נכון, זה רק המשחק הראשון מבין שניים, אבל אינטר עשתה אתמול (רביעי) צעד גדול לעבר הופעה בגמר הצ'מפיונס. הנראזורי ניצחו (במשחק "החוץ" שלהם בסן סירו) 0:2 את מילאן - מקדמה שנראה כי צריכה להספיק להם לקראת הגומלין בשבוע הבא מול היריבה העירונית.
בליץ מרשים בתחילת המשחק הספיק לאינטר כדי לנצח ולהתקרב להופעה ראשונה בגמר ליגת האלופות מזה 13 שנה. אדין דז'קו בן ה-37 כבש ראשון בדקה השמינית והנריק מחיטריאן בן ה-34 הכפיל (11) - שערים שעשו את ההבדל עד לסיום. וכן, זו גם הפעם הראשונה ששני שחקנים מעל גיל 34 כובשים יחד עבור אותה קבוצה בשלב הנוקאאוט של הצ'מפיונס.
4 צפייה בגלריה
דז'קו ומחטיריאן
דז'קו ומחטיריאן
צמד שעשה היסטוריה. דז'קו ומחטיריאן
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
"ה'זקנים' עשו את ההבדל", טענו בחיוך בתקשורת האיטלקית. "אינטר הנחיתה על מילאן נוקאאוט ענק. המחצית הראשונה הייתה לא פחות ממדהימה, והיא תפסה את הרוסונרי לא מוכנים". ב"טוטוספורט" אף כתבו כי "זה אמור להיות דילוג קליל לעבר הגמר".
דז'קו היה זה שגרף את רוב השבחים בסיום. "הוא שחקן ברמה עולמית", פרגן לו אקס מילאן וחברו לשעבר לנבחרת בוסניה, אסמיר בגוביץ'. "לא הפתיע אותי שהוא עשה את זה. הוא מסור, ממושמע, מכין לעצמו מצבים ושחקן חוד מושלם". דז'קו עצמו הוסיף: "נכון, אני בן 37, אבל מרגיש טוב מאוד. נחתי לפני שלושה ימים בליגה והגעתי רענן. לא רק אני התפוצצתי, אלא כל הקבוצה כי לא בכל יום אתה משחק במעמד כזה".
4 צפייה בגלריה
דז'קו
דז'קו
"שחקן ברמה עולמית". דז'קו
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
הבוסני המשיך: "לפעמים הגולים לא מגיעים ואנשים מדברים רק על זה, אבל אני מביא יותר משערים לקבוצה. גם כשלא הולך, הסבלנות תמיד משתלמת. הייתי רגוע כי ידעתי שהשערים שלי יחזרו".
בכלל, אינטר יכולה להתהדר בעוד כמה נתונים מעניינים: זו הפעם היחידה בהיסטוריה בה הקבוצה מנצחת את מילאן בשלוש מסגרות שונות באותה עונה (סופרקאפ, ליגה וליגת האלופות) והפעם הראשונה מאז 1994/95 בה היא גוברת עליה שלוש פעמים באותה עונה. בנוסף, אינטר הפכה לקבוצה הרביעית אי פעם שעולה ל-0:2 תוך 11 דקות או פחות בחצי גמר ליגת האלופות אחרי יובנטוס ב-1999, יונייטד ב-2009 וסיטי ב-2022.
4 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
עדיין לא רגוע. אינזאגי
(צילום: REUTERS/Claudia Greco)
"למרות מה שכולם אומרים, אני קצת מאוכזב כי יכולנו לכבוש עוד", הסביר המאמן המנצח, סימונה אינזאגי. "אנחנו נגיע עם יתרון משמעותי לגומלין ונצטרך להשלים את העבודה. גמור? השתגעתם. ממש לא. נצטרך לעשות עוד דחיפה אחת כדי להגשים את החלום".

פיולי: "עשינו יותר מדי טעויות"

מהעבר השני, במילאן כמובן ניסו לאסוף את השברים. "עשינו יותר מדי טעויות", אמר מאמן הרוסונרי, סטפנו פיולי. "אינטר שיחקה טוב יותר במחצית הראשונה וכבשה שני שערים. מילאן שיחקה טוב יותר במחצית השנייה ולא כבשה. זה הכדורגל. עד הדקה השביעית אינטר אפילו לא נכנסה לרחבה שלנו, ואז הבקיעה בבעיטה הראשונה. ברור שהיינו צריכים להיות יותר מרוכזים".
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו
חצי הגמר גמור? ז'ירו
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
"רצינו תוצאה האחרת, אבל עדיין חייבים להאמין שזה אפשרי", סיכם פיולי. בגוביץ' המשיך באותו קו ואמר כי "מה שקרה למילאן זה אסון מוחלט. בחלומותיהם הפרועים ביותר הם לא דמיינו שזה מה שיתרחש ב-11 הדקות הראשונות. עכשיו היא חייבת לשים את זה מאחור".