר ה-MVP. "טעיתי עם ההצבעות שלי", אמר ג'קסון, שעד לא מזמן בכלל לא החשיב את יוקיץ' כמועמד ראוי לתואר. "אני מתנצל בפני ניקולה יוקיץ'. לא רק שהוא מועמד ראוי לתואר מצטיין העונה, הוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. טעיתי בגדול".
התחושה שדנבר לא זוכה לכבוד הראוי לה חלחלה עמוק לשחקניה. לאחר משחק מספר 1, ג'מאל מארי (שהצטיין אז עם 34 נקודות) אמר: "נמשיך להראות לכולם שהם טועים לגבינו". ואכן, אי אפשר שלא היה להרגיש שהנאגטס לא באמת נספרים כמועמדים רציניים לזכייה באליפות. בטח לא כמו פיניקס, לאחר שזו העבירה אליה את קווין דוראנט במהלך העונה. הלילה דנבר הדיחה את הסאנס בצורה משפילה, ועל הדרך גמלה לה על הסוויפ שהנחילה לה אותה יריבה לפני שנתיים בחצי גמר המערב, ועלתה לגמר - מעמד בו לא הייתה מאז 2020.
יוקיץ' רשם עוד נתון היסטורי הלילה, כשהשתווה לג'ייסון קיד עם טריפל דאבל מספר 11 בפלייאוף במהלך הקריירה, והפך לשחקן החמישי שעושה זאת. אותו ואת קיד מקדימים ראסל ווסטברוק (12), לברון ג'יימס (28) ומג'יק ג'ונסון (30). "תמיד היה לי כבוד אליו, הוא אחד הגדולים בליגה", אמר עליו קווין דוראנט בסיום. "אני חושב שהוא הגיע לשיא שלו. דנבר קבוצה נהדרת, עמוקה. לא הופתעתי בכלל מהיכולת שלו. הוא אחד הגדולים שאי פעם נגעו בכדור".
"בכל לילה הוא מראה עד כמה הוא ענק", אמר ג'מאל מארי על יוקיץ', שמצדו בחר לדבר בעיקר על הניצחון בסיום, ופחות על עצמו: "היינו קשוחים יותר לאורך כל המשחק, במיוחד במחצית הראשונה. פשוט שיחקנו מצוין".
מאמן הנאגטס מייקל מאלון החמיא לקבוצתו: "כשאנחנו בהגנה, סוגרים לריבאונד, כשאנחנו רצים ומוסרים את הכדור - אנחנו מאמינים שאנחנו הכי טובים בליגה. הלילה הראינו את זה".