קטש: "גאה בשחקנים, נבנה פה משהו טוב"
(צילום: באדיבות ONE)
בחדר ההלבשה של מכבי ת"א שררה אתמול (רביעי) אכזבה גדולה בעקבות ההפסד 97:86 למונאקו וההדחה ברבע גמר היורוליג. ועדיין, לצידה הייתה גם גאווה גדולה על המאבק שנתנו הצהובים וגם הכרה בכך שבסופו של דבר הקבוצה היותר טובה מבין השתיים היא זו שהצליחה לנצח ולעלות לפיינל-פור.
למרות שהשחקנים והצוות המקצועי של מכבי ת"א נראו, בעיקר בדקות הסיום, מתוסכלים מצוות השיפוט על כמה שריקות גבוליות, אף אחד מהם לא האשים את הלובשים בשחור בהפסד. ההרגשה הכללית הייתה שמכבי שמה את עצמה בסיטואציה שבה יכלה לנצח את המשחק, אבל לא עשתה כך בעיקר בגלל שנתנה יותר מדי הזדמנויות שניות למונאקו, ביצעה עבירות תוקף, ולא הצליחה לתרגם רבע ראשון התקפי משוגע כדי לייצר מומנטום ולייצר בריחה משמעותית.
4 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
רק כמעט. בולדווין מאוכזב, אתמול
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
"קודם כל צריך לברך את מונאקו ועל הניצחון ועל ההעפלה לפיינל-פור", אמר המאמן עודד קטש, "זו לא הייתה סדרה קלה לנו או להם. היינו שם ופספסנו הזדמנות גדולה במשחק השלישי. היה חסר לנו ניסיון, ולא השתמשנו בעבירות שלנו בתבונה בסוף המשחק. אני חושב שהטעויות האלו נבעו מיותר מדי מוטיבציה, וכמאמן קשה לבוא בטענות לשחקנים שיש להם יותר מדי מוטיבציה. זה כואב, אבל זה שכר הלימוד שלנו. אנחנו נבוא חזקים יותר בשנה הבאה".
"מונאקו נבנתה כבר שנתיים כדי להגיע למעמד הזה. אנחנו קבוצה שנבנתה מאפס וכמעט עשתה את זה", הוסיף קטש. "יהיה לא קל לחזור לליגת העל לאחר המאמץ והאכזבה הזו, גם ברמה הפיזית וגם ברמה המנטלית. אבל זה עוד אתגר עבורנו, אחד מכמה שהיינו צריכים לעמוד בהם השנה".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א - מונאקו
מכבי ת"א - מונאקו
"יהיה לא קל לחזור לליגת העל לאחר המאמץ והאכזבה הזו". קטש
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
"ריבאונד ההתקפה שלהם פגע בנו. בדרך כלל זה נבע מחוסר ריכוז, אבל הפעם השחקנים פשוט רצו יותר מדי. כשאתה משחק נגד מונאקו, אתה צריך לקבל החלטה עם איזה סלים אתה חי בשלום. ובעניין הזה לא נשארנו מפוקסים. נתנו להם יותר מדי חדירות קלות שבלבלו את ההגנה שלנו".
המאמן המשיך: "היה ברור לנו שבמצבים גבוליים השריקות לא תמיד ייפלו לצד שלנו. זו המהות של יתרון ביתיות. אבל היינו שם הרבה דקות. נלחמנו כדי להישאר שם. הצלחנו לרוץ ולכפות את סגנון המשחק שלנו בחצי הראשון, בסוף היו חסרות לנו כמה עצירות ועוד כמה כדורים כדי לנצח".

"עשינו עבירות מטופשות"

אחד השחקנים בצהוב שדי נעלמו במאני-טיים היה לורנזו בראון. "בסופו של דבר, מישהו היה צריך לנצח", אמר הרכז. "אני חושב שמה שהפריד בינינו היו שלוש עבירות שהיו לנו לתת בסוף המשחק ועשינו שלושה פאולים מטופשים בעיני. פאולים ששלחו אותם שוב ושוב לקו. היינו צריכים להניח להם לזרוק את השלשות. שמנו אותם בדיוק היכן שרצינו שיהיו, ואז הגיעו הפאולים האלו".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א - מונאקו
מכבי ת"א - מונאקו
בראון צופה בכדור. "היינו צריכים להניח להם לזרוק את השלשות"
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
"זו הייתה סדרה פשוט פנטסטית, עם שתי קבוצות שהראו הרבה קשיחות", הוסיף ווייד בולדווין, השחקן המצטיין של מכבי אתמול עם 29 נקודות. "הם נתנו לעצמם הרבה אפשרויות נוספות בריבאונד התקפה ובסך הכל זו קבוצה מאוד-מאוד טובה שהצליחה להוסיף לפאזל שלה את החלקים שהיו חסרים לו מהשנה שעברה. אנחנו צריכים לשמור על השלד הקיים של הסגל, להוסיף את השחקנים החסרים, ואנחנו נגיע לפיינל-פור בשנה הבאה. היו לנו שלוש משימות העונה. נכשלנו בגביע, הגענו לפלייאוף ביורוליג ועכשיו נשארה לנו הליגה".
על השיחות הכופות עם השופטים בסוף המשחק, אמר בולדווין: "אני חושב שאני שחקן שקשה מאוד לשפוט בגלל הקומבינציה של הכוח והמהירות שיש לי. אני חושב שאני מהיר מאוד ולכן שופטים חייבים להיות מאוד חדים כשהם שופטים אותי לעומת שחקנים אחרים שהם יותר איטיים והעבירות עליהם יותר ברורים.
4 צפייה בגלריה
ג'ון די
ג'ון די
"יש לנו הרבה גאווה על הדרך שעשינו בתור קבוצה די חדשה"
(צילום: Valery HACHE / AFP)
"זה היה משחק מאוד קשוח, כל קבוצה עשתה את הריצות שלה ובסוף", סיכם ג'וש ניבו, "יש לנו הרבה גאווה על הדרך שעשינו בתור קבוצה די חדשה, אבל לצד הגאווה יש כאב גדול שלא הצלחנו להשלים את המשימה".