"כל הכבוד למכבי ת"א על עונה נהדרת. סדרה מצוינת, רמה גבוהה מאוד של כדורסל. כבוד". "זה חלש להאשים את השיפוט בהפסדים, צריך לתת כבוד ולהמשיך הלאה. ווייד בולדווין היה מדהים כל הסדרה. שחקן על".
את הדברים הללו, שכתב, לפי התקשורת, מייק ג'יימס, כוכבה הגדול של מונאקו, לאחר הניצחון במשחק המכריע על מכבי תל אביב. קראתי שוב ושוב.
1 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
ג'יימס
(צילום: Valery HACHE / AFP)
זה מייק ג'יימס השנוא כל כך על אוהדי מכבי תל אביב? אני מצדיע לדברים הנכתבים על ידי ספורטאי על שהוא גם בן אדם, ג'נטלמן, מצרך שאנו זקוקים לו כל כך בתקופה של שנאה וקיטוב בין אוהדי ספורט בענפים רבים.
יש כאן הכל: ספורטיביות, הגינות, כיבוד המנצח ובעיקר כבוד לשחקן יריב, כוכב ענק בפני עצמו, שהפליא אף הוא בביצועיו במשחק המכריע והתחרה עם ג'יימס על התואר שחקן המשחק.
גם האמירה על השופטים נכונה לחלוטין. שיפוט לעולם לא יהיה מדויק וככזה הוא עשוי לנטות לטובתך, או לרעתך, מעת לעת. הוותיקים יודעים זאת היטב.
באחד הפוסטים שכתבתי למדור זה בימי המונדיאל שיבחתי את לוקה מודריץ' והדרך בה התייחס לשחקן יריב שהחטיא פנדל במשחק מכריע בין קרואטיה נבחרתו לבין ברזיל. מודריץ' ניגש אליו, חיבק אותו ואמר לו "אני יודע איך זה מרגיש, החמצתי פנדל במשחק שלנו מול טורקיה ביורו של 2008".
אני חושב שג'יימס קורץ מחומר דומה. כן ירבו. את ג'יימס לא הכרתי לפני תחילת העונה. על מונאקו ידעתי רק שהפועל תל אביב ניצחו אותם במשחק הכנה. זו קבוצה צעירה שהתקדמה תוך שנתיים לפיינל פור.
את הדרך שג'יימס שיחק על אף עייפותו וכאביו ברבע האחרון, המאמץ האדיר שלו גם כשכבר התקשה לקלוע, צריך ללמד בבתי ספר לכדורסל. כוכב כוכב, אבל הקריב כאחרון השחקנים עבור המועדון!
ולכן בפיינל פור השנה אני בעד מונאקו. אני בעד ג'יימס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.