האם זה הרגע שישנה את העונה של לוס אנג'לס לייקרס? בעיר המלאכים מתפללים שלא. כן, עם כל הכבוד להפסד של אל.איי 121:106 לגולדן סטייט, שצימק את סדרת חצי גמר המערב ל-3:2, הדאגה במועדון היא מפציעתו של אנתוני דייויס.
הכל התרחש באמצע הרבע האחרון. דייויס, שרשם עד אז 23 נקודות ו-9 ריבאונדים, ספג אצבע בעין מגארי פייטון, ולאחר מכן מכה חזקה ולא מכוונת לראשו, מקוון לוני. דייויס ירד כואב לספסל ולאחר מכן אף נזקק לכיסא גלגלים כדי לרדת לחדרי ההלבשה, שם נבדק - ונכון לכרגע נשללה אפשרות לזעזוע מוח.
3 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
מבדיקה ראשונית, דייויס לא סובל מזעזוע מוח
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
3 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
דייויס נאנק מכאבים, הלילה מול גולדן סטייט
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
בתקשורת האמריקאית דווח כי דייויס נראה מסוחרר, אולם כריס היינס מרשת TNT צייץ כי "הבדיקות הראשוניות שוללות זעזוע מוח. מצבו של דייויס הרבה יותר טוב כעת".
"הוא חטף מכה בראש ונראה לי שהוא יהיה בסדר", הוסיף מאמן הלייקרס, דרווין האם. גם אוסטין ריבס נותר אופטימי: "אני מאמין שהוא ישחק במשחק הבא". ועדיין, תקשיבו טוב לזה: על-פי פרוטוקול ה-NBA, במקרה של זעזוע מוח - השחקן יהיה חייב לנוח 24 שעות, ואז לעבור סדרת בדיקות לפני שיורשה לשוב לפרקט. משמע, אם אכן יתברר כי דייויס סובל מזעזוע מוח - הוא יחמיץ גם את משחק 6 וגם את משחק 7, אם אכן יהיה כזה.
עד כמה דייויס חשוב ללייקרס? במשחק הראשון הוא תרם 30 נקודות ו-23 ריבאונדים והוביל את קבוצתו לגניבת הביתיות. תותחי השלשות של הווריורס השוו ל-1:1, אבל במשחק מספר 3, כשהדרבי הקליפורני הגיע ללוס אנג'לס, דייויס שוב היה ענק עם 25 ו-13 ונראה בלתי ניתן לעצירה בניצחון 97:127. במשחק מספר ארבע (בו הלייקרס עלו ל-1:3) היה סולידי והלילה שוב הרשים, למרות ההפסד.

"יש פה חבורה של אנשים שמאמינים בעצמם"

פתאום, בארה"ב מאמינים כי הווריורס כן יצליחו להפוך את הפיגור 3:1 לניצחון בסדרה. הם הרי גם היו ב-2:0 מול סקרמנטו בסיבוב הראשון והשיגו את הכרטיס לשלב הבא. "יש פה חבורה של אנשים שמאמינים בעצמם", הכריז מאמן גולדן סטייט, סטיב קר. דריימונד גרין הוסיף: "אנחנו האלופים, אז יש עליך לחץ בכל פעם שאתה דורך על הפרקט. אם אתה לא מנצח, אנשים פתאום דורכים עליך ושוכחים מהדברים שעשית בעבר".
3 צפייה בגלריה
גרין
גרין
הגיבור המפתיע. גרין
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
סטף קרי אמנם הצטיין עם 27 נקודות, אך כל שחקני החמישייה של הווריורס קלעו בספרות כפולות, כשגרין מרשים עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים. "כשדריימונד אגרסיבי ככה, ומחפש לתקוף, הוא מוסיף לקבוצה שלנו מימד נוסף. אהבתי מאוד את הגישה שלו, וכמה אגרסיבי הוא היה", פירגן לו קר.
עבור קר מדובר היה בניצחון ה-99 שלו בפלייאוף, שהקפיץ אותו למקום השביעי בכל הזמנים. שני ניצחונות נוספים והוא יעקוף את לארי בראון. "הוא אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה, ואנחנו נשענים עליו במצבים הללו", החמיא גרין בחזרה לקר. "כולם מרגישים את השלווה שלו, וזה מחלחל. בכל פעם שדברים לא עובדים לנו, אנחנו יכולים להישען על היסודות שלנו".