המבחן הבא כבר בדרך: "מצעד הדגלים יעבור כמתוכנן"

רה"מ נתניהו הנחה להוציא לפועל את המצעד ביום ירושלים לפי "המתווה המסורתי" • גורם בקבינט: "חמאס לא יגיד לנו אם והיכן לצעוד בירושלים"

מצעד הדגלים (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

פרסום ראשון: רה"מ נתניהו הנחה להוציא לפועל את מצעד הדגלים ביום ירושלים לפי "המתווה המסורתי", כלומר דרך הרובע המוסלמי, ואף ביקש לפרסם זאת מוקדם ככל האפשר כדי לייצר בהירות, כך נודע ל"ישראל היום".

על אף המתיחות הביטחונית, במסמך שנדון בישיבת הקבינט המדיני־ביטחוני ביום שלישי נכתב כי "לא מדובר בהחלטה דרמטית אלא בהמשך הנורמה במדינה ריבונית. כשם שהשמש זורחת בכל בוקר, כך המצעד ימשיך במתכונתו".

על אף המתיחות הביטחונית יתקיים מצעד. טילי כיפת ברזל משוגרים לעבר רקטות הג'יהאד, צילום: AFP

במערכת הביטחון וכן בקרב גורמים מדיניים מעריכים כי המצעד אכן ייצא לפועל במתכונתו המסורתית חרף מבצע "מגן וחץ", שכן אותם גורמים העריכו אמש כי סופו של המבצע קרב.

"ניתנה הנחיה חד־משמעית לקיים את המצעד כמתוכנן. אין זכות וטו ואיום לחמאס להגיד לנו אם והיכן לצעוד בירושלים", אמר אחד הנוכחים בדיוני הקבינט.

המשטרה, ובראשה שר הביטחון איתמר בן גביר, הונחו לסכם את הסדרי הביטחון הנדרשים כדי להבטיח את ביטחון הצועדים, וההנחה הרווחת כעת היא שארגוני הטרור לא יקשרו בין המערכה הנוכחית לבין יום ירושלים ביום חמישי בשבוע הבא.

מצעד הדגלים, ארכיון, צילום: אורן בן חקון

אתמול הבהירו מארגני המצעד כי הוא מתוכנן לעבור דרך שער שכם כבכל שנה, למרות ההסלמה הביטחונית. סא"ל (מיל') מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" וממייסדי מצעד הדגלים, אמר ל"ישראל היום" כי "כניעה לאיומי הטרור מביאה עוד טרור, כי אז ראשי הטרור רואים שהאיומים שלהם מצליחים.

"אין שום קשר בין צעידתנו בשוקי העיר העתיקה ביום ירושלים לבין החזית הדרומית, למעט זה שהאויב מריח חולשות או הצהרות של פוליטיקאים ומטפס עליהן".

לדבריו, "שער שכם הוא ציר מרכזי שדרכו עוברים יהודים מהשכונות הסמוכות מדי יום ביומו, וכל הכרזה שלא לעבור דרכו היא זריקת עידוד לטרור. מי שלא רוצה טרור צריך להציב קיר ברזל מול האיומים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר